تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806387105




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرام ناظری: اخلاق در نسل جدید موسیقی افول کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شهرام ناظری: اخلاق در نسل جدید موسیقی افول کرده است تهران بزرگ - ایرنا - هنرمند آواز ایران با بیان اینکه هنرمندان گذشته و غول های موسیقی هیچ ادعایی نداشتند و با همان دیدگاه هنری خود زندگی می کردند، گفت: اخلاق در نسل جدید موسیقی افول کرده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرام ناظری شامگاه جمعه در آیین یادمان احمد ابراهیمی استاد فقید آواز ایران که با حضور هنرمندان و شاگردان وی در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، اظهار کرد: ای کاش پیش از اینکه هنرمندانی همچون احمد ابراهیمی را از دست بدهیم، با حضور خود آنان از زحماتی که کشیدند قدردانی می کردیم.
ناظری افزود: در جامعه ما هر کسی که از دست می رود او را عزیز و بزرگ می کنیم و تا زمانی که زنده است برایش ارزشی قایل نیستیم.
وی ادامه داد: این نوع برخورد تاسف برانگیز است، دوست داشتم همه چیز بر اساس حق حرکت کند، جامعه و ما گناهی در وضع پیش آمده نداریم، رسانه ها و جامعه چیزی به ما یاد نمی دهند و مراکزی نیست که این مسایل را به ما یاد بدهند.
ناظری با اشاره به سخن مدیر عامل خانه موسیقی درباره اوضاع آشفته آواز و فراموشی آن، گفت: برای شرایط پیش آمده، جامعه و آوازخوانان تقصیری ندارند، علل مختلفی باعث می شود که وضعیت آواز به صورت تاسف برانگیزی درآید و آواز به صورت دست هفتم شود.
شوالیه آواز ایران افزود: امکانات خوبی که در گذشته برای موسیقی و خوانندگان وجود داشت، امروز نیست و این امر باعث ایجاد شرایط نامناسب موسیقی در جامعه شده و معلوم است که سطح خواننده پایین می آید.
این خواننده و موسیقیدان ادامه داد: رسانه چیزی به هنرمندان جوان یاد نمی دهد، پس جوانان چه کنند و چگونه یاد بگیرند؟ آنان، در نهایت به تقلید روی آورده و اثر آنان تبدیل به اثری تحقیرآمیز و سطح پایین می شود.
ناظری با اشاره به ذهنیت و تسلط استاد احمد ابراهیمی بر آواز و ادبیات و مرام دلپذیر درویشانه او گفت: نسل قدیم موسیقی همگی دلپذیرتر و دوست داشتنی تر بودند هر چه نسل جلوتر می آید، ویژگی های اخلاقی افت پیدا می کند.
وی افزود: نسل قدیم موسیقی همچون علی اکبر شهنازی، از بزرگ منشی و پاکی بی کران برخوردار بودند گویا یکصد نوازنده در وجود شهنازی بود.
این هنرمند ادامه داد: دیدگاه موسیقی نسل قدیم معصوم و بی ادعا بود اما نسل ما از نظر اخلاقی و احساسی، همچون نسل قبل نیست و از این نظر 30، 40درصد افت کرده ایم.
ناظری با بیان اینکه در نسل جدید دیدگاه معصومانه هنرمند که باید رها باشد، افت پیدا کرده، اظهار کرد: اگر هنرمند، از راه عاشقانه و روح بی کرانگی خود و حس ورای مکان و زمان خود جدا باشد نمی تواند اثری را خلق کند.
وی افزود: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که این مسایل را به ما نمی آموزد و مراکز هنری و استادان قدیم دیگر نیستند که نسل جوان را با ابن اصول اخلاقی و هنری آشنا کنند در نهایت وضع جامعه و موسیقی اینگونه نابسامان می شود.
ناظری ادامه داد: هنرمندان گذشته و غول های موسیقی هیچ ادعایی نداشتند و با همان دیدگاه هنری خود زندگی می کردند و ما از نظر اخلاقی به آنان عشق می ورزیدیم اما نسل جدید که تنها چند جلسه ردیف یاد گرفته و ساز بلد است و صدایی دارد ادعای هنرمندی دارند.
خالق آلبوم موسیقی «در گلستانه» گفت: غول های موسیقی زمانی که زنده بودند، نقش بی بدیلی در حفظ و اشاعه موسیقی داشتند، حال همه رفتند و ما نمی توانیم از نظر اخلاقی از نسل جدید چیزی یاد بگیریم و این امر باعث جدایی ما از یکدیگر می شود.
ناظری با اشاره به ویژگی های هنری استاد احمد ابراهیمی اظهار کرد:ابراهیمی استاد مسلم آواز بود و با همه خستگی و سن بالایش همه چیز را به جا ادا می کرد.
یادمان احمد ابراهیمی، استاد فقید آواز ایرانی شامگاه جمعه به همت خانه موسیقی با حضور حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی، علیرضا قربانی، داریوش پیرنیاکان و جمعی از هنرمندان و شاگردان این استاد فقید در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
تهرام/7245//1348

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن