تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819496647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضو شورای استان البرز:تونل جاده طالقان را حفاری کنید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عضو شورای استان البرز:تونل جاده طالقان را حفاری کنید کرج - ایرنا- عضو شورای اسلامی استان البرز از مسوولان استانی و کشوری خواست برای حفاری تونل جاده جدید طالقان- هشتگرد اقدام کنند.


ˈسید اسحق میر ابوالقاسمی ˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با گذشت حدود 25 سال ازآغازعملیات احداث جاده جدید طالقان - هشتگرد، هنوزاقدامی برای حفاری تونل این جاده انجام نشده است.
وی با بیان اینکه درصورت بهره برداری از جاده جدید طالقان - هشتگرد، فاصله این شهرستان تا کرج مرکز استان البرز از 70 کیلومتر به 46 کیلومتر کاهش می یابد، گفت: به رغم اهمیت گردشگری طالقان، عزم جدی برای پایان دادن به ساخت این جاده در مسوولان دیده نمی شود.
میر ابوالقاسمی اظهارکرد: ماهانه بیش از500 هزارگردشگراز طالقان دیدن می کنند که خرابی جاده کنونی با خطراتی برای مردم همراه است.
وی به عنوان یکی از اعضای شورای اسلامی شهر طالقان به مشکلات دیگر این شهرستان اشاره کرد و گفت: وزارت نیرو برای پیشگیری از آلودگی آب سد طالقان به روستاییان حاشیه رودخانه طالقان هشدار داده تا بیش از150 متراز رودخانه فاصله بگیرند.
میرابوالقاسمی افزود: هرچند سلامت آب از اهمیت بالایی برخورداراست اما انتظار می رود این وزارتخانه به وضعیت مالی و زندگی روستاییان هم توجه کند، اگر قرار است آنها به فاصله دورتر بروند باید وزارت نیرو هزینه جابجایی را متقبل شود.
این عضو شورای استان البرز حدود 15 روستا در حریم رودخانه طالقان قرار دارند که برای ساماندهی آنها به حمایت دولت نیاز است.
وی یکی دیگر از مشکلات طالقان را اجرای طرح هادی در روستاها به صورت نیمه تمام ذکر کرد و گفت: این شهرستان دارای 80 روستا است که در برخی از این روستاها طرح هادی از سوی بنیاد مسکن ناقص اجرا شده است.
میر ابوالقاسمی با اشاره به کوهستانی و سردسیر بودن طالقان از مسوولان خواست در اجرای طرح گازرسانی به این شهرستان اقدام سریع انجام دهند.
وی گفت : 50 درصد این طرح انجام شده و مدتی به علت کمبود اعتبار اجرای طرح کند شد که امیدواریم با حمایت مالی دولت شاهد بهره برداری از آن در سال جاری باشیم .
شهرستان طالقان دارای 35 هزار نفر جمعیت ساکن و 100 هزار جمعیت شناور است.
وجود سد طالقان و مناظر زیبای طبیعی در این شهرستان ، درایام مختلف سال طالقان پذیرای گردشگران است.ک/3
7410/ 691

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن