تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802411673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از افطاري هاي 120 هزار توماني رستوران گردان تا پهن شدن سفره براي ايتام


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ تير ۱۳۹۳ (۱۵:۲۷ب.ظ)
رمضان در پايتخت؛ از افطاري هاي 120 هزار توماني رستوران گردان تا پهن شدن سفره براي ايتام گروه اجتماعي
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، برپايي مراسم افطاري شهرداري تهران در ماه رمضان و به ويژه برنامه هايي که در برج ميلاد براي شهروندان برپا مي شود مورد انتقاد اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران قرار گرفته است.
هر چند بسياري از برنامه هاي شهرداري در برج ميلاد در محوطه اين برج و طبقات پايين آن برگزار مي شود و مراجعه کنندگان مي توانند از فعاليت‌ها و برنامه‌هاي افطار در اين طبقات به صورت رايگان بهره مند شوند اما در اين برنامه ها آنطور که بايد اقشار هدفي که در ماه مبارک رمضان بايد مورد توجه قرار گيرند ديده نشده اند.
راهکارهاي مختلفي براي حضور خانواده ها در برج ميلاد وجود دارد. خانواده ها يا مي توانند خود در برنامه هاي برپا شده در طبقات پايين اين برج حاضر شوند و يا اينکه با شرکت در تورهاي ويژه گردشگري ماه مبارک رمضان و انتخاب يکي از تورهايي که بازديد از برج ميلاد نيز در آن گنجانده شده، از برنامه هاي فرهنگي که مسوولان شهرداري تهران براي ماه مبارک رمضان در نظر گرفته اند بهره مند شوند که اگر اين چنين باشد خانواده ها بايد براي هر نفر 23 و يا 25 هزار تومان بپردازند.
بدون شک، امسال نيز همانند سال هاي گذشته شهرداري تهران در برپايي مراسم افطار با ضعف هايي همراه بوده است. ضعف هايي که از زمان آغاز ماه مبارک رمضان بارها به آن اشاره شده است.
اقبال شاکري، عضو شوراي اسلامي شهر تهران در رابطه با برپايي مراسم هاي افطار در شهرداري تهران مي گويد: شهرداري تهران نبايد براي برپايي مراسم هاي افطار خود از بودجه بيت المال استفاده کند.
وي مي افزايد: مراسمي که از سوي شهرداري تهران و به خصوص در برج ميلاد برپا مي شود بايد با اصول ديني و موازين ماه مبارک رمضان هم خواني داشته باشد و اميدوار هستيم مسوولان شهرداري تهران در روزهاي باقي مانده از اين ماه، دقت بيشتري در برپايي هر چه مطلوب تر برنامه هاي خود داشته باشند.
همچنين در اين ماه، شهرداري تهران برنامه هاي افطار براي ايتام تهراني را نيز در دستور کار خود قرار داده است. هر شب 100 کودک تهراني ميزبان رستوران سنتي برج ميلاد هستند و در مراسم افطار اين برج شرکت مي کنند اما بايد ديد در انتخاب اين کودکان چه فاکتورهايي مورد توجه قرار مي گيرد و
برنامه هاي هر شب اين برج، براي کودکان همانند مراسم هفته رستورانگردي است که کودکان کار ميهمان رستوران هاي پايتخت بودند و برنامه ها با بي نظمي تمام برگزار مي شد و يا برنامه ها با نظمي بهتر برگزار مي شود.
برپايي مراسم در برج ميلاد و آن هم تنها براي کودکان يتيم و نيازمند پايتخت، موضوع ديگري است که بايد مورد توجه قرار گيرد. هزينه افطار در رستوران سنتي برج ميلاد براي هر نفر 25 هزار تومان است و مسوولان شهرداري تهران مي توانستند با صرف اين هزينه در مناطق مختلف شهر، کودکان را به همراه خانواده هايشان در اين طرح شريک کنند.
فاطمه دانشور، عضو شوراي اسلامي شهر تهران، در اين باره مي گويد: بهتر بود به جاي برپايي مراسم افطار در برج ميلاد، برنامه هاي افطاري در مناطقي که خانواده هاي نيازمند زيادي ساکن هستند برپا مي شد. در بسياري از مناطق پايتخت، از جمله منطقه 20، 15 و 12 کودکان کار و خانواده هايشان ساکن هستند و اگر سفره هاي افطار به اين مناطق آورده مي شد، خانواده ها نيز مي توانستند از آن بهره مند شوند.
وي مي افزايد: در صورتي که شهرداري تهران، اقدام به برپايي سفره هاي افطار در مناطقي که ساکنان نيازمند زيادي را در خود جاي داده مي کرد، علاوه بر فرهنگ سازي، برنامه ها هدفمند تر نيز برگزار مي شد.
همچنين يکي ديگر از برنامه هاي در نظر گرفته شده ويژه ماه مبارک رمضان از سوي مسوولان شهرداري تهران، وِيژه برنامه شب هاي شيدايي است که هر شب از ساعت 22:30 در محل رودخانه هورالعظيم باغ موزه دفاع مقدس برگزار مي شود.
در اين مراسم نيز برنامه هايي همچون برگزاري نمايشهاي دفاع مقدس، تجليل از هنرمندان اين عرصه، تقدير از چهره هاي ديني و صداهاي ماندگار در دستور کار قرار گرفته شده است.
برخي از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، به اين برنامه ها نيز انتقاداتي را وارد دانسته اند.
ابوالفضل قناعتي، عضو شوراي اسلامي شهر تهران در اين باره مي گويد: بهتر بود شهرداري تهران به جاي برپايي مراسم شب هاي شيدايي و ساير برنامه هايي که در برج ميلاد برگزار مي کند مراسم هاي خود را در مناطق کم برخوردار پايتخت برگزار مي کرد.
وي مي افزايد: در بسياري از مناطق شهر، برنامه هايي برگزار مي شود که توجيه منطقي ندارد و پيش از آغاز اين ماه نيز، تذکراتي نسبت به برپايي اين مراسم به شهرداري داده شده بود اما هم اکنون شاهد برپايي آن هستيم.
بايد به اين موضوع توجه شود که مراسم مختلفي که به مناسبت ماه مبارک رمضان از سوي شهرداري تهران برگزار مي شود بسيار متنوع است و هر يک از شهروندان مي توانند به فراخور درآمدهاي خود از آنها بهره مند شوند.
حجت الاسلام ميثم امرودي، معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در پاسخ به انتقادها از نحوه برگزاري مراسم هاي مختلف ويژه ماه مبارک رمضان در برج ميلاد و ساير مکان هاي شهرداري مي گويد:
امکاناتي که در طبقات بالاي برج ميلاد وجود داشته همواره با دريافت هزينه همراه بوده و تنها تخفيف‌هاي ويژه‌اي براي خانواده‌هاي شهدا، دانشجويان و دانش‌آموزان اعمال مي‌شده است.
وي مي افزايد: در سال جاري نمايشگاه در محوطه و طبقات پايين برج ميلاد برگزار شده و مراجعه براي بازديد از همه فعاليت‌ها و برنامه‌هاي افطار در اين طبقات رايگان است و تنها مراجعه‌کنندگان براي خريد آثار بايد هزينه پرداخت کنند. تمام تلاش خود را کرده ايم که برنامه هاي ما کمترين هزينه را براي شهروندان داشته باشد.
به هر ترتيب، برنامه هاي افطار در شهرداري تهران و زير مجموعه هاي آن بسيار متفاوت است.
از برگزاري مراسم افطار ايتام در برج ميلاد تهران، مراسم شب هاي شيدايي در باغ موزه دفاع مقدس و برنامه هاي گردشگري ويژه رمضان گرفته تا افطاري هايي که شهروندان مي توانند با پرداخت 120 هزار تومان در رستوران گردان برج ميلاد تهران از آن بهره مند شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن