تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802513078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر جهاد کشاورزی: واردات، امنیت غذایی کشور را به نصف رساند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیر جهاد کشاورزی: واردات، امنیت غذایی کشور را به نصف رساند بجنورد - ایرنا - معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: واردات بی رویه محصولات خارجی در سالیان اخیر، ضریب امنیت غذایی کشور را 50 درصد کاهش داده است.


به گزارش ایرنا ˈجهانگیر عربˈ روز دوشنبه در نشست شورای معاونان اداره کل جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: اکنون 50 درصد از انرژی غذایی مورد نیاز مردم از طریق واردات تامین می شود که دولت تدبیر مصمم است این رقم را به 20 درصد برساند.
وی افزود: اگر بخواهیم ضریب خوداتکایی انرژی مردم را به تولید داخلی معطوف کنیم چاره ای جز استفاده بهینه از آب و منابع موجود در مسیر صحیح آن نداریم.
عرب با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری، گفت: تا سال 84 تراز منفی تجاری در کشور 300 تا 400 میلیون دلار بود که در سال های اخیر به هشت میلیارد دلار رسید و میزان واردات نیز از پنج میلیون تن به 20 میلیون تن رسید.
وی افزود: اگر بخواهیم این تراز منفی را مثبت کرده و واردات را کاهش دهیم باید بخش کشاورزی و باغبانی به تعهد خود عمل کنند و در این مسیر باید حمایت و توجه بیشتری به این بخش ها معطوف شود.
عرب، شمار کارشناسان باغبانی فعال در این عرصه را بسیار اندک خواند و گفت: وزیر جهاد کشاورزی با توجه به نقش کارشناسان باغبانی در این حوزه، مجوزهای لازم برای جذب کارشناسان بیشتر در وزارتخانه را صادر کرده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی به بهره وری اندک در بخش کشاورزی بخصوص آب اشاره کرد و گفت: هم اکنون 80 درصد از آب کشور در اختیار بخش کشاورزی است که به ازای هر متر مکعب تنها یک کیلوگرم محصول تولید می شود.
عرب افزود: این در حالی است که حتی کشور مصر، با یک سوم بارندگی و دو برابر تبخیر ما، به ازای هر مترمکعب آب 1.5 کیلوگرم محصول تولید می کند.
وی با تاکید بر استعداد و قابلیت زیاد کشور در بخش باغبانی گفت: ما در ایران می توانیم در بخش باغبانی به ازای هر مترمکعب آب مصرفی تا 3.6 دلار در حالت عادی، و در بخش کشاورزی نمونه تا 5.6 دلار ارزآوری داشته باشیم.
مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز در این نشست، با ارایه گزارشی از وضعیت کشاورزی این استان گفت: این استان 38 هزار هکتار عرصه باغی آبی و دیم دارد که سالانه 200 هزار تن محصول از این سطح برداشت می شود.
ˈابوالفضل یاوریˈ افزود: اختصاص ردیف اعتباری و تسهیلات خاص به منظور افزایش بهره وری، اصلاح ساختار باغ های فرسوده و استفاده از الگوهای نوین کشت از راه های افزایش بهره وری در این بخش است. ک/2
7184/626

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن