واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: «كارالين»، يك انيميشن سهبعدي خاص است كه به كارگرداني «هنري سليك» و صداي «داكوتا فانينگ» به جاي شخصيت «كارالين» ساخته شده است. به گزارش خبرگزاري فارس، انيميشن «كارالين» يك انيميشن خاص است و اين نكتهاي است كه سازندگان اين فيلم كارتوني بر روي آن اصرار دارند. بنا بر اين گزارش، «هنري سليك» كارگردان «كارالين» آن را چيزي بين انيميشنهاي قديمي و دستي و انيميشنهاي كامپيوتري معاصر ميداند كه از تازهترين تكنيكهاي سهبعدي بهره گرفته است. در حقيقت اين انيميشن، يك كار عجيب و غريب هم هست. سازندگان فيلم در اين كار ترجيح دادهاند به جاي بهرهگيري از تكنيكهاي جديد كامپيوتري و ديجيتالي، به سراغ سيستم كهن انيميشنسازي، يعني ساخت انيميشن توسط انيماتورهايي كه كارشناسان با دست انجام ميدهند و از هر فريم تصوير يك عكس گرفته ميشود، رفتهاند، اما در همان حال، فيلم آنها به شيوه سهبعدي اكران عمومي خواهد شد. البته نسخه معمولي فيلم هم به روي پرده سينماها خواهد رفت، ولي نسخه اصلي همان نسخه سه بعدي خواهد بود. «كارالين» اقتباسي از قصه كتاب پرخواننده و موفق «نيل گايمن» به همين نام است. خط اصلي قصه درباره دختر ده-دوازده سالهاي است كه يك در مخفي را در منزل مسكوني جديد خود پيدا ميكند. او با رد شدن از اين در مخفي، وارد دنياي تازهاي ميشود كه برايش بيگانه و عجيب و غريب است. اين دختر كارالين نام دارد و بزودي متوجه ميشود در پشت اين در مخفي، نوع ديگري از زندگي او وجود دارد و ميتواند يك زندگي دوگانه داشته باشد. قسمت هيجانانگيز قصه فيلم زماني است كه كارالين دنياي جديد را كشف كرده و وارد آن ميشود. در دنياي جديد، كارالين با مادر ديگر خودش روبرو ميشود. اين مادر جديد تمام تلاش خود را بهكار ميگيرد تا «كارالين» دوباره از آن در مخفي عبور كرده و به خانهاش برگردد. در اين محل است كه كارالين با يك سري شخصيت تازه آشنا ميشود و درگير ماجراها و حوادث متعددي ميشود. «داكوتا فانينگ» در فيلم به جاي «كارالين» صحبت كرده و «تري هچر» هم صداي خود را به مادر ديگر كارالين در دنياي دوم قرض داده است. منتقديني كه فيلم را ديدهاند آن را با كابوس قبل از كريسمس (1993) تيم برتن مقايسه ميكنند و ميگويند حال و هوايي شبيه به اين فيلم و همچنين «عروس مرده» برتن دارد. براي مثال، رنگها در دنياي واقعي زندگي كارالين سرد و تيره هستند و وقتي وي قدم به دنياي جديد ميگذارد، رنگها شاد و زنده ميشوند. اين دقيقا همان اتفاقي است كه در «عروس مرده» رخ داد. رنگ دنياي آدمها ميزند روي زمين تيره و خاكستري بود و وقتي قصه وارد دنياي مردگان و زير زمين شد، همه چيز رنگ روشن، شاد و شفاف به خود گرفت. هنري سليك ميگويد: «هميشه دوستدار و طرفدار فيلمهاي سه بعدي بودهام، قصه فيلم ما هم به كمك تكنيك سه بعدي، جلوه ديگري به خودش گرفته و عمق بيشتري پيدا كرده است. كتاب كارالين هم از جمله كتابهاي موفقي بوده كه بچهها آن را خيلي دوست دارند. به همين دليل احساس ميكنم آنها ارتباط خوبي با فيلم برقرار كنند. تكنيك سه بعدي كمك ميكند تا آنها بيشتر و عميقتر جذب قصه فيلم و جذابيتهايش شوند. نكته جالب اين كه «كابوس قبل از كريسمس» سال قبل به صورت ديجيتالي تبديل به يك كار سه بعدي شد و در فصل پائيز به همين شكل دوباره به نمايش عمومي درآمد. انتهاي پيام/ا
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نیک صالحی]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]