تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819411950




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرویز مشرف به دادگاه پاکستان احضار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پرویز مشرف به دادگاه پاکستان احضار شد اسلام آباد - ایرنا - دادگاهی در پایتخت پاکستان روز سه شنبه ˈپرویز مشرفˈ حاکم نظامی سابق این کشور را در خصوص پرونده قتل روحانی مسجد لعل شهر اسلام آباد احضار کرد.


به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی افزودند: ˈواجد علی خانˈ رییس دادگاه اسلام آباد که عهده دار رسیدگی به پرونده قتل قاضی عبدالرشید روحانی مسجد لعل است، دادخواست ارایه شده از سوی مدافع حقوقی رییس جمهوری پیشین پاکستان برای معافیت از حضور مشرف در جلسه امروز را پذیرفت و دستور داد تا وی روز اول مرداد (23 جولای) در جلسه دادگاه حاضر شود.
این قاضی پاکستانی از اشخاص مورد نظر که برای مشرف در پرونده قتل قاضی عبدالرشید قرار وثیقه گذاشته اند خواست تا نسبت به حضور رییس جمهوری پیشین پاکستان در جلسه دادگاه اقدامات لازم را انجام دهند.
وی تاکید کرد: رییس جمهوری پیشین پاکستان در صورت حضور نیافتن در جلسه آتی دادگاه با برخورد قانونی روبه رو خواهد بود.
پرویز مشرف رییس جمهوری سابق و فرمانده وقت ارتش پاکستان 12 تیر 1386 (سوم ژوئیه 2007) دستور انجام عملیات نظامی علیه طلاب علوم دینی در مسجد لعل (سرخ) در مرکز اسلام آباد را صادر کرد.
بر اثر این حمله که 12 روز پس از محاصره کامل مسجد ازسوی نیروهای امنیتی پاکستان صورت گرفت،بیش از 100 نفر از افراطیون مذهبی و طلاب علوم دینی از جمله قاضی عبدالرشید،مادر و برادرزاده وی همچنین برخی نیروهای امنیتی پاکستان کشته شدند.
مشرف روز 12 دی 92 (دوم ژانویه) به دنبال عارضه قلبی درمسیر رفتن به دادگاه ویژه اسلام آباد که مسوولیت محاکمه وی در پرونده خیانت بزرگ به پاکستان را بر عهده دارد؛ به بیمارستان قلب و عروق ارتش در شهر ˈراولپندیˈ منتقل و پس از سه ماه یعنی روز 14 فروردین امسال از بیمارستان مرخص شد. وی چند روز در محل اقامتگاه خود در منطقه ˈچک شهزادˈ اسلام آباد به سر برد.
مشرف اکنون در بیمارستان نظامی ˈپی.ان.اس شفاˈ شهر کراچی بستری و تحت مراقبت متخصصان قلب و عروق است.
ماههای گذشته دادگاه ویژه اسلام آباد ؛ حاکم نظامی سابق پاکستان را به اتهام تعلیق قانون اساسی و اعلام غیرقانونی وضعیت اضطراری در کشور مجرم شناخت و درخواست وی برای خروج از کشور را رد کرد.
رییس جمهوری پیشین پاکستان همچنین درخواست خود را به دولت این کشور ارجاع داد ولی وزارت کشور پاکستان نیز درخواست مشرف به منظور خروج از کشور را مردود دانست و اعلام کرد که نام او از فهرست افراد ممنوع الخروج به علت باز بودن پرونده های جنایی علیه وی در دادگاه حذف نمی شود.
آساق*ش*ا.ر**1010

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن