تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802747734




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون قضایی دادگستری گیلان: باید مردم را به صلح و مدارا تشویق کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون قضایی دادگستری گیلان: باید مردم را به صلح و مدارا تشویق کرد انزلی - ایرنا- معاون قضایی دادگستری گیلان در آیین بزرگداشت شهید بهشتی و 72 یار صدیق انقلاب در مصلی بندرانزلی گفت: صلح ، سازش و مدارا از آموزه های دینی ما تاثیر مهمی در کاهش دعاوی و تشکیل پرونده های قضایی و امنیت اجتماعی دارد.


به گزارش روز شنبه ، حجت الاسلام ˈ سید احمد میرمحمدی ˈ اظهار کرد: متاسفانه به لحاظ وضعیت نامطلوب ناهنجاری های اجتماعی، دادگستری بعنوان بیمارستان بزرگ درمان بیماری های اجتماعی با حجم بالایی از پرونده ها رو به رو است که این حجم در خور شان نظام اسلامی نیست.
وی با اشاره به این که بخشی از این مشکلات ناشی از مسائل اقتصادی و فرهنگی است، گواه این مطلب را رهنمود مقام معظم رهبری دانست.
وی یاداور شد: سال 92 دادگستری گیلان با احتساب پرونده های شورای حل اختلاف بیش از 400 هزار پرونده را مورد بررسی قرار داده که این حجم پرونده ها می طلبد تا سیاست های قضایی به سمت ابتکاری پیش برود.
معاون قضایی دادگستری گیلان افزود: از دور دوم مسئولیت آیت ا.. شاهرودی رهنمودهای مقام معظم رهبری بعنوان سیاستهای ابلاغی به دستگاه قضا بر اساس قانون اساسی بعنوان میثاق ملی در چند محور در دستور اجرا است .
وی با بیان این که پیشگیری از وقوع جرم که از دوران ریاست آیت ا.. لاریجانی به طور جد پیگیری شده و بر این منوال پیش می رود،یادآور شد: چاره ای جز این برای دستگاه قضا نیست ولی باید دانست که پیشگیری کاری فرا قوه ای است و اراده و همکاری همگان را می طلبد.
حجت الاسلام میرمحمدی تاکید کرد : بخش عمده ای از کار به دستگاه های اجرایی بر می گردد و بخش عمده دیگری به دستگاه قضا که انجام آن بحث مهم فرهنگی را به همراه دارد و اگر این عزم در همگان ایجاد شود پیشگیری از وقوع جرم انجام می گیرد.
وی راهکار دیگر کاهش پرونده های قضایی را تقویت نهادهایی چون شورای حل اختلاف خواند که تا 30 درصد پرونده ها که قابلیت صلح و سازش دارند را کاهش می دهند.
وی با بیان این که آستانه تحمل مردم کم شده است، یادآور شد: این رسالت ما و ائمه جمعه و جماعات و همه دلسوزان است تا در تقویت و تشویق به صلح وسازش بکوشیم .
معاون قوه قضاییه گیلان تصریح کرد: با این همه اوضاع و احوال ناهنجاری در خور شان یک کشور اسلامی نیست و باید به سمت یک جهاد فرهنگی حرکت کرد .
حجت الاسلام میرمحمدی گفت: نباید تنها کار را از قوه قضاییه خواست بلکه باید با مدیریت جهادی همراه با تعامل سازنده در چارچوب قوانین حرکت کرد.
وی اظهار کرد : اگر قوای سه گانه با هم تعامل نداشته باشند یقینا نمی توان به این مقوله پرداخت و هرکسی باید وظیفه خود را در چارچوب قانون انجام دهد .
وی اضافه کرد: دستگاه قضا به این امر می اندیشد که امور را در باب پیشگیری هدایت کند و در این مسیر دستگاههای متولی امور فرهنگی و روحانیت که به نوعی درگیر هستند باید به این مقوله بپردازند.
حجت الاسلام میر محمدی همچنین یاد و خاطره شهید مظلوم ایت ا.. بهشتی و یاران صدیق انقلاب اسلامی و شهدای ترور را گرامی داشت.ک/2
620/ 603

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن