تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815070820




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شمال لبنان کارگاه ساخت بمب و آموزش داعشی ها/ بازگرداندن مسافران مظنون


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شمال لبنان کارگاه ساخت بمب و آموزش داعشی ها/ بازگرداندن مسافران مظنون بیروت – ایرنا - نیروهای امنیتی ارتش لبنان از سه شنبه گذشته و بعداز بازداشت چند عضو گروه های تروریستی تکفیری در منطقه الزاهریه طرابلس در شمال لبنان تاکنون توانسته اند مقادیر زیادی انواع سلاح ، کمربندهای انفجاری و بمب های آماده انفجار برای استفاده در انفجارهای تروریستی را کشف و ضبط کنند.


به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه ارتش لبنان بدنبال تکمیل بازجویی ها از « علاء کنعان» و« محمود خالد» از اهالی شهرک فنیدق در استان شمالی عکار و عضو گروه های تروریستی تکفیری و اعترافات آنها، حملات خود را به چند مکان شروع کردند که همچنان ادامه دارد.
« مصطفی علوش» عضو دفتر سیاسی حزب جریان المستقبل به ریاست « سعدحریری» در گفت وگو با روزنامه لبنانی « النهار» گفته است : حزب الله بعداز پیروزی ها در منطقه القلمون سوریه فکر کرد که انفجارهای تروریستی در لبنان تکرار نمی شود و آن را از پیروزی های خود دانست بویژه اینکه اعلام کرد کارگاه های بمب گذاری خودروها را در رنکوس نابود کرده است.
وی با طرح این سئوال « اما مگر نمی شود این کارگاه ها را در لبنان ایجاد کرد؟»، می افزاید:عملیات تروریستی هزینه و پشتیبانی های لجستیکی زیادی نیاز ندارد و متخصصان مواد منفجره و بمب گذاری خودروها در همه جا از جمله لبنان هستند و اصولا در یک گاراژ و یا محلی کوچک هم می توان بمب ساخت و حتی خودروها را بمب گذاری کرد.
نیروهای امنیتی ارتش لبنان در اولین مرحله به خانه پدری علاء کنعان در حومه شهرک فنیدق حمله کردند و موفق شدند مقادیر زیادی انواع سلاح سبک و نیمه سنگین و مواد منفجره را کشف و ضبط کنند.
غاری نزدیک اردوگاه آموزشی العزیز که اکنون پناهجویان سوری در آن ساکن هستند، در منطقه الدقارین ارتفاعات شهرک فنیدق استان عکارهدف حمله دوم نیروهای امنیتی ارتش لبنان بود که روز شنبه انجام شد.
در این غار که به مدرسه آموزش تروریست ها در ساخت بمب و کمربندهای انفجاری تبدیل شده بود، چندین بمب آماده انفجار، انواع سلاح ، کمربندهای انفجاری ، تلفن ها ، نقشه ها و کتاب ها و جزوات آموزش ساخت بمب کشف و ضبط شد.
شیخ « داعی الاسلام الشهال» موسس جریان سلفی در لبنان، شیخ« سالم الرافعی» ، « خالد ضاهر» و « محمد کباره» دو نماینده پارلمان لبنان با برگزاری کنفرانس های خبری در شهرهای شمالی لبنان بر آزادی سریع این تروریست های تکفیری تاکید و تهدید کرده اند که اگر این تروریست ها آزاد نشوند، لبنان را به موصل تبدیل می کنند.
در روزهای گذشته در شهرهای شمالی لبنان از جمله طرابلس دستجاتی با پرچم های داعش درخیابان ها راهپیمایی می کنند وعلیه محور مقاومت ضد صهیونیستی بویژه حزب الله و نیروهای امنیت عمومی و ارتش لبنان شعارهای تهدید آمیز سر می دهند.
نیروهای امنیت عمومی و ارتش لبنان در مناطق مختلف شهرهای شمالی لبنان بویژه طرابلس و عکار و حومه این شهرها از جمله فنیدق حضوری گسترده یافته وتدابیر شدید امنیتی برقرار کرده اند.


** بازگرداندن مسافران مظنون
روزنامه لبنانی السفیر گزارش داده است که در چارچوب طرح « امنیت پیش دستانه» نیروهای امنیتی لبنانی بیش از 20 تبعه خارجی را که بیشتر آنها از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بوده اند ، به کشورهایشان بازگردانده اند.

** افزایش تدابیر امنیتی در گذرگاه ها
روزنامه اللواء نیز از گسترش تدابیر شدید امنیتی از مرزهای زمینی تا بندرها و فرودگاه خبر داد تا تروریست های تکفیری بویژه نتوانند از ترکیه و کشورهای عربی وارد لبنان شوند.
نصب برج های دیده باندی ، استفاده از دستگاه های پیشرفته ویژه بازبینی ها ، کنترل گذرگاه های غیرقانونی و همکاری با دستگاه های امنیتی کشورهای دیگر برای شناسایی مسافرانی که وارد لبنان می شود، از جمله تدابیر بکار گرفته شده در مبارزه با تروریست ها است.
اللواء نوشت که نخستین پیشنهاد برای تقویت طرح امنیتی لبنان را طرف آلمانی ارائه کرده و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا نیز بویژه در اجلاس اخیر رم در ایتالیا برای کمک به ارتش لبنان حمایت خود از پیشنهاد آلمان را مورد تاکید قرار دادند.
خاورم ** 1324

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن