تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از خدا خير بخواهد و به آنچه خدا خواسته راضى باشد، خداوند حتما براى او خير خواه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820312825




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه اندازي پايانه هاي صادراتي ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ تير ۱۳۹۳ (۱۸:۴۹ب.ظ)
استاندار مرکزي: راه اندازي پايانه هاي صادراتي ضروري است استاندار مرکزي در نشست کارگروه توسعه صادرات استان که در محل استانداري برگزار شد، بر تقويت زيرساخت هاي لازم جهت راه اندازي پايانه هاي صادراتي استان تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدحسين مقيمي با اعلام اين خبر گفت: از آنجا که بخشي از صادرات اين استان از طريق استان هاي ديگر انجام مي شود تقويت زير ساخت هاي لازم براي توسعه صادرات استان و راه اندازي سريعتر پايانه هاي صادراتي امري ضروري است.
استاندار مرکزي بيان کرد: محصولات انار و پسته اين استان از طريق استان هاي همدان و کرمان صادر مي شود و از پايانه گل و گياه محلات نيز هيچ گونه بهره برداري به عمل نمي آيد که مي طلبد مسوولان براي احياي پايانه هاي گل و گياه محلات، پسته زرنديه و انار ساوه بيش از پيش تلاش کنند.
مقيمي اظهار داشت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزي با اعزام نمايندگاني به پايانه هاي تهران، همدان و کرمان با چگونگي صادرات محصولات از اين پايانه ها آشنا شوند.
استاندار مرکزي درخصوص اعزام و پذيرش هيئت هاي تجاري،تصريح کرد: اعزام هيئت هاي تجاري به کشورهاي هدف که بيشترين مبادلات اقتصادي را داريم صورت گيرد که اين امر براي توسعه روابط خارجي و شناسايي محصولات بسيار مهم است.
مقيمي با اشاره به نام گذاري سال جاري به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي، گفت: مديران بايد با به کار بردن روش هاي مديريتي و توجه به عامل زمان نسبت به بهره برداري از سرمايه گذاري هايي که انجام شده تلاش کنند.
مديرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزي نيز گفت: ميزان صادرات غير نفتي اين استان در سه ماهه اول سال جاري 140 هزار تن و به ارزش 168 ميليون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 179 ميليون دلار، شش درصد کاهش داشته است.
عليرضا زاوشي افزود: فرآورده هاي پتروشيمي، شمش آلومينيوم، سيلندر گاز، الياف پلي استر، کاشي و سراميک، شيشه، سيمان، سنگ هاي ساختماني، دکل انتقال نيرو، انواع لوله، عايق هاي حرارتي و رطوبتي، انواع گل و ماهي هاي زينتي مهمترين کالاهاي صادراتي استان مرکزي در سه ماهه اول سال جاري بوده است.
وي اضافه کرد: 73 درصد ارزش کالاهاي صادراتي استان مرکزي به کشورهاي ترکيه، عراق و افغانستان و 27 درصد به ساير نقاط جهان صادر مي شود.
مديرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزي عنوان کرد: همچنين اين استان 18 هزار تن کالا به ارزش بيش از 44 ميليون دلار وارد کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزايش داشته است.
وي ادامه داد: قوطي، جعبه چند لايه، ماشين آلات بسته بندي، کاتاليزورها، پنبه، فويل آلومينيوم، آنتي اکسيدها و کائوچوي مصنوعي مهم ترين کالاهاي وارداتي استان مرکزي در سه ماهه اول سال جاري بوده که بيشتر اين کالاها از کشورهاي امارات متحده عربي، ترکيه و چين وارد استان شده است.
زاوشي يادآور شد: استان مرکزي در سال 90 يک هزار و 225 تن به ارزش 940 ميليون دلار، درسال 91 يک هزار و 215 تن به ارزش يک هزار و 20 ميليون دلار و در سال 92 يک هزار و 380 تن به ارزش يک هزار و 150 ميليون دلار صادرات داشته است که پيش بيني مي شود در سال جاري ميزان ارزي صادرات اين استان به دو هزار ميليون دلار برسد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن