تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819009293




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار کرمان: منابع مالی خرد مردم در اشتغالزایی بکار گرفته شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرماندار کرمان: منابع مالی خرد مردم در اشتغالزایی بکار گرفته شود کرمان - ایرنا - فرماندار کرمان گفت: بکارگیری منابع مالی خرد مردم در اشتغالزایی ضروری است و هنر مسوولان نیز ایجاد اشتغال از این منابع محدود و حداقل هاست.


به گزارش روز شنبه روابط عمومی فرمانداری کرمان، محمدعلی توحیدی در نشست کارگروه اشتغال و توسعه شهرستان کرمان افزود: با توجه به افزایش نقدینگی در جامعه تزریق پول بیشتر در قالب وام ها یا کمک های بلاعوض به صلاح نیست زیرا بخشی از تورم موجود حاصل توزیع بیش از حد پول توسط بانک ها در جامعه است که باعث پایین آمدن ارزش پول و بالا رفتن قیمت ها شده است لذا برای ایجاد مشاغل جدید باید از منابع مالی موجود در دست مردم استفاده کرد.
وی تاکید کرد: باید به منابع خرد مردم توجه بیشتری کرد و مسوولان و دست اندرکاران اشتغال باید این منابع مالی را جهت دهی کنند تا مردم به سمت ایجاد مشاغلی بروند که هم درآمد مناسبی ایجاد نماید و هم زمینه اشتغال تعدادی از مردم را فراهم آورد.
وی گفت: اگر مردم احساس کنند با سرمایه گذاری در کاری خواهند توانست درآمد و سود بیشتری کسب کنند از آن استقبال خواهند کرد نمونه بارز آن استقبال زیاد مردم در خرید سکه در سال گذشته بود که حتی منجر به تشکیل صفوف طولانی شده بود.
توحیدی، مهمترین هدف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بکارگیری سرمایه های شخصی مردم و وارد کردن آنها در جریان ایجاد اشتغال و تولید برشمرد و افزود: بهبود وضعیت اقتصاد کشور و رفاه مردم تنها با بودجه ها و منابع دولتی امکان پذیر نمی باشد و اینکه همه مردم بخواهند کار اداری و دولتی داشته باشند هم غیرممکن است.
وی خاطرنشان کرد: پیش از این در زمان اوقات فراغت و تعطیلی مدارس، دانش آموزان به آموختن حرفه ها و مهارت های مختلف می پرداختند و در حقیقت شغل آینده خود را انتخاب و به صورت عملی آن را تجربه می کردند و فقط به مدرک تحصیلی اکتفا نمی شد و اکنون هم باید در کنار تحصیلات کلاسیک یک حرفه و مهارت را بیاموزند.
مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کرمان هم در ادامه این نشست گفت: سال گذشته یکهزار و 544 نفر متقاضی مشاغل خرد خانگی به ادارات و نهادهای حمایتی مراجعه و ثبت نام کرده اند که بیشتر آنها را زنان تشکیل می دهند.
خواجه بهرامی بیان کرد: برنامه زمان بندی بازدید از مشاغل خانگی سال 91 تهیه شده و مطابق آن ضمن سرکشی از آنها وضعیت فعال یا راکد بودن این مشاغل بررسی می شود.
رییس اداره بهزیستی شهرستان کرمان هم با تاکید بر اهمیت فرهنگ کار و سازندگی گفت: در جامعه امروزی حداقل های زندگی با گذشته متفاوت شده است و در حال حاضر برخی افراد، خودرو و منزل شخصی را از ضروریات اولیه زندگی می دانند که در چند دهه قبل پس از سال ها زندگی مشترک این موارد بدست می آمد.
مدیری افزود: بعضی جوانان از کار سخت هراس دارند یا آن را دور از شان خود می دانند و فقط به دنبال مشاغل اداری هستند که باعث بیکاری تعداد زیادی از تحصیلکرده ها شده است.ک/1
7444/8154

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن