تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نصيحت را بپذيرد، از رسوايى به سلامت مى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820058179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشورهای مغرب عربی نگران ارتباط سازمانی بین گروه هاس مسلح آفریقا با داعش هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کشورهای مغرب عربی نگران ارتباط سازمانی بین گروه هاس مسلح آفریقا با داعش هستند تهران - ایرنا - کشورهای مغرب عربی (شمال آفریقا) بیم آن دارند که گروه های مسلح افراطی فعال در آفریقا با گروه تروریستی ˈداعشˈ ارتباط سازمانی داشته باشند.


شبکه ˈالمیادینˈ روز یکشنبه گفت: ادامه تشنج در عراق و سوریه به دلیل دست اندازی گروه تروریستی داعش به برخی مناطق این دو کشور، نگرانی ها را در کشورهای مغرب عربی نسبت به وجود ارتباط سازمانی بین گروه های افراطی مستقر در شمال آفریقا با گروه تروریستی داعش افزایش داده است.
گرچه کشورهای مغرب عربی از صحنه های نبرد در عراق و سوریه فاصله زیادی دارند، اما دولت ها و مردم این کشورها خود را از خطر داعش یا گسترش افکار این گروه در امان نمی دانند. گزارش های امنیتی حاکی است که برخی فرماندهان گروه تروریستی داعش چه در عراق و چه در سوریه، اتباع تونس هستند و این گروه در منطقه مغرب عربی هم گروه های خاموشی دارد.
بر اساس گزارش ها، این گروه های کوچک خاموش گرچه اطاعت از داعش را رسما اعلام نکرده اند، اما یکسان بودن اندیشه ها و برنامه های کاری خود با داعش را هم مخفی نمی کنند.
یکی از مسوولان تونسی در این باره گفت: گروه های مسلح افراطی مرتبط با داعش در تلاش برای بی ثبات کردن کشورهای مغرب عربی هستند و می خواهند همان برنامه ها و اهدافی را که برای تحقق آن به عراق و سوریه رفتند، در کشورهای عربی آفریقا مخصوصا در تونس، لیبی، الجزایر و بقیه کشورهای مغرب عربی محقق کنند.
المیادین افزود: نا امنی در لیبی و برخی کشورهای ساحل صحرا مانند مالی، نگرانی هایی در کشورهای همسایه آنها را دامن زده، زیرا بی ثباتی در این کشورها زمینه را برای فعالیت گروه های افراطی فراهم می کند و آنها در سایه ناامنی ها می توانند خود را مسلح کنند، نیروهایشان را آموزش دهند و دست به فعالیت بزنند.
دیدارهای دوجانبه مقام های تونس با همتایان خود در الجزایر و مغرب بر محور مسایل امنیتی متمرکز شده است. بر همین اساس اولین سفر خارجی رییس جمهوری جدید مصر به مقصد الجزایر ترتیب داده شد و محور اصلی آن اوضاع در لیبی و امنیت منطقه و لزوم همکاری و هماهنگی بین کشورهای همسایه در شمال آفریقا بود.
ناظران معتقدند که وظیفه همه کشورهای مغرب عربی و همسایگان آنها مقابله با گروه های تکفیری و اندیشه ها و اهداف آنان برای ایجاد فتنه در جوامع است. در همین راستا ناظران همکاری های امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و توسعه در آفریقا را برای تحقق این هدف پیشنهاد کرده اند.
خاورم 1491**1651

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن