تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت را نزد خويش ناپسند مگردانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820664384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون حزب عدالت و توسعه: اردوغان استعفاء نخواهد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون حزب عدالت و توسعه: اردوغان استعفاء نخواهد کرد آنکارا-ایرنا- ˈحسین چلیکˈ معاون و سخنگوی حزب ˈعدالت و توسعهˈ درخواست استعفای ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه از سمت خود بعد از نامزدی برای ریاست جمهوری را رد کرد.


وی شب گذشته با صدور اطلاعیه ای گفت: اردوغان به هیچ عنوان از سمت خود استعفاء نخواهد کرد و هیچ زیربنای حقوقی، اخلاقی و قانونی برای استعفای اردوغان وجود ندارد.
چلیک با تشبیه ˈدولت باغچه لیˈ رهبر حزب ˈحرکت ملیˈ به ˈهیتلرˈ گفت: وی با تهدید شورای عالی نظارت بر انتخابات و تحقیر هواداران اردوغان همانند هیتلر عمل می کند.
ˈدولت باغچه لیˈ رهبر حزب ˈحرکت ملیˈ ترکیه روز گذشته در سخنانی از شورای عالی نظارت بر انتخابات،رد نامزدی ریاست جمهوری اردوغان نخست وزیر و ˈصلاح الدین دمیرتاشˈ رهبر حزب ˈدمکراتیک خلق هاˈ دو نامزد ریاست جمهوری ترکیه را خواستار شد.
باغچه لی گفت: نامزدی اردوغان برای ریاست جمهوری غیرمشروع است، نام وی با ترور و رشوه عجین شده و چنین فردی نمی تواند نامزد ریاست جمهوری ترکیه باشد.
باغچه لی هم چنین در مورد صلاح الدین دمیرتاش گفت: ارتباط دمیرتاش با ˈپ.ک.کˈ را همه می دانند و شورای عالی نظارت بر انتخابات ترکیه با لحاظ این نکته نامزدی وی را بررسی خواهد کرد.
شهروندان ترکیه در 10 اوت آینده (19 مرداد) به پای صندوق های رای خواهند رفت و برای اولین بار رییس جمهوری خود را به طور مستقیم انتخاب خواهند کرد.
تاکنون رییس جمهوری از سوی نمایندگان مجلس ترکیه انتخاب می شد که وظایف و اختیارات آن براساس ماده 104 قانون اساسی این کشور تعریف شده است.
براساس قانون اساسی جاری ترکیه در صدر قوه مجریه نخست وزیر قرار دارد، اما با اصلاح قانون اساسی در سال 2010 میلادی اختیار انتخاب رییس جمهوری از مجلس گرفته و به مردم واگذار شد.
بنا بر این اصلاحات، رییس جمهوری ترکیه برای یک دوره پنج ساله انتخاب می شود و یک نفر حداکثر می تواند برای دو دوره رییس جمهوری شود.
خاورم**2012**7074**1446

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن