تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818970362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فایننشال تایمز از چرخش اقتصادی امارات به سوی ایران: امارات منافع زیادی را به دلیل تحریم‌ها از دست داد /تاجران ایرانی منتظر بازگشت به دوبی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
گزارش فایننشال تایمز از چرخش اقتصادی امارات به سوی ایران: امارات منافع زیادی را به دلیل تحریم‌ها از دست داد /تاجران ایرانی منتظر بازگشت به دوبی

گزارش فایننشال تایمز از چرخش اقتصادی امارات به سوی ایران: امارات منافع زیادی را به دلیل تحریم‌ها از دست داد /تاجران ایرانی منتظر بازگشت به دوبی
جمشید، یکی از واردکنندگان کالا در ایران زمانی که مقامات ایالات متحده عربی از تمدید مجوز اقامت وی خوداری کردند بسیار عصبانی شد و یک دهه تجارت وی در دبی به پایان رسید.
به گزارش نامه نیوز، روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی در این باره می نویسد: در سال 2012 تحریم های بانکی آمریکا علیه برنامه هسته ای ایران تشدید یافت. بانک های جهانی حساب اتباع ایرانی برای محافظت از منافع خود را مسدود کردند.

جمشید از منطقه آزاد تجاری جبل علی در دبی به عمان رفت، جایی که هم]نان وی باید با تحریم های بانکی مقابله می کرد اما با ماندن وی موافقت شد. وی در این باره می گوید: بانک ها در دبی رفتار خیلی بدی با ایرانیان دارند.

زمانی که آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم های بانکی و نفتی علیه ایران اعمال کردند، بانک مرکزی ایران به مدت طولانی قادر به باز کردن نامه های اعتباری و ارزهای سخت برای بانک های صادرات و ملی ایران نبود.

در همین حال مقامات امارات متحده عربی از تمدید اجازه اقامت بسیاری از فعالان اقتصادی ایرانی به دلیل آنکه آنها دارای حساب های بانکی در بانک های اماراتی نبودند، خودداری کردند. روشن نیست که چه تعداد شرکت ایرانی در امارات متحده عربی به دلیل تحریم ها متوقف شدند.

اکنون اما، ایران در حال مذاکره با قدرت های جهانی برای دستیبابی به توافق جامع و نهایی تا تاریخ 20 ژولای است- ضرب الاجلی که قابل تمدید است- بسیاری از ایرانیان که مسیر خود را به کویت، عمان، اردن و ترکیه تغییر داده بودند به دنبال آن هستند تا به امارات بازگردند.

واردات سالانه از امارات متحده عربی در سال ایرانی که در مارس سال 2012 به پایان رسید با کاهش 54 درصدی به 19.7 میلیارد دلار رسید و به رقم سالانه 9.2 میلیارد دلار در سال بعد رسید.

یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی تهران در این باره می گوید: بسیاری از ایرانیان از امارات متحده عربی ناراحت هستند ولی باید به یاد داشته باشیم که امارات متحده عربی به دلیل تحریم ها چیزهای زیادی را از دست داد. امارات متحده عربی یکی از شرکای بزرگ تجاری ایران است و باقی خواهد ماند.

از سوی دیگر، جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد که با 6 قدرت برتر جهانی به توافق برسد و تحریم های بین المللی علیه ایران می تواند در قبال محدودیت بزرگی در فعالیت های غنی سازی اورانیوم، کنار گذاشته شود.

ایران از فعالان اقتصادی امارات خواسته است که علی رغم تنش های سیاسی میان تهران و کشورهای عربی همسایه به سرمایه گذاری های مشترک پس از کنار گذاشته شدن تحریم ها بپیوندند.

39 فعال اقتصادی امارات نیز در اوایل ژوئن به ایران آمدند هیئتی که با هدف تقویت روابط اقتصادی با ایران در نوع خود بزرگترین هیئت تجاری در بیش از یک دهه گذشته بود.

فعالان اقتصادی ایران امیدوارند که تنش ها میان ایران و غرب کاهش پیدا کند و با از سر گیری مجدد روابط ایران با امارات متجده عربی واردات مجدد افزایش یابد.





1393/4/9





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن