تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815387469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضرت خدیجه (س) بانوی فداکار اسلام بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حضرت خدیجه (س) بانوی فداکار اسلام بود مشهد - ایرنا- استاد حوزه و دانشگاه در حرم مطهر رضوی گفت: حضرت خدیجه حامی پیامبر (ص) و بانوی فداکار اسلام بود که برای ترویج دین تلاش بسیار کرد.


به گزارش ایرنا، ˈزهره مشهدیˈ روز سه شنبه به مناسبت سالگرد وفات حضرت خدیجه (س) در سلسله جلسات تبلیغی - مذهبی ویژه بانوان در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی افزود: زندگی حضرت خدیجه (س) را می ‏توان نمونه‏ ای کامل از تحول مثبت و سیر به سوی کمال دانست.
وی بیان کرد: حضرت خدیجه (س) بیش از چهل سال از زندگی خود را در دوران جاهلیت سپری کردند، آنگاه با غلبه بر تمام تضادهای موجود اجتماعی دل به اسلام سپردند و به اولین اجتماع کوچک اسلامی گام نهادند.
این کارشناس مذهبی در تبیین نقش حضرت خدیجه (س) در تاریخ اسلام گفت: با مطالعه تاریخ اسلام در می یابیم که ایشان نه تنها به عنوان همسر پیامبر (ص) بلکه به عنوان یک مسلمان و سکاندار، جامعه اسلامی آن روز را در پیشبرد اهداف رسالتش یاری نموده و از همه توان مالی و معنوی خود در این راستا هزینه می کردند.
وی اظهار کرد: حضرت امام علی بن ابیطالب (ع) اولین مرد و حضرت خدیجه (س) اولین زنی بود که به اسلام گروید.
مشهدی با بیان اینکه گسترش اسلام به کمک مال و ثروت حضرت خدیجه (س) تحقق یافت، افزود: حضرت خدیجه (س) ثروتمندترین شخص جزیره العرب بود و پس از ازدواج با پیامبر (ص) تمام اموال خود را در اختیار آن حضرت قرار داد تا در راه خدا به مصرف برسانند.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: اولین بانوی مسلمان حضرت خدیجه کبری (س) یکی از شخصیت‏ های برجسته تاریخ اسلام است که با ایمان، اخلاص و ویژگیهای الهی خویش توانست افتخارات بسیار در صفحات تاریخ ثبت کند.
وی افزود: از افتخارات والا و ارزشمند این بانوی گرامی، همین بس که ایشان همسر حضرت محمد مصطفی (ص)، مادر حضرت زهرا (ع) بانوی بزرگ سراسر تاریخ و نیز مربی حضرت علی (ع) و مانند مادری برای آن حضرت بودند.
مشهدی گفت: در ایام پایانی محاصره اقتصادی شعب ابیطالب بود که مرگ ابوطالب و حضرت خدیجه کبری (س)، قلب رهبر اسلام را به گونه ای ماتم زده کرد که آن سال را سال عام الحزن نامیدند.
7489 /664

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن