تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819262789




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مادری که به دنبال جنازه شهیدش تمامی دامنه های غرب کشور راپیاده پیمود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مادری که به دنبال جنازه شهیدش تمامی دامنه های غرب کشور راپیاده پیمود بیجار- ایرنا- مادر شهید ˈمحمد رضا واعظ مومنی ˈ وقتی از شهید شدن تنها فرزند پسرش مطلع می شود کوله ای از مهر و محبت مادرانه را برداشته و پای پیاده شش ماه تمام به جست و جوی جنازه فرزند شهیدش می پردازد.


به گزارش ایرنا، ˈراضیه نامیˈ هنگامی که تنها فرزند پسرش در مبارزه با ضد انقلاب شهید می شود و امکان انتقال و تحویل جنازه فرزند شهیدش مقدور نمی شود تصمیم می گیرد به هر قیمتی که شده شهیدش را پیدا کرده و به زادگاهش برگرداند.
وی برای یافتن فرزند شهیدش کوله ای پر از آنچه یک مادر می تواند برای دیدار با فرزندش با خود به همراه داشته باشد برداشته و شش ماه تمام با پای پیاده دشت و بیابان، روستاها و تمامی کوه ها و دامنه های غرب کشور را به دنبال گمشده اش می پیماید.
سرانجام پس از شش ماه جست و جو، زمان دیدار مادر و فرزند فرا می رسد و این مادر صبور گمشده اش را در کنار آب خروشان روستای ˈآب بارهˈ در غرب استان کردستان که صدای العطش کودکان کربلا را به گوش مادر جانباز کربلاحضرت ام البنین می رساند، می یابد.
ˈراضیه نامیˈ تمامی سختی های راه را در طول شش ماه تنها به عشق پیدا کردن جگر گوشه اش تحمل کرد و هیچ مانعی نتوانست در مقابل مهر مادرانه بایستد و وی را از جست و جو نا امید کند.
این مادر فداکار بیجاری پس از پیدا کردن فرزندش با دلی مملو از عشق مادری، او را در آغوش کشید و با خود به زادگاهش بیجار برگرداند و این شهید بزرگوار پس از ماه ها در گلزار شهدای شهر خود برای همیشه آرام گرفت.
ˈراضیه نامیˈ را می توان یکی از اسوه های صبر و ایثار و از خود گذشتگی نام برد، براستی اگر چنین مادرانی نبودند که با صبر و فداکاری، فرزندان و همسران خود را به دفاع از آب و خاک تشویق و حمایت کنند امروز ایران اسلامی از این اقتدار و امنیت برخوردار بود؟
بدون شک پاداش این اسوه های صبر و استقامت کمتر از اجر شهدا نیست چرا که علاوه بر تشویق فرزندان و همسران خود به دفاع از نظام و انقلاب، امروز نیز با صبر و مقاومت، غم از دست دادن عزیزان خود را با عشق تحمل می کنند.
امروز همه ما مدیون خون های ریخته شده شهدا هستیم لذا بر همگان بویژه مسوولان واجب است که نسبت به خانواده های شهدا ادای دین کرده و با سرکشی از آنان و رسیدگی به مشکلات و موانعی که دارند ذره ای از دین خود را نسبت به شهدای گرانقدر ادا کنند.
شهید محمدرضا واعظ مومنی در سال 1344 در شهرستان بیجار به دنیا آمد و پس از پایان تحصیلات راهنمایی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و سرانجام در فروردین ماه سال 1362 در یکی از عملیات های غرب کشور به درجه رفیع شهادت نایل آمد.ک/4
7350/533/681

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن