تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818966916




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خواستار توقف گسترش بی رویه این شهر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خواستار توقف گسترش بی رویه این شهر شد اصفهان- ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مشکلات این کلان شهر خواستار متوقف کردن طرح های توسعه و جلوگیری از گسترش بی رویه شهراصفهان شد.


به گزارش ایرنا فتح الله معین روز شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به خشک شدن رودخانه زاینده رود و چاه های فلمن و حریمی، عدم پاسخگویی آب آورد تونل چم آسمان به نیاز شهروندان، متوقف شدن تونل گلاب، کاهش سرانه فضای سبز شهر اصفهان و افزایش آلایندگی ها در این شهر هشدار داد و خواستار توقف روند توسعه جغرافیایی شد.
وی تصریح کرد: توسعه سریع دامنه شهر، فرصت برنامه ریزی برای ادامه خدمات بهتر به شهر وندان را دشوار کرده و بارگذاری های بیش از حد درحالی شکل می گیرد که طرح هایی زیر بنایی شهر اصفهان همچون مترو از پیشرفت خوبی برخوردار نبوده است.
عضو دیگر شورای اسلامی شهر اصفهان نیز دراین جلسه خواستار لحاظ نکردن بودجه های مربوط به بازسازی مراکز فرهنگی فرسوده به عنوان بودجه فرهنگی در بودجه مناطق مختلف شهرداری شد.
عدنان زادهوش پیشنهاد کرد: مناطق مختلف شهرداری اصفهان مکلف به تعمیر و بازسازی مراکز فرهنگی شوند و برای این ساختمان ها پروانه صادر شود.
شهردار: توسعه شهر اصفهان باید متوقف شود
همچنین شهردار اصفهان نیز گفت: توسعه شهرهایی نظیر اصفهان باید در جایی متوقف شود.
سید مرتضی سقاییان نژاد در آیین افتتاح طرح های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی منطقه 10 شهرداری اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر روند مهاجرت از 19 شهر به اصفهان جریان دارد .
وی با طرح این سوال که توسعه شهر اصفهان تاکی ادامه خواهد داشت، گفت: مشکلات کنونی ما در بحث انرژی و آب ناشی از رشد جمعیت بدون برنامه ریزی در مکان های خاص است.
وی تصریح کرد: برنامه ریزی برای شهرهای در حال گذار بسیار سخت است و
اجرای طرح های محرومیت زدایی با شرایط موجود هیچ گاه پایان نمی یابد زیرا شهر اصفهان بطور مداوم در حال گسترش است و جمعیت آن افزایش می یابد و به تبع آن مناطق محروم به آن اضافه می شود.
شهردار اصفهان با اشاره به الحاق شهر خوراسگان به اصفهان گفت: 11 روستا به خوراسگان الحاق شده که به معنای واقعی محروم هستند.
وی تصریح کرد: تولید روزانه یکهزار تن زباله و چهار هزار تن نخاله ساختمانی پیام خوبی برای یک شهر نیست.
شهردار اصفهان با بیان اینکه در شهرهای پیشرفته کشورهای خارجی به ندرت طرح های عمرانی اجرا می شود، افزود: در این شهرها جمعیت به ثبات رسیده و برنامه ریزی راحت تر است.
سقاییان نژاد همچنین با اشاره به اینکه بیش از چهار هزار هکتار بافت فرسوده در شهر اصفهان وجود دارد، گفت: در صورت احیای بافت فرسوده 600 هزار نفر می توانند در آن اسکان یابند.
پ/7135 / 556

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




22/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن