تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از خدا خير بخواهد و به آنچه خدا خواسته راضى باشد، خداوند حتما براى او خير خواه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801287101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازدید معاون سازمان ملل از کارگاه آموزشی در شهرستان مهاباد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: بازدید معاون سازمان ملل از کارگاه آموزشی در شهرستان مهاباد خبرگزاری پانا: معاون برنامه عمرانی دبیرکل سازمان ملل از کارگاه آموزشی کشاورزی پایدار در شهرستان مهاباد بازدید کرد.
۱۳۹۳ پنج شنبه ۵ تير ساعت 13:27



به گزارش خبرگزاری پانا، "هاولینگ شو" معاون برنامه عمرانی دبیرکل سازمان ملل به همراه هیاتی از سازمان حفاظت محیط زیست و مسئولان اجرایی استانی و شهرستانی با حضور در روستا قره قشلاق از چگونگی مشارکت مردم و انجمن های زیست محیطی این شهرستان در اجرای طرح کشاورزی پایدار احیای دریاچه ارومیه که درمحل مسجد این روستا برگزار شد، بازدید کرد.  
معاون عمرانی دبیرکل سازمان ملل در این بازدید از همکاری مسئولان دولتی و مشارکت مردم این منطقه برای اجرای این طرح تقدیر کرد.
 
گفتنی است در این کارگاه آموزشی اهالی روستا بر اساس بهرمندی از کانال های آب سد مهاباد به هفت گروه تقسیم شده و اعضای هر گروه با اهداف و برنامه های این طرح راهبردی آشنا می شدند.
 
طرح راهبرد IPCM عبارتند از استقرار سیستم مدیریت جامع تولید با تاکید بر کشاورزی مشارکتی و اصلاح یا تغییر روشهای مدیریت تولید با تاکید بر تولیدات بیشتر با کاهش هزینه ها و بهبود کیفیت محصولات از طریق افزایش دانش و آگاهی بهره برداران است.
 
بکارگیری روشهای مبارزه تلفیقی آفات در این زمینه دارای اهمیت بوده و نتیجه مورد انتظار از این عملیات تغییر رفتار در آب مصرفی و مدیریت فرایند تولید توسط کشاورزان در داخل مزرعه است.
 
اهدافی که از اجرای این طرح دنبال می شود شامل مدیریت پسماند ضایعات و زایدات کشاورزی، کاهش حداقل 40 درصدی مصرف مواد شیمیایی صنعتی در مزارع، ارتقاء حداقل 20 درصد شاخص بهره وری اقتصادی مزرعه، ارتقاء راندمان آبیاری، استانداردسازی فرایند تولید محصولات کشاورزی و گسترش همکاری تشکلها و بهره برداران و در سایتهای انتخاب شده و جوامع محلی در مدیریت مشارکتی آب است.
 
این طرح با مشارکت 15 هزار نفر کشاورز و 300 نفر کارشناس غیردولتی در دو استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی انجام می شود.
 
هم اکنون در شهرستان مهاباد نیز این طرح در چهار روستای "قره قشلاق"، "داشخانه"، "خورخوره" و "قرداغ" در حال اجراست و درمجموع سه هزار و 508 هکتار مساحت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه برای اجرای این طرح انتخاب شده اند.
 
شرکت در نشست راهبردی کشاورزی پایدار، بازدید میدانی از تالاب های حوزه دریاچه ارومیه و شرکت در نشست انجمن های زیست محیطی مهاباد و گارگاه آموزشی طرح در روستای قره قشلاق از جمله برنامه های سفر یک روزه معاون عمرانی دبیرکل سازمان ملل متحد به مهاباد بود.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن