تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820429793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرداخت سالیانه 150دلار برای زیباتر شدن


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
پرداخت سالیانه 150دلار برای زیباتر شدن
ایران بعد از عربستان دومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه و هفتمین وارد کننده لوازم آرایشی در جهان است، آمار مصرفی سرانه هر خانم ایرانی حدود 150دلار است.


 شکوفه فروغی روانشناس درگفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: در طی سال‌های اخیر استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی نه سن خاصی دارد و نه شامل حال قشری خاص می‌شود.

لوازم آرایشی درحال حاضر به جزئی جدایی ناپذیر از زندگی دختران ایرانی تبدیل شده است.
وی در ادامه گفت: طبق آمارهایی که به دست آمده سن استفاده از لوازم آرایشی در دختران ایرانی به 15سال رسیده است که این امر خود به نوعی آسیب فرهنگی و اجتماعی به حساب می‌آید. مشاهدات حاکی از آن است که در کشورهای اروپایی و بعضاً آمریکایی زنان در میان سالی و یا پیری که زیبایی و جوانی خود را از دست داده‌اند از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند، استفاده از لوازم آرایش از سنین نوجوانی آسیب‌های پوستی فراوانی به بانوان می‌رساند.

وی در ادامه بیان داشت: دختران در سنین نوجوانی با آرایش کردن تلاش می‌کنند از گروه سنی خود پیشی بگیرند آن‌ها با آرایش کردن گمان می‌کنند که به بزرگ سالی و استقلال رسیده‌اند.

وی در ادامه اظهار داشت: برخی از دختران ایرانی برای جلب توجه دیگران و گروهی دیگر به دلیل الگوبرداری نادرست از گروه دوستان و همسالان از آرایش زیاد استفاده می‌کنند. غافل از این که آرایش‌های نامناسب و به دور از شأن اجتماعی و گاها انسانی تنها موجب می‌شود که دیدگاه عموم مردم نسبت به فردی که از این گونه آرایش‌ها استفاده می‌کند عوض شود و در مورد وی فکر مناسبی نداشته باشند. اگر دختران جوان ما به خودباوری لازم دست پیدا کنند به هیچ عنوان تحت تاثیر دیگران و تبلیغات کاذب در این زمینه قرار نمی‌گیرند.

فروغی در ادامه گفت: وقتی با دختران جوان صحبت می‌کنیم و علت استفاده پیش از حد از لوازم آرایش را از آن‌ها جویا می‌شویم به آن در پاسخ می‌گویند: داشتن چهره زیبا یکی ازملاک‌های اصلی پسران برای ازدواج است به همین دلیل آنها همواره در پی استفاده از لوازم‌های آرایشی گوناگون هستند تا بتوانند برای ازدواج موقعیت بهتری پیدا کنند که این موضوع از نظر من خود یک نوع معضل اجتماعی می‌باشد.

وی در ادامه بیان کرد: بانوان معتقدند که زمانی که آرایش می‌کنند از احساسات منفی آنها نسبته به خودشان کاسته می‌شود و دید بهتری نسبت به خودشان دارند اعتماد به نفس پیدا می‌کنند.
البته تبلیغات بیش از حد رسانه‌ها و دسترسی آسان به لوازم آرایش از عوامل استفاده بیش از حد دختران و زنان ایرانی نیز هست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: والدین از سنین کودکی باید به جای ایجاد محیط خفقان‌آور در خانه و جلوگیری از انجام کارهایی که فرزندشان علاقه‌مند به انجام آن هستند بهتر از مرز راه درست از نادرست را به فرزندشان بیاموزند. دختران باید بدانند منظور از زیباتر شدن زدن ماسک‌های رنگی به صورت نیست.

انتهای‌پیام/
 








تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن