تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804397068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزرای کار ایران و سودان بیانیه مشترک همکاری امضا کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزرای کار ایران و سودان بیانیه مشترک همکاری امضا کردند تهران- ایرنا- ایران و سودان با امضای بیانیه مشترک همکاری، بر افزایش همکاری در زمینه های آموزش های فنی و حرفه ای ، توسعه خدمات اجتماعی، گسترش نظام های حمایت اجتماعی از کارگران، زنان و معلولان و همکاری و تبادل تجربیات در فراگیر کردن تعاونی های تولیدی وخدماتی تاکید کردند.


به گزارش خبرنگار ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار وزیر توسعه منابع انسانی و کار سودان گفت: دو کشور از سابقه دیرینه همکاری و نیز منافع و مواضع مشترک در مجامع بین المللی برخوردارند . این دیدار نیز فرصت مغتنمی است تا برای بهبود شرایط دو کشور همکاری داشته باشیم .
وی افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت سودان در مسایل مختلف در کنار هم هستند و ما برای این نوع روابط احترام بسیاری قایل هستیم .
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هر دو کشور وجه تشابه زیادی با هم دارند. از یک طرف تحریم ها را طی کرده ایم و از سوی دیگر با مسئله رشد جمعیت مواجه هستیم . مسایل اجتماعی مشابه ای هم داریم .
به گفته ربیعی، خصوصیات جوامع ما چه در خاورمیانه و شمال آفریقا شباهت های فراوانی با هم دارد. بنابراین با این فصل مشترک باید همکاریها را افزایش دهیم .
وی با بیان اینکه نیاز به تعریف جدید از همکاری میان دوکشور داریم،گفت: . رهبر معظم انقلاب ، اقتصاد مقاومتی را برای ما تعریف کرده اند. اگر محتوی برنامه اقتصادی مقاومتی را برای شما تبیین کنیم این برنامه برای کشورهایی مثل شما نیز کاربرد خواهد داشت .
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود:همانطور که سازمان بین المللی کار اذعان کرده بیکاری یک مسئله جهانی است . البته بیکاری تنها یک مسئله اقتصادی نیست. حتی فکر می کنم برخی از اتفاقاتی که در خاورمیانه رخ داده ریشه در بیکاری دارد. از این رو پرداختن به مسئله بیکاری یک موضوع جدی است.
ربیعی اظهار کرد: به آقای گای رایدر مدیر کل سازمان بین المللی کار در حاشیه اجلاس امسال هم یادآورشدم که با تغییر تیپولوژی طبقه کارگر و کارگروهای جدید مواجه ایم .
وی افزود: در مورد مسئله همکاریهای دوجانبه و مسایل اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه صندوق بزرگ مثل صندوق کارگران(تامین اجتماعی) صندوق کارگران فولاد و صندوق کارکنان دولت را تحت پوشش دارد که این صندوقها سه مجموعه بزرگ اقتصادی در کشور هستند.
ربیعی افزود: مجموعه های یاد شده در حوزه هایی مانند فولاد ، پتروشیمی ، دارو ، سیمان ، بانک و غیره فعال هستند. که اگر جناب عالی زمینه همکاری را فراهم کنید با کمال میل این وزارتخانه نیز آمادگی کامل برای گسترش همکاریها را دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دیگر زمینه های همکاری با کشور سودان اشاره کرد و یادآور شد: هم اکنون همکاریهای گسترده بین المللی در زمینه آموزش فنی و حرفه ای با کشورهای افغانستان ، عراق ، سوریه ، عمان و همچنین در آفریقا بروندی و تانزانیا وجود دارد. در این زمینه هم می توانیم تجربیات خود را در اختیار شما بگذاریم . هر تفاهمی هم که با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور داشته باشید آن را اجرا خواهیم کرد.
علاوه بر این در زمینه مشاغل خانگی ، بنگاههای کوچک و متوسط ، صنایع دستی و رفاه اجتماعی هم آمادگی همکاری وجود دارد.
خانم اشراقه سید محمود وزیر توسعه منابع انسانی و کار سودان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران گفت:روابط بین دو وزارتخانه منعکس کننده عمق روابط دو کشور است . امیدواریم از دریچه همکاریها در زمینه تعاون،، کار و رفاه نیز آن را گسترش دهیم .
وی افزود: سخنرانی های جناب عالی را در اجلاس مجمع عمومی سازمان بین المللی کار و جنبش عدم تعهد از نزدیک پی گیری کردم . ما هم در سودان با همان شرایط جمهوری اسلامی ایران مواجه هستیم.
وزیر توسعه منابع انسانی و کار سودان گفت: ما نیز با شما هم عقیده ایم که با پایداری می توانیم بسیاری از مشکلات را پشت سر بگذاریم.به هم دلیل نیز به تجربیات شما در زمینه اقتصاد مقاومتی نیازمندیم. و مایلیم که از تجربیات شما در این زمینه استفاده کنیم.
خانم اشراقه سید محمود تصریح کرد: کشور سودان با چالش های بسیاری مثل بیکاری و اشتغال روبه رو است. به نحوی که میانگین بیکاری به 8/18 درصد رسیده است .
وی افزود: تلاشهای زیادی هم برای اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان انجام شده که از آن جمله می توان به پرداخت تسهیلات بانکی برای پروژه های کوچک اشاره کرد.
وزیر توسعه منابع انسانی و کار سودان توضیح داد: یکی دیگر از سیاست هایی که دولت برای کاهش نرخ بیکاری داشته اجرای برنامه های مهارتی و فنی و حرفه ای برای جوانان بوده است .
وی گفت: در کشور سودان نیز همانند کشور ایران جوانان ، درصد بالایی را از جمعیت تشکیل می دهن. ما هم از راه آموزشهای فنی و حرفه ای و حمایت های اجتماعی و بهزیستی سعی می کنیم که فرصتهای خوبی را برای جوانان بوجود آوریم .
وی افزود: بطور کلی سیاستهای دولت سودان گسترش بخش خصوصی از طریق آموزشهای فنی و حرفه ای برای جوانان است.
خانم اشراقه افزود: در این مسیر به کمک جمهوری اسلامی ایران در زمینه گسترش آموزش های فنی و حرفه ای و همچنین ایجاد صنایع کوچک و متوسط نیازمندیم .
گفتنی است در پایان این دیدار وزرای کار دوکشور با امضای بیانیه مشترک بر ارتقای همکاریها بویژه در زمینه کارآفرینی و حوزه اشتغال تاکید کردند.
در این بیانیه مشترک بر همکاری در زمینه گسترش آموزش های فنی و حرفه ای ، توسعه خدمات اجتماعی، گسترش نظام های حمایت اجتماعی از کارگران، زنان و معلولان و همکاری و تبادل تجربیات در فراگیر کردن تعاونی های تولیدی وخدماتی تاکید شد.
صدور خدمات فنی و مهندسی و ارائه خدمات مشاوره ای در خصوص حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط از دیگر مفاد این بیانیه مشترک بود.
مقرر شد دو طرف نشست کمیته مشترک کارشناسی را برای دو ماه آینده برنامه ریزی و تعیین جدول اجرایی همکاریها برگزار کنند .
شبک**1983** 1917

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن