تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801557812




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون سازمان میراث فرهنگی:صلح و امنیت، ارمغان توسعه صنعت گردشگری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون سازمان میراث فرهنگی:صلح و امنیت، ارمغان توسعه صنعت گردشگری است همدان-ایرنا- معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: صلح و امنیت و برقراری روابط دوستانه بین کشورها ، ارمغان توسعه صنعت گردشگری است.


به گزارش ایرنا ˈسمیع الله حسینی مکارمˈ روز شنبه در آیین معارفه مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان افزود: توزیع متوازن و متعادل درآمد از دیگر برکات صنعت گردشگری است همچنین می توان از طریق صنعت گردشگری، تاریخ و تمدن ایران و استان همدان را به جهانیان معرفی کرد.
وی ادامه داد: 150 کشور ، گردشگری را در اولویت های اول تا چهارم الگوی توسعه خود قرار داده اند و در 50 کشور دنیا نیز صنعت گردشگری اولویت نخست آنها است.
حسینی مکارم بیان کرد: آمارها نشان می دهد شش درصد تولید ناخالص داخلی جهان از طریق گردشگری ایجاد می شود و از هر 9 نفر شاغل در دنیا، یک نفر در بحث خدمات گردشگری مشغول به کار است.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور اضافه کرد: بیش از یک میلیارد نفر گردشگر جهانی وجود دارد که از این تعداد، کمتر از چهار میلیون گردشگر، سهم ایران است.
حسینی مکارم در ادامه گفت: استان همدان به لحاظ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کشور جایگاه ویژه ای دارد و می تواند در ردیف استان های اصفهان و فارس برای رونق گردشگری مطرح باشد.
وی بیان کرد: با وجود قابلیت های با ارزش تاریخی در همدان، این استان در زمینه گردشگری در داخل و خارج کشور به خوبی معرفی نشده است.
وی بر اهمیت آسیب شناسی و ارزیابی دلایل معرفی نشدن همدان به عنوان منطقه گردشگری در سطح داخلی و خارجی تاکید کرد.
معاون امور عمرانی استانداری همدان نیز گفت: گردشگری به عنوان محور اصلی توسعه این استان انتخاب شده است.
ˈمحمود رضا عراقیˈ افزود: میراث فرهنگی معرف هویت مردم ایران زمین است و هگمتانه به عنوان یکی از مصادیق آن در استان همدان مطرح است.
وی ادامه داد: در حوزه صنایع دستی نیز لالجین به عنوان پایتخت سفال و سرامیک ایران در استان همدان قرار دارد و در گردشگری نیز غار علیصدر به عنوان بزرگترین غار آبی جهان در این استان واقع شده است.
وی گفت: موقعیت جغرافیایی همدان نیز استثنایی است و می تواند در همه فصول، سال گردشگر داشته باشد.
وی ادامه داد: در استان همدان یک هزارو 830 اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی شده که 983 اثر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.
در این آیین ˈریحان سروش مقدمˈ به عنوان مدیر کل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان معرفی و از خدمات ˈعلیرضا ایزدیˈ تقدیر شد.
7521/576/681

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




31/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن