تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813030501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی: فرهنگ ایثار و شهادت را همیشه باید در این سرزمین زنده نگه داریم


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: روحانی: فرهنگ ایثار و شهادت را همیشه باید در این سرزمین زنده نگه داریم
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی گفت: همه تلاش کنیم که فرهنگ ایثار را در این کشور زنده نگه داریم چون اگر فرهنگ ایثار زنده بماند، هیچ دشمنی نمی‌تواند به کشور، منافع، ملت،‌ عزت و شرف ما صدمه وارد کند.
آفتاب: رییس جمهور در ضیافت افطار در حضور جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران با بیان این که بهترین ماه و ماه عبادت و توجه به حق ماه رمضان است، اظهار کرد: خداوند چه کرامتی به انسان کرده است که مستقیم با بندگان کوچک و ضعیف خود سخن می‌گوید. نه تنها آنهایی که به او ایمان آورده‌اند بلکه در قرآن می‌فرماید یا ایها الناس و یا ایها الانسان. همچنین خدای بزرگ به ما نیز اجازه سخن گفتن داده است. اگر خدا به ما اجازه نمی‌داد با او حرف بزنیم و ما را لایق نمی‌دانست چقدر زندگی سخت می‌شد؛ چرا که ما در همه گرفتاری‌ها به خداوند پناه می‌بریم.


وی با بیان این که فرهنگ ایثار و شهادت را باید در این سرزمین برای همیشه زنده نگه داشت، گفت‌: خداوند پاداش‌دهنده واقعی تلاش‌ها و ایثار انسان‌هاست و اگر خداوند زحمات و ایثار و فداکاری‌های انسان‌ها را ارج ندهد چطور می‌توانستیم ایثار ایثارگران را پاسخ دهیم. دولت خیلی کوچک‌تر از این حرف‌هاست و حتی اگر همه مردم جمع شوند و هر آنچه دارند، تقدیم خانواده ایثارگران کنند باز به ایثار ایثارگران پاسخ نداده است.


رییس‌جمهور اظهار کرد: یکی از بزرگانی که درس ایثار و فداکاری به ما آموخت، خدیجه کبری بود که همه جا برای پیامبر و اسلام ایثار و فداکاری کرد و شما خانواده شهدا و ایثارگران نیز همان‌طور وفادار فرزندان و همسران و پدران و مادران خود هستید و هیچ افطاری نیست که به یاد آنها نباشید و این وفاداری را از پیامبر اکرم (ص) آموخته‌اید که همواره به یاد خدیجه کبری بودند و از این همسرشان به بزرگواری یاد کرده‌اند.


به گزارش ایسنا، رییس جمهور با بیان این که در ماه رمضان صدای اذان پایان‌دهنده هر سخنرانی است، گفت: دلم می‌خواست با شما که در پیشگاه خداوند دعایتان با زبان روزه بر سر افطار برای کشور و ملت و رهبری معظم و خدمتگزاران نظام با ارزش است، بیشتر سخن بگویم و از شما می‌خواهم برای خدمتگذاران این سرزمین دعا کنید.


رییس بنیاد شهید: تلاش داریم تا بنیاد با نسل جدید فرزندان ایثارگر شکل بگیرد


حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی، رییس بنیاد شهید و ایثارگران در مراسم ضیافت افطار رییس جمهور با جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران که امشب همزمان با دهمین روز ماه مبارک رمضان در سالن شهید بهشتی ساختمان نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، به ارائه گزارشی از اولویت‌های کاری و برنامه‌های در دست اقدام بنیاد شهید پرداخت.


حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی ضمن تسلیت به مناسبت رحلت حضرت خدیجه کبری اظهار کرد: در این مراسم تعدادی از نخبگان جامعه ایثارگر و شاهد، کارکنان، اساتید، دانشجویان عضو جامعه ایثارگری دانشگاه شاهد، تعدادی از افراد تشکل‌های جامعه ایثارگری، والدین، همسران و فرزندان شهدای تهران بزرگ از همه مناطق و تعدادی از جانبازان عزیز حضور دارند.


رییس بنیاد شهید با بیان این که به مدت 10 ماه است که به عنوان خادم در بنیاد شهید با توجه به رهنمودها و حمایت‌های شخص رئیس‌جمهور حضور دارد، به گزارشی از اولویت‌های کاری و برنامه‌های در دست اقدام پرداخت و ادامه داد: یکی از برنامه‌های به تعویق افتاده موضوع معوقات جامعه ایثارگری بود که با حمایت شخص رییس‌جمهور در ماه آخر سال گذشته 50 درصد معوقاتی که از سال 86 مانده بود را تسویه کردیم و از 50 درصد باقی مانده نیز 60 درصد آن‌ها را در این مدت پرداخت کردیم و 40 درصد باقیمانده تا آخر تابستان پرداخت می‌شود.


وی افزود: قانون جامع خدمات ایثارگران که سال‌ها معلق مانده بود به دستور شما برای اجرایی‌شدنش اقدام کردیم. تا به حال 60 درصد اجرایی شده است و 40 درصد باقیمانده نیاز به تدوین و تصویب دارد که در حال انجام است.


رییس بنیاد شهید با اشاره به اینکه طرح سپاس و دیدار خانواده‌های شهدا و ایثارگران مورد تایید رهبری بوده است، اضافه کرد: در این 10 ماه حدود 40 هزار دیدار داشته‌ایم و 34 هزار دیدار از 22 بهمن تا 22 اسفند برگزار شده است.


حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی با بیان این که در زمینه گسترش فرهنگ ایثار و شهادت اقدام کرده‌ایم و با حکم رییس جمهور دبیرخانه‌ای در این رابطه تشکیل شده است، افزود: تعامل و همکاری با دستگاه‌های اجرایی جهت آرامش در جامعه ایثارگری و افزایش اعتماد ایثاگران را نیز در برنامه‌هایمان داشته ایم.


رییس بنیاد شهید همچنین به انتخاب مدیران ارشد بنیاد از داخل اعضای این بنیاد اشاره کرد و گفت: حدود 67 هزار فرزند شهید طالب کار داریم که باید شاغل شوند و از حضور آنها استفاده کرده‌ایم و برای کارآمدی فرزندان شهید و جانشین پروری برنامه‌ریزی‌هایی داشته‌ایم تا بنیاد شهید با نسل جدید فرزندان ایثارگر شکل بگیرد.






تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن