تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802227458




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس کل دادگستری گیلان: دفاترخدمات الکترونیک قضایی راه اندازی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس کل دادگستری گیلان: دفاترخدمات الکترونیک قضایی راه اندازی می شود رشت- ایرنا- رییس کل دادگستری گیلان از راه اندازی دو شعبه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تا پایان امسال در استان خبر داد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈ احمد سیاوش پورˈ روز دوشنبه در نشست خبری رسانه های گروهی استان در رشت با بیان اینکه ایجاد این دفاتر موجب شتاب بخشیدن به روند رسیدگی به دادخواست ها است، بیان کرد: تا پایان سال 94 تمامی شهرستان ها از این مرکز بهره مند می شوند.
وی با اشاره به راه اندازی موفق این دفاتر در تهران که مورد نیاز دستگاه قضایی در تمامی شهرستان ها است، یادآور شد: یکی از وظایف حکومت ها فراهم ساختن زمینه های مناسب برای دسترسی آسان همه شهروندان به دادرسی عادلانه است که ارائه خدمات به صورت الکترونیک این مهم را محقق می کند.
سیاوش پور ادامه داد: شهروندان قبل از مراجعه به دادگستری می توانند با حضور در دفتر خدمات الکترونیک در 190عنوان موضوعی دادخواست خود را با تمام جزییات ثبت کنند تا در اختیار دادگستری قرار بگیرد.
وی تاکید کرد: این دفاتر موجب حضور کمتر مردم به دادگستری ها می شود و ضمن کاهش اطاله دادرسی اشتغالزایی در دفاتر بوجود می آید.

*عظمت نظام اسلامی مرهون خون شهیدان
رییس کل دادگستری گیلان در ادامه با تبریک فرا رسیدن قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر گفت: اقتدار و عظمت کنونی جمهوری اسلامی در عرصه های بین المللی و جهانی مرهون خون شهدایی همچون شهید دکتر بهشتی است.
سیاوش پور با بیان این که شهید مظلوم بهشتی اولین رییس دیوان عالی کشور بود که امام راحل با توجه به ویژگی های شخصیتی وی، ایشان را مسوول ساماندهی قوه قضاییه کردند، اظهار کرد: امروز سنگ بنای استوار دستگاه قضایی کشور توسط این شهید بزرگوار گذاشته شده و روسای دیگر این قوه آن مسیر را ارتقاء بخشیدند.
وی کار قضا را یکی از سخت ترین، حساس ترین و با ظرافت ترین امور در جامعه خواند و گفت: امروز سیل عظیمی از پرونده ها به دستگاه قضایی وارد می شود که قضات باید با صحت، دقت ، سرعت و مدارا و تحمل به آنها رسیدگی کنند.
سیاوش پور با اشاره به حوادث و ترورهای دشمنان نظام در اوایل انقلاب و اینکه مسوولان و ملت ایران اسلامی با آگاهی تمام در مقابل این توطئه دشمنان ایستادگی کرد، خاطرنشان کرد: کسانی که فرمانبر استکبار جهانی بودند ، در پوشش های مختلف تلاش می کردند با این اقدامات از گسترش انقلاب اسلامی در منطقه جلوگیری کنند.
وی اضافه کرد: دشمنان در این راه از هیچ تلاشی به ویژه ترور و به شهادت رساندن شخصیت های ارزشمندی همچون شهید بهشتی، رجایی، مفتح، مطهری که هر کدام می توانستند رهبری جامعه را برعهده بگیرند، کوتاهی نکردند.
رییس کل دادگستری گیلان با اشاره به اهمیت جایگاه قوه قضاییه و شهادت رییس این قوه در دهه اول انقلاب ادامه داد: قوه قضاییه از بهترین و پر صلابت ترین دستگاه هاست که تضمین کننده دو قوه دیگر در اقامه حق و عدالت است.

* قانون مداری و شهروندمحوری شعار دستگاه قضایی
سیاوش پور در ادامه قانون مداری، ولایت مداری، اخلاق مداری ، اصل مردم نگری و شهروند محوری را مهمترین اصولی خواند که بر اساس شعار و سلامت، نظم و کار در دستگاه قضایی استان بر آن تاکید شده است.
وی با بیان اینکه برنامه های محوری و عملیاتی برای ارتقای دستگاه قضایی استان پیش رو داریم، اظهار کرد: چشم انداز 20 ساله پس از قانون اساسی مهمترین سندی است که می توان استفاده کرد که به تایید مقام معظم رهبری نیز رسیده است.
سیاوش پور ساز و کار ویژه و روشن برای اجرای سیاست ها ، نظارت بر عملکردها، عدم تاخیر در اجرای احکام، کادرسازی و جانشین پروری ، پیشگیری از جرم و افزایش تعامل و همکاری های سه قوه را محورهای اصلی برنامه های قوه قضاییه عنوان کرد.
وی همچنین پیشگیری و اجرای سریع احکام را از برنامه های دستگاه قضایی استان دانست و گفت: احساس امنیت تنها با پیشگیری و اجرای سریع احکام بوجود می آید.
سیاوش پور با تاکید بر ضرورت اجرای احکام به عنوان یکی از عوامل بازدارندگی گیلان خاطر نشان کرد: در سال 92 موفق شدیم ، قریب به 12 هزار پرونده را با اجرای احکام ، از آمار کاهش دهیم .
وی با بیان اینکه تا پایان امسال 40 درصد پرونده ها باید کاهش یابد، اضافه کرد: از 53 هزار پرونده موجود در زمینه اجرای کیفری و احکام حقوقی باید به 30 هزار پرونده برسد.
سیاوش پور رسیدگی سریع به پرونده ها و اجرای احکام را در پرونده هایی همچون قتل عمد، مجرمین مواد مخدر را عزم جدی قوه قضاییه خواند و گفت: پرونده ها باید مراحل قانونی خود را طی کنند و برای با رعایت قانون به رسیدگی آنها سرعت ببخشیم.
وی رسیدگی به پرونده های مفاسد اقتصادی و اجتماعی، حفظ حقوق بیت المال، نظارت بر عملکرد بخش های مختلف قضایی و قضات را از دیگر اولویت های این دستگاه عنوان کرد.
وی در ادامه به بیشترین فراوانی جرم در استان اشاره و تصریح کرد: ایراد ضرب و جرح بیشترین فراوانی جرم در استان است که این امر نشان دهنده آستانه پایین تحمل مردم می باشد که باید ریشه یابی و آسیب شناسی شود.
وی سرقت، توهین و نگهداری مواد مخدر را در رده های بعدی جرم در استان گیلان عنوان و اظهار کرد: جرم های مختلف مواد مخدر در مجموع در استان بیشترین فراوانی را دارد اما نگهداری مواد مخدر به تنهایی در رده چهارم قرار گرفته است.
رییس کل دادگستری گیلان این استان را با توجه به تراکم جمعیت و گردشگر پذیر بودن دارای امنیت مطلوب دانست و گفت: جرایم خشن ما در استان گیلان نسبت به استان های دیگر بسیار کمتر است.
سیاوش پور در بخش دیگری از سخنانش به تجهیز دستگاه قضایی کشور به سامانه الکترونیک خبر داد و گفت: این طرح از 11 سال قبل شکل گرفت و امروز به یک مرحله تکامل رسیده و تمامی دادگاه ها ، دادسراها و تمامی دستگاه های تابعه قضایی در کشور به طور گسترده و پیوسته با هم مرتبط هستند.
وی با بیان این که هر کس در حیطه مسوولیتش به این سامانه احاطه دارد، این خدمات الکترونیکی را برای مردم دارای اهمیت دانست و اضافه کرد: با استفاده از این سامانه مدیریت پرونده قضایی ، مردم می توانند با داشتن کد واژه به سیستم ورود پیدا کنند و از روند و وضعیت رسیدگی به پرونده شان مطلع شوند.
یکم تا هفتم تیر ماه به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.
آیت الله دکتر بهشتی و 72تن از یاران امام خمینی (ره) در هفتم تیرماه 1360با انفجار بمب به دست منافقان کوردل در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند.ک/2
7296/ 603

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن