تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818794214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه آهن شمال با همکاری روس ها برقی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

راه آهن شمال با همکاری روس ها برقی می شود ساری - ایرنا - مدیرکل راه آهن شمال گفت: در حال بررسی راهکارهای عملی و اجرایی برقی کردن خطوط ریلی این محور با همکاری روس ها هستیم.


ˈیوسف گرانپاشا ˈ روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: برای این منظور تاکنون هیاتی از ایران برای بازدید امکانات خطوط ریلی روسیه به آن کشور سفر کرده است.
وی افزود: یک هیات از کشور روسیه نیز هفته آینده به مازندران و گلستان سفر می کند تا علاوه بر شرایط خاص جغرافیایی، امکانات و تجهیزات موجود راه آهن شمال را هم برای برقی کردن بررسی کند.
وی ادامه داد: مذاکراتی هم در این زمینه با مسوولان ذیربط روسی انجام شده است تا طرح برقی کردن راه آهن شمال را اجرایی کنیم.
گرانپاشا گفت: یکی از برنامه های راه آهن برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی، برقی کردن خط ریلی شمال است که در صورت تحقق، سرعت قطارهای مسافری به 160 کیلومتر در ساعت و قطار های باری تا 90 کیلومتر در ساعت افزایش خواهد یافت.
وی افزود: برقی کردن راه آهن شمال با توجه به وجود مناطق مسکونی و زمین های کشاورزی حاشیه راه آهن و عبور و مرور غیر مجاز حاشیه نشینان ، مستلزم حفظ حریم خطوط ریلی است تا علاوه برافزایش سرعت قطار ، امنیت شهروندان نیز حفظ شود.
مدیرکل راه آهن شمال گفت: باید با همکاری همه جانبه مسوولان دستگاه های اجرایی و فرهنگ سازی مناسب و اطلاع رسانی به مردم ، زمینه های اجرای این طرح را فراهم کرد.
راه آهن شمال با داشتن بیش از 400 کیلومتر مسیر ریلی و حدود 30 ایستگاه، علاوه بر جا به جایی سالانه یک میلیون و 300 هزار مسافر ، حدود یک میلیون و 500 هزار تن کالا را هم به مناطق مختلف کشور حمل می کند.
بر اساس گزارش های رسمی، راه آهن شمال با توجه به امکانات، ظرفیت افزایش جا به جایی بار تا سه میلیون تن را در سال دارد.
مدیرکل راه آهن شمال گفت: راه آهن در تمامی کشورهای پیشرفته دنیا به علت مصرف سوخت کم تر، حفظ مسایل زیست محیطی، حمل انبوه بار و مسافر و ایمنی بالا همواره مورد توجه بوده و زیرساخت های آن در ایران نیز در حال توسعه است.
وی سهم حمل و نقل ریلی در ایران را حدود 10درصد اعلام کرد و افزود : با حمایت دولت و عزم مسوولان، این سهم در برنامه پنج ساله توسعه باید به 25درصد افزایش یابد. ک/3
2501/1654/508

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن