تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813262735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس دانشگاه شهید باهنر: هدف پژوهش کاربردی حل مشکلات جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس دانشگاه شهید باهنر: هدف پژوهش کاربردی حل مشکلات جامعه است کرمان - ایرنا - رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان، هدف پژوهش های کاربردی را حل مسایل و مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: دانشگاه باید با محیط خارج از آن ارتباط برقرار کند.


به گزارش ایرنا، ˈمحمدجواد فداییˈ روز دوشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر استان کرمان، افزود: تحقیق و پژوهش از چند جنبه مورد توجه است و نخستین آن تولید علم و دانش و پژوهش های بنیادین است که منجر به دانش و علم نوین می شود.
وی بیان کرد: کمتر به این مطلب پرداخته می شود که علم پژوهش چیست و این علم و دانش از کجا به دست می آید.
وی ادامه داد: بشر در تاریخ به یافته هایی دست یافته است که مجموع علم و دانش بشر را تشکیل می دهد.
رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: روند این تولید مقداری کند است و سرعت دادن آن تا حدودی مشکل است.
وی تصریح کرد: دانشی که تا زمان ظهور منجی عالم بشریت انسان به آن دست پیدا می کند از 27 قسمت دو قسمت است که در روایات آمده و تاییدی بر کند بودن روند تولید علم است.
وی اظهار کرد: پژوهشگرانی که به دانش های بنیادین می پردازند باید مشخص کنند چه مقدار به علم و دانش می افزایند و چه علم و دانش جدیدی را تولید می کنند.
فدایی گفت: برخی معتقدند وظیفه دانشگاه آموزش است و اینکه دانشگاه به پژوهش می پردازد دانشگاه را از رسالت اصلی خود باز می دارد.
وی افزود: دانشگاه نباید به دلیل پرداختن به پژوهش و تحقیق از آموزش بازبماند و عقب بیفتد یا کیفیت آن کاهش پیدا کند.
وی گفت: سووال اصلی این است که دانشگاه چه چیزی را می خواهد آموزش دهد به طور قطع باید در کنار علم کهنه ای که در دانشگاه ها آموزش داده می شود علوم جدید نیز آموزش داده شود و لازمه آن این است که دانشگاه نیز در تولید علوم جدید مشارکت و فعالیت کند.
رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان تاکید کرد: ما نباید همیشه مصرف کننده تولید دیگران باشیم.
وی گفت: پرداختن دانشگاه به پژوهش و تحقیق به معنای این نیست که از آموزش غافل شویم یا به کیفیت آموزش لطمه وارد شود بلکه می خواهیم سهم خود را در تولید علم و دانش افزایش دهیم و ادا کنیم و به آموزش علم جدید نیز بپردازیم.
فدایی، تصریح کرد: پژوهش هایی که منجر به فناوری می شود لازمه وجود این پژوهش ارتباط پژوهشگران با صنعت است.
وی گفت: می خواهیم بین انواع پژوهش و آموزش تعادل و توازن برقرار کنیم و به دنبال ساز و کارهایی هستیم که نسبت ها و تعادل ها را ایجاد کنیم.
وی گفت: چهار هدف در دانشگاه دنبال می شود و هدف اول ارتقای کیفیت آموزش، دوم دستیابی به دانش جدید و علم نوین، هدف سوم کمک به حل مسایل و مشکلات جامعه و چهارم مشارکت در ایجاد فناوری های نوین و جدید است.
رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان ادامه داد: برای دستیابی به این اهداف نیازمند ساز و کارهایی هستیم و پژوهشگران در زمینه رفع ایراد و اشکال این ساز و کارها همکاری کنند تا در زمان کمتری به نتیجه بهتر برسیم.
وی از ارتباط پژوهشگران دانشگاهی با صنعت به عنوان اولویت نام برد و گفت: در حال حاضر در این بخش شرایط خوبی نداریم.
فدایی تصریح کرد: سال 92 از 660 عضو هیات علمی دانشگاه 24 نفر طرح تحقیقاتی و پژوهشی داشتند که چهار درصد است یعنی حضور دانشگاه در خارج از دانشگاه و صنعت آن هم بخش خصوصی و دولتی با هم چهار درصد است و صنعتی نیز که به دانشگاه مراجعه کرده نیم درصد بوده که ارتباط ضعیف را می رساند و باید تقویت شود.
وی گفت: در برنامه دو ساله چهار درصد باید به 15 درصد و بخش صنعت نیز نیم درصد را به 10 درصد برساند که این دو هدف برای دوسال خوب و دست یافتنی هستند.
در این آیین از 75 پژوهشگر برتر استان کرمان در زمینه های مختلف تجلیل شد.ک/2
7433/8154

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن