تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803960824




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کانون صنفی اساتید علم و صنعت برای فعالیت در درون دانشگاه مجوز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس دانشگاه علم و صنعت: کانون صنفی اساتید علم و صنعت برای فعالیت در درون دانشگاه مجوز دارد تهران- ایرنا- رییس دانشگاه علم و صنعت ایران با ارائه توضیحاتی درباره فعالیت کانون صنفی اساتید این دانشگاه گفت: این کانون دارای 217 عضو است و از هیات سه نفره نظارت بر دانشگاه برای فعالیت در درون دانشگاه مجوز دارد.


محمدعلی برخورداری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا و در پاسخ به سوالی درباره فعالیت کانون صنفی اساتید دانشگاه علم و صنعت این مطلب را عنوان کرد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت این کانون قانونی است یا نه؟ توضیح داد: در سال 1384 و 1385، بحثی در دانشگاه ها برای تشکیل شورای صنفی اساتید شکل گرفت و استادان برخی از دانشگاه ها از جمله دانشگاه تهران، علامه طباطبایی، امیرکبیر، پیام نور و علم و صنعت فعالیت هایی را در این زمینه آغاز کردند و هریک کار خود را تا مرحله ای پیش بردند.
احمد چلداری یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در گفت و گو با یکی از رسانه ها عنوان کرده بود که «در دانشگاه علم و صنعت تشکل غیر قانونی «کانون صنفی اساتید» که در فتنه 78 و 88 فعال بودند، از طریق روابط عمومی اطلاعیه های خود را پخش می کند.»
رییس دانشگاه علم و صنعت افزود: در دانشگاه ما نیز طی سال های 84 و 85 این تشکل شکل گرفت و عضو گیری کرد؛ در حال حاضر 217 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت نیز در آن عضو هستند.
برخورداری با بیان اینکه اعضای تشکل صنفی اساتید با همفکری هم اساسنامه را تنظیم و تصویب کردند، افزود: از آنجایی که فعالیت این تشکل صنفی-رفاهی است لذا دانشگاه نمی تواند به آنها مجوز فعالیت دهد و آنها باید مجوز فعالیت خود را از وزارت کشور بگیرند.
به گفته وی، اعضای این تشکل صنفی پرونده خود را در سال 1385 به وزارت کشور تحویل می دهند اما خیلی پیگیر اخذ مجوز نمی شوند. اعضای این تشکل بار دیگر در سال 1388 برای اخذ مجوز اقدام می کنند که به آنها گفته می شود پرونده شما گم شده است.
تشکل صنفی اساتید دانشگاه علم و صنعت بار دیگر در سال 1388 پرونده خود را برای فعالیت به وزارت کشور تحویل داده و رسید می گیرد.
برخورداری ادامه داد: در سال 1392، اعضای کانون از وزارت کشور پیگیر اخذ مجوز خود شدند و به آنها گفته شد مراحل صدور مجوز در حال انجام است و به زودی این مجوز صادر خواهد شد.
رییس دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: در طول سال های گذشته اعضای این تشکل هفته ای یک جلسه با هم برگزار می کردند و از آنجایی که برای برگزاری چنین جلسه ای نیاز به مجوز داشتند، هیات سه نفره نظارت بر دانشگاه به عنوان مرجع مربوطه به آنها اجازه داد در داخل دانشگاه فعالیت کنند ولی خارج از آن فعالیتی نداشته باشند.
وی با بیان اینکه این تشکل از آنجایی که مجوز وزارت کشور را ندارد، فعالیت چندانی نمی کند، افزود: در سال 85 رییس وقت دانشگاه، اتاق، دفتر و امکانات در اختیار این تشکل قرار می دهد و آنها نیز جلسه های خود را با استفاده از همین امکانات تشکیل می دادند ولی فعالیت دیگری نداشته و ندارند.
برخورداری در پاسخ به این سوال که چرا چلداوی یکی از اعضای هیات علمی این دانشگاه مدعی شده است که کانون صنفی اساتید از طریق روابط عمومی اطلاعیه های خود را توزیع می کند، گفت: امسال نیز اعضای تشکل کانون اساتید به دنبال آن بودند تا بار دیگر فعالیت داشته باشند؛ از آنجایی که برخی اساتید تازه وارد عضو این تشکل نبودند، درخواست ارسال اساسنامه کردند تا درصورت تمایل به این تشکل بپیوندند.
رییس دانشگاه علم و صنعت ایران ادامه داد: چون اعضای کانون آدرس پست الکترونیک اساتید جدید را نداشتند، لذا از روابط عمومی می خواهند تا اساسنامه خود را برای آنها بفرستد؛ روابط عمومی هم بدون هماهنگی با ریاست دانشگاه این اقدام را انجام می دهد.
برخورداری با بیان اینکه اگر از درخواست ارسال پست الکترونیک اساسنامه با خبر بود، مانع از این کار می شد، اظهار داشت: چون تشکل صنفی اساتید نهادی غیردولتی است، اصرار داریم که در هیچ یک از کارهای آنها دخالت نکنیم ولی با این حال کار روابط عمومی دانشگاه نیز خلاف نبوده است.
رییس دانشگاه علم و صنعت درباره سخنان چلداوی عضو هیات علمی این دانشگاه که اعضای کانون صنفی اساتید را «فتنه گر» خوانده بود نیز گفت: ایشان صاحب اختیار هستند که هرچه می خواهند بگویند؛ فتنه گرانی را که ایشان فرمودند، کانون صنفی اساتیدی است که 217 عضو دارد و چهار رییس دانشگاه قبل از بنده امکانات در اختیار این تشکل قرار داده اند ولی نمی دانم که حالا ایراد اصلی کجاست که انتقاد می کنند؟

** امتیاز خوب دیدار دانشگاهیان با رهبر معظم انقلاب
برخورداری همچنین درباره دیدار اخیر دانشگاهیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی که روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد، اظهار داشت: هرساله این جلسه کمابیش برگزار می شود و یک امتیاز خوب دارد.
وی تصریح کرد: امتیاز خوب این دیدار آن است که استادان نظرات خود را می گویند و مقام معظم رهبری نیز متناسب با شان آن جلسه اشارات لازم را می کنند.
رییس دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان کرد: طبیعتا اشارات رهبر معظم انقلاب اسلامی تاثیر خوبی در روند کار اساتید و دانشگاه ها دارد.
فراهنگ(4)**9129**1601**

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن