تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819688083




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهید اسدالله پور، مردی خودساخته از تبار مردم گنبد کاووس


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شهید اسدالله پور، مردی خودساخته از تبار مردم گنبد کاووس گنبدکاووس - ایرنا - زندگی سرلشکر شهید ˈهوشگ اسدلله پورˈ مردی خود ساخته از تبار مردم انقلابی گنبدکاووس سرشار از عشق و ایثار به اسلام , انقلاب و رهبری است که می تواند الگوی نسل جوان و آینده این مرز و بوم باشد.


نوشتن از شهیدانی که مقام و منزلت آنان کبریایی است، زنده اند و در پیشگاه ایزدمنان رزق و روزی می خورند کاری سخت و دشوار است اما بیان ویژگی های شخصیتی این والامقامان می تواند درس و الگویی برای نسل جوان و آینده کشور باشد.
سرلشکر شهید هوشنگ اسدالله پور که در دهم خرداد 42 همزمان با آغاز نهضت امام راحل علیه طاغوتیان، بدنیا آمد در اوائل دهه 60 وارد دانشکده افسری ارتش جمهوری اسلامی و در رسته توپخانه مشغول فراگیری علوم نظامی شد و برای تکمیل این آموزش ها به اصفهان رفت و در ادامه درسمت فرماندهی آتشبار لشکر 16 قزوین مشغول خدمت شد.
این شهید پاک باخته به میهن که درجریان جنگ تحمیلی درجبهه های نبرد حضوری فعال داشت، همزمان با حمله منافقین و اشغال شهر ˈمهرانˈ به این شهر مرزی اعزام و با حملات توپخانه ای بر مواضع دشمن, به دفاع دلیرانه از این شهر پرداخت.
رشادت های این شهید والامقام و ضربات سهمگینی که منافقین از ناحیه آتش توپخانه ایشان متحمل شدند، سبب شد تا وقتی این فرمانده رشید ارتش اسلام در 29 خرداد 1367 به درجه رفیع شهادت نائل آمد، منافقین کوردل به جبران خسارت های خود، جنازه مطهر این شهید را پس از شهادت به دار آویخته و آن را آتش زدند.
به گفته ˈفرحناز منصوریˈ همسر این شهید والامقام پیکر پاک همسرش پس از 13 روز که شناسایی آن را مشکل کرده بود، تحویل خانواده و در جوار آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) شهر گنبدکاووس به خاک سپرده شد.
وی می گوید: در زمان شهادت شهید اسدالله پور از ایشان یک فرزند دختر بنام فاطمه یک و نیم ساله و یک فرزند پسر بنام محمد 6 ماهه بجا مانده بود که اکنون هر دوی آنان دارای تحصیلات آکادمیک بوده، ازدواج کرده و هرکدام نیز فعلا دارای یک فرزند پسر می باشند.
همسر شهید اسدالله پور می گوید: فاطمه دختر بزرگ شهید به نام پدر نام فرزندش را ˈامیر هوشنگˈ گذاشته است و محمد نیز بیاد سرور و سالار شهیدان که شهدای ایران اسلامی نیز درمسیر نهضت آن امام بزرگوار حرکت نمودند، نام فرزندش را حسین گذاشته است.
خانم منصوری که حدود 3 سال با شهید بزرگوار زندگی مشترک داشته است و پس از ایشان اوج ایثار و فداکاری مادرانه خود را با نگهداری و تربیت دو یادگار آن شهید والامقام تکمیل نموده است، از اخلاق و دینمداری شهید اسدالله پور به نیکی یاد می کند و می گوید: این دو ویژگی ایشان همواره برای من و اطرافیان ما درس بود.
وی اضافه کرد: وی همیشه به من و خواهر خود که با ما زندگی می کرد، توصیه به اقامه نماز اول وقت می کرد و ما نیز بیشتر وقت ها نماز را به امامت ایشان به جماعت اقامه می کردیم ضمن اینکه شعائر اسلامی در منزل ما بطور کامل اجرا می شد.
خانم منصوری، دعوت به صبر و تحمل در برابر مشکلات را از دیگر توصیه های شهید اسدالله پور به خود و خانواده دانست و تصریح کرد: ایشان نسبت به رهبری امام راحل بسیار معتقد بود.
فاطمه اسدالله پور دختر بزرگ این شهید که در زمان شهادت پدر، یک و نیم سال بیشتر نداشته با اشاره به مطالعه دست نوشته های روزانه پدر و ˈنظم و وقت شناسی دقیقˈ ایشان می گوید: امروز رسالت فرزندان شهداء بسیار سنگین است زیرا آنان بایستی درصف مقدم دفاع و پاسداری از خون پدران خویش در برابر هجمه دشمنان و برخی بدخواهان نظام و شهیدان باشند.
یکی از همدوره های شهید هوشنگ اسدالله پور در دانشکده افسری ارتش نیز درباره این شهید می گوید: نام خانوادگی آن شهید بزرگوار با رفتار و حالات ایشان مطابقت داشت.
ˈهوشنگ کریمیˈ گفت: شهید اسدالله پور همانگونه که در میدان رزم با دشمنان همچون شیری بی باک بود، درصحنه ورزش ˈشنا و شیرجهˈ نیز نترس و شجاع بود.
وی، عشق و مودت شهید به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را از دیگر ویژگی های اخلاقی ایشان ذکر کرد و افزود: هرگاه وارد اتاق ایشان می شدم حدیث یا روایتی از ائمه اطهار (ع)، زینت بخش گوشه ای از دیوار اتاقش بود، وقتی برای نخستین بار علت را سوال کردم، پاسخ داد، سخنان امامان معصوم که حجت خدا روی زمین هستند باید همواره ملکه ذهن و الگوی عملی ما در زندگی شود.
هم اکنون نام پادگان و سربازخانه نیروی زمینی ارتش در گنبدکاووس مزین به نام این شهید والامقام است.
شهرستان گنبدکاووس با بیش از 325 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و تاکنون بیش از 500 شهید والامقام و بیش از 2 هزارو 500 جانباز و حدود 250 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.
/7479/622/506

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن