تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804680466




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روسیه فناوری تکثیر ماهیان خاویاری را در اختیار ایران می گذارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روسیه فناوری تکثیر ماهیان خاویاری را در اختیار ایران می گذارد مسکو - ایرنا -معاون اداره صید ماهی و حفظ ذخایر آبزیان شمال خزر موسوم به ˈسوکاسپ ریب ود ˈ که مالک شش واحد پرورش ماهیان خاویاری در آستراخان روسیه است ، از آمادگی این کشور برای در اختیار قرار دادن فناوری های جدید مربوط به تکثیر و حفاظت از ماهیان خاویاری به ایران خبر داد.


ˈآندره زوبکوفˈ روز سه شنبه در گفت و گو با رادیو دولتی صدای روسیه اظهار داشت: کشتی تحقیقاتی الکساندر مشریاکوف حامل ماهی های زنده به سفر متناوب خود پایان داد و بچه ماهی های خاویاری را از واحد پرورش این گونه ماهی به نام برتولسک در استان آستراخان روسیه واقع در ساحل دریای خزر به بخش شمالی این دریا منتقل کرد.
وی با بیان اینکه بخش شمالی خزر منابع غنی برای تغذیه ماهیان خاویاری دارد،افزود: کشتی ما در مسیر کنونی 450 هزار بچه ماهی خاویار را در آن حوزه رها کرد که وزن استاندارد هر کدام از آن ها از 3 تا 3/5 گرام است.
وی افزود : هنگامی که بچه ماهیان خاویاری را نه در رودخانه ، بلکه در دریا رها می کنیم شانس زنده ماندن آنها 3 تا 4 برابر بالا می رود ، چرا که تعداد ماهی های درنده در دریا زیاد نیست ، ضمن اینکه ما راه بچه ماهی ها به دریا را تسهیل و کوتاه می کنیم.
زوبکوف تشریح کرد : بچه ماهی های خاویار واحد پرورش برتولسک تنها در برکه و آبگیر ها پرورش داده می شوند.
در هر آبگیری تاسیسات حفاظتی نصب می شود و از این رو، انواع درنده و بی ارزش ماهی ها نمی توانند به برکه ها راه یابند. بچه ماهی ها در چنین شرایطی راحت زندگی کرده و وزن خود را بالا می برند.
وی گفت : خوراک بچه ماهی های خاویاری پرورش یافته در واحد برتولسک مصنوعی نیست بلکه کاملاً طبیعی است. ما خوراک بچه ماهی های خاویاری را از عناصر طبیعی می سازیم و در حین تعویض آب برکه ها نیز به آنها مواد معدنی و آبزیان کوچک طبیعی مانند انواع خاکشیر(دافنی)، خرچنگ و خزوک و کرم می دهیم که خوراک عالی برای ماهی ها است.
وی یادآور شد ، کارشناسان واحد پرورش ماهی برتولسک و دیگر تأسیسات سوکاسپ ریب ود در تماس نزدیک با دانشمندان انستیتو شیلات دریای خزر استان آستراخان هستند و فناوری های جدید پرورش خاویار ماهی ها را طراحی می کنند.
وی اظهار داشت : بر اساس طرح جدید قرار است از این پس به جای رها کردن بچه ماهی های خاویاری سه گرمی، نسل جدید پرورش یافته آنها به وزن 200 تا 300 گرم در دریای خزر رها شوند. نخستین گروه از این گونه ماهیان خاویاری در خزر راهسازی شده اند و نتایج آن عالی است.
به گفته وی ، این ماهی های خاویاری کوچک برای صوف و اردک ماهی موجود در دریای خزر قابل دسترس نیستند و صید ماهی های رها شده از این نوع نشان داد که قابلیت زنده ماندن آنها چند برابر بالاتر از بچه ماهی های با وزن پایین است.
زوبکوف گفت : قرار است فناوری جدید تکثیر و رهاسازی ماهیان خاویاری در واحدهای پرورش این گونه ماهی پیاده شود ، این کاری شدنی است.
وی افزود : شرکای ما از دیگر کشور های حاشیه دریای خزر از جمله ایران هم می توانند با کمک متخصصان انستیتو روسی شیلات خزر این فناوری جدید را در واحد های خود راه اندازی کنند.
وی خاطرنشان کرد:اوایل سال های دهه 1970 میلادی کارشناسان انستیتو پرورش ماهی روسیه در خزر نخستین واحد پرورش ماهی خاویار در ایران را طراحی کردند.
زوبکوف گفت : این واحد ایرانی ساخته شد و به بهره برداری رسید. با گذشت زمان کارشناسان روس چند بار از آن بازدید کرده و تجربیات خود را با همتایان ایرانی در میان گذاشتند.
ماهیان خاویاری خزر از جمله منابع طبیعی ارزنده این پهنه آبی هستند که نسل آنها در دهه های گذشته به دلیل صید بی رویه و نیز آلودگی آب در معرض انقراض قرار گرفته اند.
اروپام/518 * 1447*1547

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن