تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818906810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اردوغان از کشورهای اروپایی انتقاد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اردوغان از کشورهای اروپایی انتقاد کرد آنکارا - ایرنا - ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه در نشست کاری با سفرای کشورهای عضو ˈاتحادیه اروپاˈ در آنکارا، اتهامات مربوط به حمایت ترکیه از از ˈالقاعدهˈ را مضحک خواند و به شدت از آن انتقاد کرد.


گزارش ایرنا، اردوغان در سخنرانی خود در این نشست مواضع دولت ترکیه درباره تحولات خارجی و سیاستهای داخلی را تشریح کرد و در پاسخ به اتهامات حمایت این کشور از القاعده گفت: در غرب تبلیغات مسمومی علیه دولت آنکارا جریان دارد و این دولت را طرفدار القاعده نشان می دهند. کسانی که از سیاست خارجی اطلاع داشته باشند ، تصدیق خواهند کرد که این به هیچ وجه نمی تواند صحت داشته باشد.
به گزارش شبکه خبری ˈان.تی.ویˈ، اردوغان تاکید کرد که ترکیه به هیچ وجه کوچکترین امتیازی به سازمانهای تروریستی نمی دهد و کسانی که ما را می شناسند، می دانند که ترکیه مبارزه گسترده ای را با القاعده آغاز کرده است . هم اکنون شماری از اعضای این شبکه در زندانهای ترکیه نگهداری می شوند.
اردوغان در مورد چشم پوشی و ادعاهای کمک ترکیه به انتقال نیروهای تکفیری از خاک این کشور به سوریه گفت: تحولات سوریه منطقه وسیعی از جمله ترکیه را تحت تاثیر قرار داده است.
او افزود: رشد افراط گرایی در سوریه در طول بحران مایه نگرانی جدی است که نیازمند همکاریهای بین المللی برای مقابله با این تهدیدها است.
وی با اذعان به اینکه گروههای مسلح تکفیری می خواهند بطور ترانزیت از ترکیه به سوریه بروند، گفت: آنکارا قبل از هر چیز ورود چنین افرادی به داخل خاک ترکیه را تهدیدی برای امنیت خود می داند. البته این افراد به هنگام بازگشت به موطن خود برای کشورهای مبدا نیز تهدید خواهند بود. ترکیه برای ممانعت از ورود غیرمجاز شهروندان کشورهای ثالث از طریق ترکیه به سوریه حساسیت لازم را دارد و تاکنون برای 5300 تبعه خارجی که قصد داشتند وارد سوریه شده و به گروههای مسلح به پیوندند، دستور منع ورود به خاک ترکیه صادر شده است.
نخست وزیر ترکیه با اشاره به اینکه نزدیک به یک میلیون پناهجوی سوری در ترکیه به سر می برند، مدعی شد که آنکارا تاکنون بیش از 2.5 میلیارد دلار برای این پناهجویان هزینه کرده است.
خاورم/2011**1651

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن