تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801775293




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجموعه تفسیر قرآن شهید بهشتی امسال رونمایی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مجموعه تفسیر قرآن شهید بهشتی امسال رونمایی می شود تهران - ایرنا- مدیر بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید آیت الله دکتر بهشتی از چاپ و رونمایی تفسیر قرآن مجید این شهید بزرگوار در چهار جلد 500 صفحه ای طی سال جاری خبر داد.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علیرضا بهشتی روز شنبه در نشست نقد و بررسی تفسیر قرآن شهید بهشتی اظهار داشت: اهتمام به قرآن پژوهشی و تلاش برای هموار ساختن راه انس با کلام وحی برای مخاطبانش، بهشتی را به برگزاری جلسات تفسیر قرآن سوق داد.
وی افزود: در حوزه گفتارها در مکتب قرآن، مجموعه دو دوره تفسیر قرآن است؛ نخست دوره تفسیری که در سال های 1344 تا 1349 در مرکز اسلامی هامبورگ که به عنوان مدیر آن به خدمت اشتغال داشت انجام شد و آیات سوره های اعراف، انفال، توبه، یونس، یوسف، کهف ، طاها، انبیا و دهر در آن توضیح داده شده است.
بهشتی افزود: پس از بازگشت به ایران در سال 1349 نیز به درخواست گروهی از علاقه مندان جلسات تفسیر قرآن در شب های یکشنبه به طور سیار در خانه های فعالان و مبارزان آن زمان برگزار شد که برای مصونیت از حساسیت سازمان اطلاعات و امنیت (ساواک) با نام و پرچم سبز «مکتب قرآن» تشکیل شد.
وی توضیح داد: این دوره تفسیر از بحثی درباره روش و مبانی تفسیر، آغاز و سوره های حمد، بقره و آل عمران را دربر می گیرد.
مدیر بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید آیت الله دکتر بهشتی یادآور شد: سرانجام با فشار ساواک آن جلسات تعطیل شد؛ نامگذاری این مجموعه با توجه به آن سابقه تاریخی صورت گرفته است.
وی با اشاره به تهیه اسناد این کتاب اظهار داشت: از چند منبع مختلف برای تدوین این کتاب بهره مند شده ایم که نوار صوتی جلسات و یادداشت های سخنرانی وی از جمله آنها به شمار می رود.
وی یادآور شد: تسلطی که شهید بهشتی به ادبیات عرب داشت و نیز توانمندی های ایشان در مورد ادبیات فارسی سبب شده بود تا ایشان در واژه سازی فارسی بسیار موفق بوده و همین امر نیز سبب شده تا با گذشت 40 سال از آثار منتشر شده وی مطالعه آن برای نسل کنونی جذاب بوده و کهنگی نداشته باشد.
وی گفت: هم اکنون تدوین کار تفسیر انجام شده و سعی داریم متن را با صدای آن شهید مطابقت داده و سپس به فردی که آشنا به روایات اسلامی است ارایه دهیم تا پس از تایید و ویرایش شکلی بازبینی نهایی آن توسط یکی از فضلای قم انجام شود.
بهشتی با بیان اینکه این تفسیر می تواند راهگشا باشد، گفت: امسال پس از چهار سال به ما در نمایشگاه کتاب غرفه ای ارایه دادند و با ارایه این کتاب شاهد حضور مشتاقان فراوانی برای دریافت آن بوده ایم.
وی با اشاره به ویژگی های این کتاب گفت: جذابیت، تناسب با پرسش های زمانه و پرهیز از مباحث فنی از جمله شاخصه های این کتاب به شمار می آید.
همچنین در ادامه این نشست دلشاد تهرانی در مورد تفسیر قرآن آیت الله بهشتی گفت: ایشان هشت شاخصه در رویکرد به دین داشتند که شامل قائل بودن به دین رحمانی، قائل به دین معنویت گرا، آزادی بخش و اخلاق گرا، محور بودن روح دین، دین مطابق هدف، دین رستگاری بخش است، دین کارآمد و جاری در زندگی است، خالص کردن دین و رویکرد به دین ساختارمدار بودن از جمله این شاخصه ها است.
وی مهم ترین ویژگی شهید بهشتی را دانش گسترده و عمیق، بهره مندی از حمت نظری و علمی، ویژگی نقادی و راستگویی عنوان کرد.
دلشاد تهرانی افزود: ویژگی های رفتاری و کارکردی خطوط قرمز ایشان نیز منع بزرگنمایی، عدم شتاب ورزی در فهم و استنباط، نفی شهوت تغییر، نفی خیانت و پیمان شکنی، سعه صدر و اعتدال و میانه روی بود.
وی در پایان در مورد شاخصه های تفسیر کتاب شهید بهشتی گفت: تفسیر عقلی، تفسیر متن پژوهانه، تفسیر قرآن به قرآن، تفسیر جامه نگران، تفسیر انسان گرا و اجتماعی، تفسیر عصری و جاری در زندگی و روشنی رسایی و هدایت مداری از جمله شاخصه های تفسیری ایشان به شمار می رود.
شهید بهشتی و 72 تن از یاران وی هفتم تیر سال 61 در دفتر حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید.
فراهنگ (3) ** 9187** ل.ا**1601**

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن