تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815620914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درختان کویری بادرود در حال غارت است/ شمال بادرود را به کویر مرکزی ایران ملحق می کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان سپهریان در گفتگو با مهر انتقاد کرد:
درختان کویری بادرود در حال غارت است/ شمال بادرود را به کویر مرکزی ایران ملحق می کنیم
اصفهان – خبرگزاری مهر: یک عضو انجمن محیط زیست بادرود با انتقاد از غارت درختان کویری توسط قاچاقچیان چوب گفت: این درختان محافظ شهر بادرود در برابر حرکت ماسه های کویر است و مقامات دادگستری استان باید با جدیت با این افراد برخورد کنند.



فخرالله سپهریان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره موقعیت این منطقه اظهار داشت: بخش بادرود زیر مجموعه شهرستان نطنز است که در فاصله 140 کیلومتری شمال شهر اصفهان، واقع شده و از طرف غرب با شهرستان اردستان و از سوی شرق با کاشان همجوار است.

وی با اشاره به نزدیکی این شهر به جاده ترانزیت پایتخت – بندر عباس افزود: مجاورت آزاد راه اصفهان – تهران و همچنین راه آهن سراسری بر اهمیت این بخش افزوده است.

این عضو انجمن محیط زیست بادرود درباره طبیعت این بخش ادامه داد: وجود کوه های اطراف نطنز و خود کویر منطقه بادرود زیبایی خاصی به آن بخشیده که البته از وجود زیبای باغات و مزارع زیبای متکی بر 140 حلقه چاه عمیق آن نمی توان گذشت.

سپهریان با اشاره به کویری بودن این منطقه،تصریح کرد: بادرود همواره در معرض ریزگردها و حرکت شن های روان قرار داشته است بنابر این در سال 1348 مجموعه وسیعی از درختان تاغ و گز که صرفا به بارش اندکی در فصول سال نیاز دارد در آن کاشته شد تا از پیشروی ماسه به سمت این شهر جلوگیری به عمل آید.

وی افزود: متاسفانه این درختان در تاریکی شب توسط قاچاقچیان چوب در حال بریدن و سرقت است چرا که از ذغال آن مشتری زیادی دارد.

این فعال محیط زیست با انتقاد از اینکه بارها این افراد با چندین بار در حین بریدن و غارت این درختان توسط پلیس دستگیر شده اند، تاکید کرد: این افراد نباید به راحتی رها شوند تا به تکرار این اعمال بپردازند به عبارت بهتر مقامات دادگستری در سطح استان اصفهان باید با جدیت و شدت بیشتری با این مجرمان برخورد کنند.

سپهریان یادآور شد: اداره منابع طبیعی و سازمان حفاظت محیط زیست نیز باید تلاش بیشتری برای حفاظت از این تاغ زارها انجام دهند.

وی افزود: البته در سال های اخیر از طرف مسئولان ذی ربط همواره بذرهایی گیاهان و بوته های صحرایی برای کاشت به طرفداران محیط زیست همانند گروه های شن نوردی و کوه نوردی داده شده که مورد استقبال قرار گرفته است.

در صدد الحاق شمال بادرود به کویر مرکزی ایران هستیم

این عضو انجمن محیط زیست بادرود در ادامه گفت: کویر بادرود محل زیست پرندگانی همچون کبک و گربه سانی بنام "کاراکال" است که متاسفانه همیشه در معرض خطر سگهای چوپانان و از سوی دیگرشکارچیان غیر مجاز قرار دارد.

سپهریان با بیان اینکه بیابیانهای طبس،سمنان و نیز آران و بیدگل استان اصفهان جزء مناطق حفاظت شده کویر مرکزی ایران هستند،تاکید کرد: در راستای حفاظت از طبیعت، گونه ای جانوری و گیاهی تشکل های مردم نهاد بادرود قصد الحاق بخش شمالی کویر بادود به کویر مرکزی کشور را دارند اما این امر فقط مساعدت دستگاه های ذی ربط مثل اداره منابع طبیعی استان و نیز شهرستان نطنز را می طلبد.

وی یادآور شد: از سال های اخیر تا کنون تشکل های مدنی محیط زیست تلاش های خوب و ثمر بخشی در راستای آموزش نوجوانان، دانش آموزان و سایر اقشار جامعه در راستای پاکیزه سازی محیط زیست منطقه انجام داده اند.

 پیشرفت بادرود فقط با توسعه گردشگری میسر است

این فعال فرهنگی و محیط زیست در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در بخش بادرود کارخانه صنعتی خاصی ساخته نشده است و پیشه بیشتر مردم کشاورزی و باغداری است که با وجود شرایط فعلی و کاهش چمشگیر آب های زیر زمینی باید به سمت ایجاد فعالیت های اقتصادی جدید حرکت کنیم.

سپهریان یادآور شد: در حال حاضر آب شرب بادرود به دلیل آنکه از چاه های عمیق تامین می شود دچار املاح زیاد شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به پتانسیل های موجود در منطقه گردشگری را تنها راه توسعه این منطقه کویری می دانیم.

این عضو انجمن محیط زیست بادرود با بیان اینکه خانه های تاریخی همچون فراموزه رهگشا،گرمابه نوغه ،تپه های باستانی و ....از اماکن زیبا و تاریخی این شهر است،گفت: وجود امامزاده آقاعلی عباس از دیگر ظرفیت های این بخش است که این مکان سالانه میزبان دو میلیون زائر است.

سپهریان با بیان اینکه کویر بادرود نیز زیبایی و طرفداران خاص خود را دارد،افزود: در حال حاضر کمپ کویر نوردی به دست بخش خصوصی در بادرود ساخته شده است که البته قیمت های اسکان آن بالاست به عبارت بهتر عموم مسافران توان اقامت در آن را ندارند.

مسئولان برای هتل سازی اقدام جدی نکرده اند

وی تصریح کرد: عدم وجود حتی یک هتل و یا مسافرخانه را بزرگترین معضل برای اقامت مسافران و گردشگران به این نقطه می دانم و معتقدم این امر نیز از سستی مسئولان در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در این عرصه بوده است.

این عضو انجمن محیط زیست بادرود با بیان اینکه ساخت سه هتل در شرایط فعلی نیاز مسافران را برطرف می کند، ادامه داد: در سال های اخیر قرار به ساخت هتلی با مساحت 700 متر مربع در این شهر  گرفته شد که متاسفانه حدود دو میلون تومان صرف زیرسازی آن شده و به حال خود رها گشته است.

سپهریان یادآور شد: البته برخی مشکلات در هتل سازی به وجود اختلافات نهادهایی مثل شهرداری با اداره منابع طبیعی به عنوان واگذار کننده زمین است که به هر حال باید رفع شود.

 


۱۳۹۳/۴/۲۳ - ۱۱:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن