تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803271322




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایریش تایمز: سوء مدیریت و فساد دولت احمدی نژاد بحران اقتصادی را به جان ایران انداخت/شرایط نامطلوب اقتصادی ایران از چه سالی آغاز شد؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
ایریش تایمز: سوء مدیریت و فساد دولت احمدی نژاد بحران اقتصادی را به جان ایران انداخت/شرایط نامطلوب اقتصادی ایران از چه سالی آغاز شد؟

ایریش تایمز: سوء مدیریت و فساد دولت احمدی نژاد بحران اقتصادی را به جان ایران انداخت/شرایط نامطلوب اقتصادی ایران از چه سالی آغاز شد؟
زمانی که حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران رسید، نرخ تورم بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول 45 درصد بود. به گزارش نامه نیوز، نشریه آیریش‌تایمز در گزارشی به بررسی وضعیت اقتصادی ایران در دولت جدید پرداخت.

به گزارش «تیک»، این روزتامه نوشت: زمانی که حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران رسید، نرخ تورم بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول 45 درصد بود. اما بزرگترین موفقیت روحانی در زمینه اقتصادی این بود که این میزان را اکنون 16 درصد کاهش داده است. در عین حال روحانی تاکید می‌کند که اسب تورم مهار شده و سرعتش کاهش یافته است.

رکود تورمی: دولت روحانی اکنون با مشکل بزرگی در اقتصاد ایران مواجه است، رکود تورمی. محمد خوش‌چهره، استاد اقتصاد دانشگاه تهران در این‌باره می‌گوید: در رکود تورمی، کاهش تورم موجب افزایش بیکاری می‌شود. اکنون دولت روحانی در حال تلاش برای کاهش تورم به صورت آهسته است.

ذخایر انرژی ایران نیز با مشکل تحریم مواجه شده است و میزان صادرات آن کاهش یافته است. اما نکته اینجاست که میزان صادرات ذخایر انرژی نفت و گاز ایران برای حفظ تعادل در میزان پرداخت‌ها به طور مثبت کافی بوده است. اما سعید لیلاز، کارشناس اقتصادی می‌گوید: به نظر من کمتر از 10 درصد مشکلات اقتصادی ایران به دلیل تحریم‌هاست. زیرا نخستین نشانه بحران اقتصادی در سال 2007 و پنج سال پیش از آغاز تحریم‌ها در ایران دیده شد. رکود اقتصادی نیز در تابستان سال 2011 و دقیقا یک سال پیش از آغاز تحریم‌ها شروع شده بود. در واقع سوء مدیریت و فساد اقتصادی در دوران دولت قبلی عامل این بحران اقتصادی بود. در آن زمان تولید و سرمایه‌گذاری در صنعت کاهش یافت.

خوش‌چهره مشاور اقتصادی احمدی‌نژاد در دوران دولت وی بود، اما تاکید می‌کند: وقتی فهمیدم که روش اقتصادی دولت قبل منطقی نیست، از سمت خود کنار رفتم.

جرائم اقتصادی: این روزها صحبت‌های زیادی در رسانه‌ها درباره فساد اقتصادی در دوران دولت قبلی مطرح می‌شود. این مسئله به عنوان یکی دیگر از عوامل بحران اقتصادی در ایران مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

اکنون نیز بر اساس اظهارات لیلاز، روحانی امیدوار نیست که رشد اقتصادی تا سال آینده‌ هم در ایران به وضعیت مطلوبی برسد. از نظر لیلاز تنها راه بهبود شرایط اقتصادی و رشد اقتصادی تغییر پایتخت و استفاده از فناوری روز است. البته وی معتقد است که لغو تحریم‌ها نیز در این زمینه راهگشا و کارساز خواهد بود.




1393/4/3





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن