تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804916954




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توجه به فرهنگ و اقتصاد رويکرد اصلي دومين نمايشگاه قرآن و عترت قم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ تير ۱۳۹۳ (۱۳:۲ب.ظ)
مشاور وزير و مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم عنوان کرد: توجه به فرهنگ و اقتصاد رويکرد اصلي دومين نمايشگاه قرآن و عترت قم مشاور وزير و مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم مهم‌ترين رويکرد دومين نمايشگاه قرآن و عترت قم را فرهنگ و اقتصاد عنوان کرد و گفت: اين نمايشگاه با استقبال گسترده مخاطبان روبه‌رو شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام والمسلمين عبدالرضا ايزدپناه با تبيين رويکرد برگزاري دومين نمايشگاه قرآن و عترت استان قم پرداخت و اظهار داشت: نمايشگاه قرآن و عترت حقيقتاً اگر بخواهد بار معنايي همين عبارت را بر عهده داشته باشد مي‌تواند بسياري از کاستي‌هاي جامعه را بپوشاند و زمينه‌ رهايي و هدايت انسان را فراهم کند، به عبارت ديگر اگر ما اين امکان را داشته باشيم که معارف ناب قرآن کريم و اهل بيت (ع) را در جايي به نمايش بگذاريم کار عظيم و رفيعي را شکل داده‌ايم.
وي ادامه داد: در نمايشگاه قرآن و عترت چند مسئله ريز مورد عنايت بوده است، اينکه متدينان و روزه‌داران پس از يک روز روزه‌داري آن هم در اين اقليم مکاني و شرايط زماني بتوانند در فرصت مناسبي در سايه سار قرآن کريم خود را به نشاط معنوي برسانند.
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم با اشاره به اينکه اين نمايشگاه مکاني مناسب براي تفرج معنوي خانواده‌هاي متدين و روزه‌دار در شبهاي‌ ماه مبارک رمضان است ابراز داشت: خداوند توفيق داد اين نمايشگاه را برپا کرده و خوشبختانه زمينه اجراي اين ايده را فراهم کرديم.
حجت الاسلام والمسلمين ايزدپناه با تاکيد بر اينکه قم مرکز توليدات فرهنگي کشور است ادامه داد: لازم است ساکنان استان در جريان اتفاقاتي که در مراکز فرهنگي رخ مي‌دهد قرار گيرند و از وسعت عملکرد مراکز فرهنگي، هنري، انتشاراتي و نرم افزاري قم در طول سال با خبر شوند که اين مسئله نيز در نمايشگاه امسال مورد توجه قرار گرفت.
وي افزود: سومين مسئله که از اهداف مجموعه ما در برگزاري اين دست برنامه‌ها است، توجه به عنوان سال است که از سوي مقام معظم رهبري در ابتداي سال مطرح مي‌شود و امسال نيز اين عنوان بسيار دقيق و عميق از سوي ايشان با عنوان سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملي و مديريت جهادي اعلام شد.
معاون سابق قوه قضائيه با بيان اين موضوع که نقش محصولات فرهنگي در سبد خريد خانوار نقشي انکار ناپذير است بيان کرد: همان طور که پوشاک و خوراک در سبد خانوار نقش ايفا مي‌کند حتماً محصولات فرهنگي نيز بايد اين نقش آفريني را داشته باشند که همين مسئله باعث رونق شرايط کسب و کار و توليد محصولات فرهنگي مي‌شود.
حجت الاسلام والمسلمين ايزدپناه ادامه داد: در واقع ما بايد زمينه‌اي فراهم کنيم که چرخه توليدات آثار فرهنگي هم در اين شرايط اقتصادي بچرخد و هنرمندان بتوانند شرايط خوبي براي سرمايه‌گذاري و هم بهره‌برداري از آن را داشته باشند. بديهي است اين امکان وجود نخواهد داشت مگر با توجه به مقوله اقتصاد و فرهنگ که از فرمايشات و دغدغه‌ها و تلاش‌ها و هشدارهاي مقام معظم رهبري است.
مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاکيد بر اينکه نمايشگاه قرآن و عترت بايد به سمتي برود که پناهگاهي براي مخاطبان و توليدکنندگان محصولات فرهنگي قرآني و عترتي باشد ابراز داشت: براي ما مهم اين است کساني که به اين نمايشگاه مي‌آيند بارقه اميد و نشاط در وجودشان بدمد و از اين همه اتفاق خوب قرآني بهره‌مند شوند.
وي گفت: براي ما مهم است که با دست تدبير مسئولان بتوانيم فاصله توليد محصولات فرهنگي قرآني با مخاطب را کم کنيم. به نظر مي‌رسد اين بخش مهم از تفاوت‌هاي اصلي نمايشگاه با دوره قبل است. نمايشگاه در بخش‌هاي مختلف اصلي‌ترين وظيفه‌اش ايجاد آرامش روحي در مخاطبان است که بتوانند و بدانند بسياري هستند که دغدغه فرهنگ، دين و اهل بيت (ع) را دارند.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اينکه قطعاً ظهور حضرت موعود يک حرکت فرهنگي است ادامه داد: جهان امروز در انتظار بک خيزش فرهنگي و معنوي است و بي شک سپاه اين حرکت عظيم سرداران عرصه فرهنگي هستند. در شرايط فعلي آنقدر خطوط مبارزه نور و ظلمت به هم نزديک است که جز با مديريت جهادي و عزم الهي و ملي و ايماني نمي‌توان در مقابل آن ايستادگي کرد.
حجت الاسلام والمسلمين ايزدپناه با تاکيد بر اينکه نام‌گذاري امسال توسط رهبر انقلاب اسلامي بسيار هوشمندانه انجام شده است اظهار داشت: تنها راه پيروزي سپاه نور در برابر خيل تاريک انديشان، جهاد مديريت شده آن هم در عرصه فرهنگ و اقتصاد است و براي اين حرکت لازم است قرارگاهي فکر کنيم، متمرکز باشيم و ستاد فرماندهي تشکيل دهيم. گوش به فرمان باشيم و لازم است با اطلاعات کافي وارد شويم و حضوري موثر پيدا کنيم.
معاون سابق قوه قضائيه ادامه داد: نمي‌توانيم بدون توجه به کيفيت و کميت حرکت کنيم. اگر شرايط را درست مورد عنايت قرار دهيم در مي‌يابيم قرارگاه فرهنگي نظام بايد چشم به ظهور بدوزد و گام در جهاد فرهنگي بگذارد. در اين شرايط هر اتفاقي که ما را يک گام به جلو ببرد بخشي از پازل هدايت فرماندهان اين جنگ نرم است و نمايشگاه قرآن و عترت قطعاً از اين دست است.
اين مسئول فرهنگي در بخش ديگري از اين گفتگو به کيفيت آثار و محصولات فرهنگي ارائه شده در نمايشگاه اشاره کرد و گفت: به نظرم مي‌رسد تلاش‌هاي دوستانم ستودني بوده است هم مجموعه ناشران هم مجموعه شهرداري و ميراث فرهنگي و هم همکاران تلاشگرمان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي. امسال به هر حال با ضعف اعتبارات مواجه هستيم و در اين شرايط انجام اين دست فعاليت‌ها بسيار پر زحمت است.
حجت الاسلام والمسلمين ايزدپناه ادامه داد: در کنار اين حرکت فرهنگي قطعاً عملکردها نياز به ارزيابي دارد. بايد بررسي کنيم چه قدر به اهدافي که از پيش ترسيم کرده بوديم رسيديم. خوشبختانه گروهي در اين نمايشگاه به صورت اختصاصي به کار ارزشيابي محتوايي مبادرت کرده‌اند که حاصل و خروجي آن قطعاً در نمايشگاه‌هاي بعدي کارساز خواهد بود.
وي در پايان خاطرنشان کرد: اصولاً در يک کار جهادي فرصت آزمون و خطا بسيار کم است و بايد از تجربيات استفاده کرد و نقاط ضعف گذشته را به حداقل رساند تا بتوان با سرعت بيشتري به سمت تحقق اهداف عالي حرکت کرد.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن