تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820588831




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در بحث آب واقعا با بحران مواجه هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ تير ۱۳۹۳ (۱۰:۱۳ق.ظ)
رييس کميسيون انرژي مجلس اعلام کرد: در بحث آب واقعا با بحران مواجه هستيم رييس کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي از توجه ويژه اين کميسيون به مباحث مربوط به آب و بحران آن در کشور خبر داد.
به‌گزارش خبرگزاري موج، علي مروي در جمع مديران شرکت آب و فاضلاب روستايي خراسان رضوي، گفت: مباحث مربوط به آب موردتوجه ويژه اين کميسيون در مجلس قرار دارد و تا جايي که امکان‌پذير بوده، به بودجه شرکت‌هاي آب و فاضلاب و به‌ويژه بحث آب روستايي در تبصره‌هاي مختلف پرداخته شده است.
رييس کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه در بحث آب واقعا با بحران مواجه هستيم، گفت: شايد بتوان از دلايل مهم مواجهه با اين وضعيت را مصرف بي‌رويه آب عنوان کرد و از اين رو بايد براي مقابله با اين بحران، به مباحث فرهنگ‌سازي و آموزش مصرف درست و بهينه به مردم بيش از پيش توجه کرد.
وي با بيان اينکه صرفه‌جويي به‌معناي کم مصرف کردن نيست، گفت: صرفه‌جويي در حقيقت به معني مصرف درست و مديريت شده است.
نماينده مردم نيشابور و فيروزه در مجلس شوراي اسلامي با يادآوري اينکه سرانه مصرف آب در ايران از بسياري کشورهاي جهان بيشتر است، افزود: در خراسان 15 سال و در کشور هفت تا هشت سال است که با خشکسالي و کاهش بارندگي و سيلاب‌ها و به‌تبع آن با کمبود آب مواجه هستيم.
مروي تصريح کرد: مسئولان و تصميم‌گيرندگان نيز بايستي برخي روش‌ها را اصلاح کنند که از آن جمله مي‌توان به ارايه بيش از حد مجوزهاي حفر چاه و همچنين برخورد با چاه‌هاي غيرمجاز اشاره کرد.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي استان خراسان رضوي نيز با بيان اينکه 92 درصد جمعيت روستايي اين استان از خدمات اين شرکت بهره‌مند هستند، گفت: در حال حاضر، دوهزار و 380 روستا در خراسان رضوي با بيش از يک ميليون و 500 هزار نفر زيرپوشش خدمات آب و فاضلاب رروستايي قرار دارند.
مهندس محمد دانشگر" افزود: اين شرکت با بيش از هفت‌هزار کيلومتر خط انتقال و افزون‌بر 11 هزار کيلومتر شبکه توزيع، آب شرب افزون‌ بر 530 هزار مشترک آب شرب در روستاهاي استان را تامين مي‌کند.
وي اظهار داشت: درحالي که متوسط پيشرفت فيزيکي پروژه‌هاي اجرايي استان در سال گذشته 37 درصد بود، اين ميزان در شرکت آب و فاضلاب روستايي خراسان رضوي به 87 درصد رسيد که براساس گزارش‌هاي دفتر فني استانداري، اين شرکت رتبه نخست پيشرفت فيزيکي اجراي پروژه‌ها را چه از نظر کيفي و چه از نظر کمي داشته است.
رييس هيات مديره و مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي خراسان رضوي همچنين ميزان تخصيص اعتبار اين شرکت در سال گذشته را درمقايسه با اعتبار مصوب 47.6 درصد ذکر کرد و افزود: اين درحالي است که متوسط تخصيص استان 31 درصد بوده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن