تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804149978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور «ناصر سعید طهرانی» در ایرانشهر/ دانشجویان از این نمایش حمایت کنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > تئاتر
حضور «ناصر سعید طهرانی» در ایرانشهر/ دانشجویان از این نمایش حمایت کنند
داریوش رشادت کارگردان نمایش «ناصر سعید طهرانی» با اشاره به دلائل انتخاب یک نام حقیقی برای این اثر نمایشی از گروه های دانشجویی درخواست کرد تا از اجرای این نمایش که در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می رود، حمایت کنند تا از این پس فرصت اجرای آثار دانشجویی در یک سالن حرفه ای در نطفه خفه نشود.



داریوش رشادت درباره اجرای این اثر نمایشی در تماشاخانه ایرانشهر به خبرنگار مهر گفت: نمایش «ناصر سعید طهرانی» ابتدا برای حضور در هفدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی آماده اجرا شد که خوشبختانه توانست در این جشنواره تقدیر بازیگری مرد و تندیش بهترین نمایشنامه را از آن خود کند. از آنجا که مجید سرسنگی مدیر عامل خانه هنرمندان و رییس تماشاخانه ایرانشهر جزو هیات علمی دانشگاه تهران و داور جشنواره هم بود ما این شانس را آوردیم که در اختتامیه جشنواره به ما قول دادند که نمایشهای برگزیده در تماشاخانه استاد انتظامی روی صحنه خواهند رفت. وی ادامه داد: این اتفاق بسیار خوبی برای گروه های جوان دانشجویی بود. اما خوشبختانه بازهم از شانس خوب ما یکی از گروه هایی که قرار بود در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برود از اجرا انصراف داد و با لطف آقای سرسنگی قرار شد این نمایش و نمایش دیگری که آن هم از برگزیدگان جشنواره دانشگاهی بود به شکل همزمان در این سالن اجرا برود. البته این اجرا منوط به رعایت شرایطی بود که ما هم با کمال میل آن را پذیرفتیم.

رشادت درباره تغییراتی که برای اجرا در این سالن در نمایش داده است، متذکر شد: اولین شرط این بود که به دلیل همزمانی نمایش ما با کاری دیگر باید دکور نمایش را به شکل پرتابل در می آوردیم در صورتی که دکور نمایش در جشنواره به شکل ایستا طراحی شده بود بنابراین با استفاده از آکسسوار و لته دکوری قابل جابجایی برای این اجرا طراحی شد. همچنین به پیشنهاد آقای سرسنگی، علیرضا نادری و مهدی سلطانی که در واقع پدر معنوی این نمایش است، ترفندهایی برای جذاب تر شدن و همچنین تغییراتی از لحاظ تکنیکی در کار ایجاد کردیم که البته این تغییرات اصلا در راستای ممیزی نبود. بازیگر نمایش «تب تند ط» درباره داستان این اثر نمایشی و دلیل انتخاب نام «ناصر سعید طهرانی» برای این نمایش، توضیح داد: این نمایش داستان یک خانواده جنوب شهری تهرانی را روایت می کند که فردای عروسی برادر بزرگ خانواده، مادر با تکه کاغذی مواجه می شود که تمام رویدادهای بعدی نمایش را تحت الشعاع خود قرار می دهد. محمود احدی نیا نویسنده این نمایش اهل شهر قم است و ناصر سعید طهرانی نام ناظم هنرستان وی در دوران تحصیل بوده است و وی به خاطر علاقه ای که به وی داشته و همچنین مرتبط بودن این اسم با مفهوم نمایش این نام را برای کار برگزیده است.

رشادت در پایان صحبتهایش عنوان کرد: اینکه یک نمایش دانشجویی فرصت اجرا در تماشاخانه ایرانشهر را پیدا کرده اتفاق بسیار خوبی است. به همین دلیل بزرگترین خواسته من از قشر دانشجویان است که از این نمایش حمایت کنند. چون ما به حمایت نیازمندیم تا بتوانیم از این فرصت به درستی استفاده کنیم. اگر این نمایش با استقبال خوبی مواجه نشود این اتفاق خوشایند در نطفه خفه خواهد شد و دیگر نمایش هایی از این دست نمی توانند در یک سالن حرفه ای به صحنه بروند. محمد روشنی، پونه پارسایی، امین اسفندیار، نعیم بذرکار، ماهور الوند، بازیگران این نمایش هستند که قرار است از 10 تیرماه اجرای خود را در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر آغاز کند. نمایش «ناصرِ سعید طهرانی» قرار است همزمان با ایام ماه مبارک رمضان روی صحنه برود و به همین دلیل اجراهای آن پس از افطار و در ساعت 21 خواهد بود.


۱۳۹۳/۴/۶ - ۱۳:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن