تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815392520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرز انتقاد و تخریب مشخص است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان در گفت و گو با پانا: مرز انتقاد و تخریب مشخص است خبرگزاری پانا: سید کمال سجادی با تاکید بر این مطلب که آزادی بیان برای حسن استفاده از موهبت مردم سالاری به وجود آمده بیان داشت: باید نقد را مستدل و منطقی بیان کرد.
۱۳۹۳ يکشنبه ۱۵ تير ساعت 13:04



سید کمال سجادی با بیان این مطلب که آزادی بیان یکی از لوازم دموکراسی و مردم سالاری در کشورما است به خبرنگار سیاسی پانا گفت: در قانون اساسی نکاتی در خصوص ازادی بیان وجود دارد و همچنین در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز همیشه بر این موضوع تاکید شده است. وی با بیان اینکه دولت ها باید پاسدار آزادی بیان باشند اظهار کرد: نظر به این که قانون اساسی و رهبری نظام -چه در زمان امام خمینی چه در حال حاضر- تاکیداتی در پاسداری از آزادی داشته اند، باید از آزادی بیان پاسداری شود. چرا که ممکن است هر شهروند و یا فعال سیاسی که در زمینه های متفاوت فرهنگی سیاسی و اقتصادی صاحب نظر است انتقادات و پیشنهاداتی داشته باشد. این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: دیدیم که رئیس جمهور در خصوص آزادی بیان و ضرورت نقد اظهاراتی بیان داشته و بر این موضوع تاکید کرد. یعنی اگر حزبی، گروهی در مورد مسائل فرهنگی، اقتصادی و یا سیاسی انتقاد کردند؛ دستگاه های مخاطب با سعه صدر با این موضوع برخورد کنند. وی در ادامه با بیان اینکه بر نقدی که مطرح می شود دو حالت مترتب است تصریح کرد: زمانی که یک انتقاد مطرح می شود، یا آن انتقاد وارد است که باید برای اصلاح روشها تمهیداتی صورت گیرد و یا انتقاد مطرح شده وارد نیست که آن نیز قابل پاسخگویی است. سجادی پیرامون آن زمان که انتقاد جای خود را به تخریب می دهد بیان داشت: مرز انتقاد و تخریب مرزی مشخص است. آزادی بیان برای حسن استفاده از موهبت مردم سالاری به وجود آمده و به این معناست که اگر انتقادی مطرح می شود مستدل ،منطقی و در چارچوب ویژگی های یک انتقاد باشد. این فعال سیاسی با تاکید بر این مطلب که برای ارائه نقد عادلانه باید حسن نیت وجود داشته باشد متذکر شد: نقد باید منطقی باشد ولی اگر بخواهد تهمت و تخریب و یا مطالبی را که باید در دادگاه اثبات شود مطرح کند و در راستای تخریب و ترورشخصیت چهره های سیاسی و غیر سیاسی چه در دولت و چه غیر آن باشد؛ وجه آزادی بیان در این فضا وجود ندارد. البته دستگاه ها و نهادهایی هستند که تشخیص می دهند آیا این مطالب برای جامعه مضر بوده و در تشویش اذهان عمومی موثر بوده یا نه، و در قبال آن اقداماتی انجام می دهند. وی اضافه کرد: ولی به طور معمول دولتها باید زمینه های هرچه بیشتر آزادی بیان را بویژه در رسانه ها فراهم کنند و محدودیتی در این زمینه قائل نشوند مگر آنکه آزادی بیان سبب تخریب و تضعیف دولت و مسئولین نظام شود که اگر بحث تخریب، تضعیف و اتهام باشد دستگاه های نظارتی موظف به برخورد هستند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن