محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1831082926
«یوبیتسومه» به روایت کارگردان و بازیگرانش
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
نیما نادری که این روزها در اولین تجربه کارگردانیاش نمایش «یوبیتسومه» را به صحنه برده است، گفت: پرداختن به دغدغههای دوران جنگ برایم یک ارث و وظیفه بود، درست است که آن دوران را به یاد نمیآورم ولی این باعث نمیشود که به آن فکر نکنم. شاید نام این اثر نمایشی در برخورد و نگاه اول بیش از هر چیز ذهن مخاطب را به خود درگیر کند؛«یوبیتسومه» اصطلاحی مربوط به دوران ساموراییها در ژاپن است، زمانی که یک سامورایی در گروهش مرتکب گناه و اشتباهی میشده است یک بند از انگشت او را قطع میکردند تا دیگر نتواند درست شمشیر را در دست بگیرد و از خود دفاع کند. اتفاقی که به نوعی در رفتارها، کنشها و روابط شخصیتهای این نمایش متبلور شده است. نیما نادری نویسنده و کارگردانی «یوبیتسومه»؛ مریم بوبانی،مهدی صباغی و معصومه رحمانی بازیگران این اثر نمایشی در گفتوگوی با خبرنگار بخش تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره تجربه این نمایش، دغدغههای دوران جنگ و پرداختن به مقوله توسعه و توسعه نیافتگی با مقایسه ایران و ژاپن و... پرداختند. نیما نادری فرزند علیرضا نادری که نمایش «یوبیتسومه» اولین تجربه او در عرصه کارگردانی است درباره روند شکل گیری این اثر توضیح داد: نمایشنامه «یوبیتسومه» حدود دو سال پیش نوشته شد و برای اولینبار در جشنواره تئاتر دانشگاهی در بخش مسابقه نمایشنامه نویسی استاد اکبر رادی شرکت کرد و موفق شد که جزو سه متن برگزیده قرار بگیرد. وی افزود: سپس شروع به بازنویسی نمایشنامه کردم، بخشهایی را به آن اضافه و بخشهایی را از آن کم کردم تا اینکه در نهایت بعد از گذشته دو سال چند روز پیش تصمیم گرفتم فعلا آن را تثبیت کنم بنابراین اگر روزی بخواهم بازتولیدی از این نمایش انجام بدهم، مطمئنا بازهم به بازنویسی نیاز دارد چون اساسا نگاهم به متن این است که مثل یک آدم به دنیا میآید و تا زمانی که نیما نادری زنده است این نمایشنامه هم باید درستتر و بالغتر شود. در جشنواره فجر دیده نشدیم این کارگردان درباره اجرای این کار در جشنواره فجر گفت: خوشبختانه توانستیم چند اجرا در جشنواره فجر داشته باشیم. اما حس کردم در جشنواره دیده نشدیم، البته این به معنای غُر زدن نیست، بلکه فقط به معنی دفاع من از کارم است همان گونهای که همه نویسندهها و کارگردانها از کارشان دفاع میکنند، من هم چنین دفاعی میکنم و نه بیشتر از آن. نادری اضافه کرد: با این حال به هیچ وجه ناامید نشدم و خردهای نگرفتم چون یقین قلبی دارم که بهترین داورها خود تماشاگران هستند که میآیند کار را میبینند. او درباره مریم بوبانی،مهدی صباغی ومعصومه رحمانی که بازیگران «یوبیستومه» هستند، ادامه داد: سه بازیگر نمایش روزبه روز خودشان را پختهتر و بالغتر میکنند و من هم تلاشام را انجام میدهم که هم در کارگردانی و هم در متن خودم را پختهتر کنم و به پای این سه عزیز برسم. نادری که خود نویسندگی این نمایشنامه را برعهده دارد، درباره دلایل انتخاب این سوژه و پرداخت به دغدغههای جنگ و دهه60 عنوان کرد: اتفاقی که در این نمایشنامه افتاد یک ارث و وظیفه برای من بود، چون علیرضا نادری، محمد یعقوبی، بهرام بیضایی، محمد رحمانیان و دیگر اساتید راجع به دغدغههای نسل و دوران خودشان صحبت کردند اما من فکر میکردم نباید آن مسائل و دغدغهها را فراموش کنم، درست است که ما از دوران رد شد ولی بیایم ببینیم که واقعا چه اتفاقی در آن دوران افتاده است و با آن به شکل تحلیلی برخورد کنیم. او که خود متولد سال 66 است درباره دوره زمانی که اتفاقات نمایش در آن میگذرد گفت: اتفاقات نمایش مربوط به سال 66 است و مطمئنا خود من به هیچ وجه آن دوران را به یاد ندارم اما این باعث نمیشود که اصلا به این موضوع فکر نکنم، این مهمترین مسالهای بود که فکر میکردم وظیفه دارم دربارهاش صحبت کنم. درباره جنگ بیکاری و بردگی ایرانیها در آن دوران چه درخاک خودمان و چه در بیرون خاک مان مثل ژاپن که در این نمایشنامه به آن پرداخته شده است. خواستیم مرز میان واقعیت و حقیقت را باز کنیم این نمایشنامهنویس تم اصلی این نمایش را دروغ و خیانت دانست و در ادامه با اشاره تکنیک مورد استفادهاش برای اجرای این موضوع توضیح داد: سعی کردم در این کار برای خودم پلی بسازم و آن هم مرز میان حقیقت و واقعیت بود. علیرضا نادریها و یعقوبیها یک رئالیسمی را آغاز کردند اما من فکر کردم چهکاری میتوانم انجام دهم که یک پله از آنها بالاتر بروم، برای همین تصمیم گرفتم کارم نه آن رئالیسم نادریها باشد و نه این سوررئالیستی که این روزها با آن مواجهیم، باشد. وی اضافه کرد: به هر حال همه «ایسمها» از یک رئالیسمی ریشه میگیرد. مرحله بعد از رئالیسم هم حقیقت است چون ما دو چیز در دنیا داریم یکی روایت واقعیت است و دیگری روایت حقیقی است. من احساس میکنم چیزی تحت عنوان رئالیسم و سوررئالیسم نیست و بهتر است دیگر به آن پرداخته نشود چون تا الان خیلی پرداخته شده است. ما در اینجا خواستیم مرز میان واقعیت و حقیقت را باز کنیم ما تا الان واقعیت را میدیدیم، اما پس حقیقت چیست؟ ما این دیوار چهارم را در نمایش برداشتیم البته نه اینکه بخواهیم یک اثر ناتورالیستی ببینیم بلکه خواستیم یک حقیقت را ببینیم. از اکبر رادی و بهرام بیضایی انرژی گرفتم این کارگردان درباره بهره گیریاش از آثار نویسندگان شاخص گفت:از آثار بهرام بیضایی، علیرضا نادری،محمد یعقوبی و اکبر رادی کمک گرفتم. البته این کمک تا یک جایی میتواند اتفاق بیافتد و آن هم صرفا مکتوباتشان است. ولی از انرژی زندهیاد اکبر رادی و همچنین بهرام بیضایی که آن طرف دنیا است کمک گرفتم تا بتوانم به ایدههای جدیدی برسم. آدمهای این خانواده یوبیتسومه شدهاند این کارگردان همچنین درباره دلیل انتخاب نام «یوبیتسومه» برای نمایشاش توضیح داد: از ابتدای نوشتن مثل همه نویسندهها اسمهای زیادی در ذهنم بود،اما خیلی اتفاقی یک روز وقتی داشتم در اینترنت میگشتم به اسم «یوبیتسومه» برخوردم، یک رسمی که بین یاکوزاها و ساموراییهای ژاپن وجود داشته است وقتی یک سامورایی در گروهش مرتکب اشتباه و خلافی میشده است یک بند انگشتاش را قطع میکردند واین باعث میشده که نتوانند درست شمشیر را در دست بگیرند و درست حمله کنند، فکر میکنم چنین اتفاقی برای تمام اعضا این خانواده افتاده است. اوبا بیان اینکه در نمایش صرفا به دنبال طرح مسئله بوده و نه یک پاسخ قطعی گفت : اینکه مساله دقیقا کجاست خود من هم نمیدانم بلکه فقط پیشنهادهایی به مخاطب دادم. این خانواده فقط در هال خانهشان نشستهاند، حالا اگر هال را با «ح» بنویسیم میبینیم که اینها در زمان حال زندگی میکنند. نادری در بخش دیگری از گفتوگو با اشاره به پیشرفت ژاپن و مقایسه آن با ایران در نمایش ادامه داد: ژاپن بعد از بمباران هیروشیما و ناکازاکی به سرعت کارخانههایش را راهاندازی کرد آنها اول انسان بودند بعد آدم شدند و بعد خودشان را به بشر تبدیل کردند و توانستند سریع پیشرفت کنند. اما ما چرا گه گاه یا آدمیم یا انسان، به نظرم چون در حال نشستهایم و این میتواند نقطه ضعف ما باشد. وی افزود: در یک جایی از نمایشنامه مهدی میگوید؛ سه نکته در پیشرفت ژاپنیها نقش داشته است، اول نسل جوان دوم هدف اما دلیل سوم را نمیداند، در حالی که ما این دو رکن را داریم. واقعا سومین دلیل را من هم نمیدانم، من خواستم این مساله را مطرح کنم تا با مخاطبان فکر کنیم که این سومین رکن پیشرفت که آنها دارند و ما نداریم چیست؟ نادری در بخش پایانی صحبتهایش درباره تعداد اجرای محدود نمایشاش در کارگاه نمایش گفت: به نظرم این اجراهای 5 یا 10 شبی از خیلی وقت پیش کلیدش زده شده است که اتفاق خوبی است اما دیگر رشد نمیکند چون به آن آب داده نشده است و زمین مناسبی نداشته است. وی تصریح کرد: نیمه خالی این اتفاق این است که ما تعداد ورودیهای زیادی به تئاتر داریم جوانهایی که عاشق تئاتر هستند، حالا ما چطور باید همه این ها را جا دهیم، آیا باید تایم و مدت این اجراها را کوتاه و فشرده کنیم. من فکر میکنم نباید اینگونه باشد، ما باید سالن هایمان را پربار کنیم و سالنها و فرهنگسراهایی که فعال نیستند را راه اندازی کنیم. به نیما گفتم «یوبیتسومه» یک اتفاق میشود مهدی صباغی که نقش (مهدی) پسری که بعد از چندسال کار در ژاپن به خانوادهاش برگشته است را ایفا میکند درباره چگونگی حضورش در نمایش «یوبیتسومه» عنوان کرد: با نیما نادری از قبل آشنایی داشتم و در جریان بودم که در حال نوشتن نمایشنامهای با این حال و هوا است، اولین بار وقتی 10 15 صفحه اول متن را خواندم به نظرم خیلی فوق العاده آمد و به نیما گفتم اگر همین روند را ادامه بدهی یک اتفاقی در 10 سال اخیر نمایشنامه نویسی این مملکت خواهد افتاد. وی ادامه داد: از همان اول میدانستم که قرار است چه نقشی را بازی کنم، وقتی هم که متن کامل شد همچنین متن با کیفیت و قدمی بود که حرف برای گفتن داشت. این متن مثل بقیه متنهایی که تا الان به من پیشنهاد شده بود، نبود. به نظرم رسید به لحاظ نقش بهترین نقشی بود که در دوران بازیگریم تا حالا به من پیشنهاد شده بود این بود که با علاقه و جدیت شروع به تمرین کردیم. صباغی تصریح کرد: همه چیز دست به دست هم داد که متن برایم هم از نظر مضمون و محتوا و هم از نظر نقشی که میخواستم بازی کنم یک کار ایدهال باشد، همه چیز در این متن برایم در حد عالی بود. انگار که سفارش ایدهالهای من بود.
نمایش یوبیتسومه
تماشاگر با یک سیر تاریخی آشنا میشود این بازیگر درباره نحوه برخورد و ارتباط مخاطب با این نمایش معتقد است: تماشاگر در این کار میتواند یک سیر تاریخی را ببینند. اینکه یک عده جوان در دهه 60 برای دستیابی به شغل بهتر و پس انداز بیشتر به کشور غریب رفتند، بعضی از این جوانها در کارشان موفق میشدند،بعضیهایشان موفق نمیشدند و بعضیشان به کارهای خلاف کشیده میشدند. ضمن اینکه تماشاگر امروز با این اتفاقات آشنا میشود، به لحاظ حقیقتی که در متن وجود دارد به نوعی امروز ما را هم در بر میگیرد. صباغی تصریح کرد: اینکه تفاوت ما با یک کشور پیشرفته برای چیست؟ ما تمام فاکتورهای ظاهری مثل هوش،استعداد، نیروی کار، نسل جوانی که آماده کار باشد را مثل ژاپن داریم اما چرا ما هنوز نتوانستیم مثل ژاپن توسعه پیدا کنیم این بخشی از محتوای متن است که به آن پرداخته است. بازیگر نمایش «مرده ریگ» با اشاره به پرداختن نمایشنامه به موضوع جنگ گفت: در کنار اینها، مساله جنگ است اینکه ژاپن بعد از جنگ چگونه با اثرات مخرب جنگ مواجه شد و چگونه به سمت آبادانی پیش رفت؟ً اما ما چه مشکلی داریم که هنوز نتوانستیم خرابیهای ناشی از جنگ را ترمیم کنیم و پیشرفت کنیم، تمام اینها مسائل امروز ما هم است. هنوز به تمام زوایای نقشام دست نیافتم وی درباره نقشاش در این نمایش توضیح داد: سعیام این است نقشهایی را که بازی میکنم با توجه به توانایی و استعدادهایی که آن نقش دارد با تمام ظرفیتاش آن را بازی کنم، ویژگی که نقش مهدی در این کار دارد این است که ظرفیت گستردهای دارد و جزئیات بسیاری هم در فیزیکش و در هم حال و هوا و لحناش دارد. صباغی ادامه داد: این نقشی است که همه بازیگران را وسوسه میکند. کاراکتر مهدی زوایایی دارد که من هنوز بهش دست پیدا نکردم و هنوز آن را با تمام ظرفیتاش بازی نکردم و این برایم خیلی هیجان انگیز است. چون هر روزی که میآیم انتظار دارم یک نکته وظرفیت جدیدی را کشف کنم و نقش را کاملتر کنم. قصه «یوبیتسومه» صداقت دارد اما مریم بوبانی بازیگر باسابقه که در اولین کار نیما نادری نقش مادر را بازی میکند درباره دلایلش برای حضور در «یوبیتسومه» گفت: یادم میآید وقتی اولین بار میخواستم نمایشنامه را بخوانم حدود 12 شب بود که فقط خواستم نگاهی بیاندازم نگاه کردن همانا و تا صبح بیدارماندن و خواندن تمام نمایشنامه هم همانا. وی افزود: وقتی نمایشنامه را خواندم خیلی زود گفتم در کار حضور پیدا میکنم. چون به نظرم آمد که نمایشنامه خوبی است و قابلیت اجرایی خوبی هم دارد و این امکان را به بازیگر میدهد که تواناییهایش را آزمایش کند. این بازیگر درباره دلیل اصلی جذابیت این نمایش معتقد است: کشش خود قصه است که باعث جذابیت شده است. من سالهای جنگ را در جنوب بودم و خیلی چیزهایی که در نمایشنامه وجود داشت برایم آشنا بود، به اعتقاد من چارچوب نمایشنامه بسیار قدرتمند است و شخصیتها شخصیتهای خوبی هستند که این امکان را به بازیگر میدهند که از تمام تواناییهایش استفاده کنند. بوبانی صداقت را یکی از ویژگیهای اصلی قصه «یوبیتسومه» عنوان کرد و گفت: نمایش بدون اینکه بخواهد به حواشی بپردازد به خود متن و قصه و جریانات آن زمان میپردازد، رنجی که در قصه وجود دارد، رنج واقعی است من حتی معتقدم که از حالت نمایش خارج میشود و به خود زندگی تبدیل میشود. بازیگر نمایش «طعم آلوی جنگلی» در ادامه درباره بازیاش برای یک کارگردان کاراولی گفت: من سالهای زیادی کار کردم و تقریبا کار کردن با بچههایی که کار اولشان است یک جور ریسک به حساب میآید ولی من با کمال میل پذیرفتم چون وقتی یک نفر قصهای به این قدرت مینویسد حتما قدرت کارگردانی قصه خودش را هم دارد. نقش مادر نمونهای از مادرهای ایرانی است او درباره ویژگیهای نقش مادر که ایفاگر آن است توضیح داد: ما شکلی از زندگی مادر را در این قصه میبینیم که به نوعی قاعده زندگی تمام مادرها است، مادرهایی که همیشه دلشان میخواهد چارچوب زندگی را گرم نگه دارند، مادرهایی که همیشه دلشان میخواهد حوادث و اتفاقات بد را پنهان کنند، مادرهایی که با بچههایشان رنج میکشند زندگی میکنند گریه میکنند. مادر این قصه نمونه کاملی از مادرهای ایرانی هست، او تلاش این است که این خانه را گرم نگه دارد و همه اینها باعث میشود که مادر شخصیت بارزی در قصه دارد. میگویند نمایشتان تلخ است بوبانی با اشاره به اینکه این نمایش با بیمهری مواجه شده است عنوان کرد: نمایش ما به دلیل اینکه معتقدند تلخ است با بیمهری مواجه شده است، من میخواهم بگویم کجای زندگی ما شیرین است اگر ما تلخیها را نگویم کجا میخواهیم به شیرینیها برسیم؟ این نمایش آنقدر با بیمهری مواجه شده که ساعت بدی را در اختیارش گذاشتند و تعداد اجرای آن هم به شدت کم است، هیچ تبلیغی برای نمایش ما نمیشود. او درباره نتایج ناخوشایند این اتفاق گفت:این مساله از دو جهت بسیار بد است، یکی اینکه اینها یک عده بچه دانشجو هستند و اول کارشان است. ما چرا فکر کنیم تا آخر اینجا هستیم و صاحب اینجا هستیم این اتفاق غلطی است. ما باید به این بچهها کمک کنیم و آنها را تقویت کنیم چون آینده برای اینها است. این بازیگر افزود: مگر من تا کی زنده هستم و آن آدمهایی که آن بالا نشستهاند و تصمیم گیری غلط میکنند فکر میکنند تا کی هستند این بچهها آینده تئاتر ما هستند، اگر بهشان بها داده نشود تئاتر ما میمیرد و واقعا مملکتی که تئاترش مرده باشد، مرده است من معترض ام و کاملا هم این را میگویم. بوبانی با بیان اینکه تئاتر شهر باید در تبلیغات نمایشها مشارکت کند گفت: ما خودمان با چنگ و دندان برای کارمان تبلیغ میکنیم، این بچهها 6 ماه تمرین کردند چهار اجرا در جشنواره رفتند در جشنواره نادیده گرفته شدیم البته هیچ اشکالی ندارد چون من معتقدم که واقعا کار با جایزه سنجیده نمیشود. این کار حرف خودش را دارد و درباره مقطعی از زندگی این کشور است هر نوع بیمهری درباره این ماجراها به نظرم به آگاهی نسل جوان صدمه میزند. وی افزود: این غلط ترین کار ممکن است ما تا ندانیم که چه راهی را آمدیم هرگز نمیتوانیم راهی را که در پیش داریم برویم شناخت نسبت به گذشته به نوعی به ما برای عبور از آینده علامت میدهد هیچ چیز این نوع برخورد را توجیه نمیکند.من به شدت آزرده خاطر هستم اگر این نمایش، کارنیما نادری نبود و کار یک کارگردانی بود که قبلا هم کار کرده بود قطعا من اجرا نمیرفتم اما به خاطر این بچهها و به خاطر اینکه نمایش را دوست دارم حتی اگر یک تماشاگر هم داشته باشد اجرا می روم. یوبیتسومه از کلیشهها دور است معصومه رحمانی که نقش دختر خانواده را بازی میکند درباره حضورش در این نمایش گفت:با نیما نادری از مدتی پیش آشنایی داشتم و تقریبا از زمان شروع نگارش متن من را در جریان گذاشته بود و میدانستم که قرار است در این کار بازی کنم. این بازیگر درباره فضای نمایشنامه افزود: این نمایشنامه حال و هوا و فضایی دارد که با خیلی نمایشنامههایی که هنرمندان نسل جدید کار میکنند متفاوت است این نمایشنامه از یکسری کلیشهها دور است چون ایده بکری دارد. رحمانی درباره نوع نگاه نیما نادری به دوران جنگ عنوان کرد: با اینکه درباره آن دوران هنرمندان زیادی کار کردهاند اما نگاه این کار بسیار متفاوت است و به نوعی به یک ذهنیت خاصی میپردازد، منظورم از این تفاوت، نگاهی است که کاملا رئالیستی نیست وایده بکری است که در این بستر روایت میشود. او درباره کارکترش در این اثر توضیح داد: من کاراکتر سمیه دختر خانواده را بازی میکنم، این کاراکتر چند گانه و چند وجهی است، او کارغیر انسانی را انجام داده است که البته این کار تعمدا نبوده است و تصورش چیز دیگری بوده و در یک جریان اشتباهی افتاده است اما از طرفی این آدم به دلیل دغدغهمند بودنش نسبت به اطراف و اجتماعاش درد میکشد. این بازیگر افزود: از طرفی این برهه زمانی فشارهایی را روی او آورده که باعث یک جور اختلالات روحی برایش شده است یعنی هم این آدم معلم است و جزو قشر روشنفکر به حساب میآید و هم از طرفی کاری کرده که منجر به فاجعه شده است و همین چند گانگی برایم جذاب بود. به گزارش ایسنا نمایش «یوبیتسومه» تا 24 تیرماه ساعت 21 در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر به اجرایش ادامه میدهد.
نمایش یوبیتسومه
انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]
صفحات پیشنهادی
کارگردان نمایش «یوبیتسومه» در گفتوگو با فارس سیاست حمایت از نسل جوان تئاتر ناقص است/ شوخی به نام ح
کارگردان نمایش یوبیتسومه در گفتوگو با فارسسیاست حمایت از نسل جوان تئاتر ناقص است شوخی به نام حمایت و قرارداد نیما نادری ایجاد فضایی برای اجرای نسل جوان تئاتر در تئاترشهر را اتفاقی خوشآیند خواند و گفت متاسفانه این برنامه حمایتی ناقص است و به فرجام نمیرسد زیرا یک نمایش تا در مترور حضرت آیتالله خامنهای به روایت تصاویر
ترور حضرت آیتالله خامنهای به روایت تصاویر تصاویر زیر صحنههایی از سوء قصد به جان مقام معظم رهبری حضرت آیتالله خامنهای در سال ۶۰ در مسجد ابوذر تهران را نشان میدهد به گزارش سرویس وبگردی پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر این عکسها را سایت «فرارو» منتشر کرده استروایت سایت توکلی از زمینخواری یک نماینده
روایت سایت توکلی از زمینخواری یک نماینده خبرگزاری پانا سایت الف متعلق به احمد توکلی با ذکر اسنادی مدعی زمینخواری یکی از نمایندگان مجلس شد ۱۳۹۳ شنبه ۷ تير ساعت 11 14 «الف» نوشت «بر اساس رای شعبه ۱۵ دادگاه تجدید نظر استان مازندران که در تاریخ ۳ ۱۸ ۱۳۹رنجهای یک پدر برای باز پس گرفتن دخترش از رجوی نمایش و نقد مستند «فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه» در س
رنجهای یک پدر برای باز پس گرفتن دخترش از رجوینمایش و نقد مستند فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه در سینما روایتفیلم ناتمامی برای دخترم سمیه با حضور مرتضی پایهشناس کارگردان این مستند و حبیب احمد زاده نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس در ششمین جلسه سینما روایت اکران و نقد خواهد شد به گزااز نخستین روز ماه رمضان در شبکه المنار پخش میشود سریال «نمک خاک» روایتگر وجهه دیگری از مقاومت لبنا
از نخستین روز ماه رمضان در شبکه المنار پخش میشودسریال نمک خاک روایتگر وجهه دیگری از مقاومت لبنان فیلم و عکسسریال نمک خاک تولید مرکز بینالمللی تولید هنری و توزیع بیروت است که قرار است از شبکه المنار پخش شود و چهره دیگری از مقاومت لبنان را به جهانیان عرضه کند به گزارش خبرنگار فملت به روایت ملت/2 مردی برای تمام فصول+عکس
ملت به روایت ملت 2مردی برای تمام فصول عکسدر میان اساتیدی که شناسایی کردم تا در محضر درسشان حاضر بشوم یکی امام خمینی بودند که در آن ایام ایشان رابیشتر به نام حاج آقا روحالله میشناختند بنابراین به سراغ درس ایشان رفتم به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس هفتم تیر ماهمحاسن لایحه جدید تقسیمات کشوری به روایت سخنگوی وزارت کشور/تقویت مشارکت مردمی به جای رقابتهای سیاسی تنشزا
محاسن لایحه جدید تقسیمات کشوری به روایت سخنگوی وزارت کشور تقویت مشارکت مردمی به جای رقابتهای سیاسی تنشزا سخنگوی وزارت کشور گفت در لایحه جدید جایگزینی و تقویت مشارکت مردمی برای ارتقاء درجه واحدهای تقسیمات کشوری به جای رقابتهای سیاسی و تنشزا مدنظر قرار گرفته است به گزارش نامهروایت فاطمه از کارتن خوابی تا مسیر بهبودی/ برخی مسئولان موضوع اعتیاد بانوان را نادیده می گیرند
استانها شمال گلستان مهر گزارش می دهد روایت فاطمه از کارتن خوابی تا مسیر بهبودی برخی مسئولان موضوع اعتیاد بانوان را نادیده می گیرند گرگان – خبرگزاری مهر سرعت رشد اعتیاد در بین بانوان و شیوع مواد مخدر صنعتی باعث نگرانی مسئولان شده است و این نگرانی زمانی بیشتر می شود که مدیشهید بهشتی به روایت ناطق نوری
شهید بهشتی به روایت ناطق نوری مرحوم دکتربهشتی خیلی به من لطف داشتند عموما ایشان از طلبههای تیز و زرنگ خیلی خوششان میآمد در این رفتوآمدها ایشان هم آنقدر مرا جلب کرده بود که حسابی مریدش شده بودم هرچه ایشان میگفتند ما عمل میکردیم تا رسیدیم به ماجراهای سال 56 که زلزله طبس پی«شناسنامه» محصولی به روایت محصولی
شناسنامه محصولی به روایت محصولی رقمهای نجومی در مورد داراییهای ما کاربرد سیاسی داردبه گزارش آخرین نیوز به نقل از روزنامه شرق از خودش که چندان خبری نیست اما وزیران حامیاش گاهبهگاه در صداوسیما یا نشریات همسو حاضر میشوند و به دفاع از خود و دولت پیشین میپردازند مانند برنامروایت فرمانده آمریکایی از احتمال همکاری آمریکا با ایران در عراق
روایت فرمانده آمریکایی از احتمال همکاری آمریکا با ایران در عراق ژنرال مارتین دمپسی فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا گفته با وجود یکی نبودن اهداف آمریکا و ایران در عراق همکاری دو کشور در مقابله با داعش محال نیست به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس سیاسی جام نیوزروایت محافل آمریکایی از جزئیات مذاکرات وین ۵
روایت محافل آمریکایی از جزئیات مذاکرات وین ۵ در چند هفته اخیر دو طرف در مورد راکتور آب سنگین اراک به تفاهم احتمالی دست یافتهاند گزارشهایی هم وجود دارد که از توافق احتمالی در مورد تاسیسات فردو خبر میدهد کد خبر ۴۰۹۹۶۳ تاریخ انتشار ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۷ ۱۸ - 22 June 2014 معاون وزیامروز به روایت روزنامه ها 93/04/07 + تصاویر
امروز به روایت روزنامه ها 93 04 07 تصاویرعناوین برخی روزنامه های صبح 07 تیر ماه در زیر آمده است 1393 04 07انفجار هفتم تیر60 به روایت یک شاهد عینی/ آخرین کلماتی که شهید بهشتی بر زبان راند
انفجار هفتم تیر60 به روایت یک شاهد عینی آخرین کلماتی که شهید بهشتی بر زبان راند سیاست > احزاب و شخصیتها - مهر نوشت حجت الاسلام علیاصغر باغانی یکی از بازماندگان حادثه هفتم تیر گفت لحظاتی پس از قرار گرفتن دکتر بهشتی پشت تریبون انفجار رخ داد و فقط شعلههابدهی دولت به بانک مرکزی به روایت آخرین آمارها
بدهی دولت به بانک مرکزی به روایت آخرین آمارهاتاریخ انتشار شنبه ۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳ ۴۵ از تیرماه تا آذر ماه سال گذشته میزان بدهی دولت به بانک مرکزی حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان کاهش و رقم بدهی موسسات و شرکتهای دولتی به این بانک نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است به گزارروایت سرپرست پرسپولیس از تحویل یک کیف پر از دلار در برزیل
ورزشی فوتبال - فوتسال در گفتگو با مهر عنوان شد روایت سرپرست پرسپولیس از تحویل یک کیف پر از دلار در برزیل سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس که برای تماشای دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران به برزیل رفته بود به توضیح درباره پیدا کردن یک کیف پر از دلار و تحویل آن به صاحب ایرانیاش پرداختکارگردان «گراند سینما»: مانند دهقانها منتظر باران هستم
شنبه ۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲ ۴۶ حسن هدایت که بیش از پنج سال است در سینما فعالیتی نداشته وضعیت این روزهایش را مانند دهقانهایی دانست که منتظر باران هستند این کارگردان در گفتوگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا درباره علت عدم فعالیتش در سینما گفت کار سینما بسیار مش-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها