تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803324797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آشتی ملی در رأس اولویت های دولت سوریه است/هدف از جنگ ضد سوریه و عراق تضعیف محور مقاومت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفیر سوریه در تهران: آشتی ملی در رأس اولویت های دولت سوریه است/هدف از جنگ ضد سوریه و عراق تضعیف محور مقاومت است تهران-ایرنا- سفیرسوریه در تهران با اشاره به تحولات اخیر منطقه و همچنین سوریه گفت : آشتی ملی در رأس اولویت های دولت سوریه قرار دارد و در حال حاضر تلاش های زیادی برای بازگرداندن ثبات و امنیت و بازگشت آوارگان به خانه های خود در مناطق مختلف سوریه در جریان است .


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈ عدنان محمود ˈ روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی با عنوان ˈ خطر تروریسم بر امنیت جهانی ˈ که در موسسه مطبوعاتی ایران در تهران و با حضور سفرای عراق و سوریه و برخی کارشناسان برگزار شد، افزود: تلاش برای آشتی ملی در همه نقاط سوریه ادامه دارد و در این روزها ما شاهد آن هستیم که گروه گروه مردم به خانه های خود در حمص ، ریف دمشق و نقاط دیگر باز می گردند .
وی با اشاره به موفقیت های چشمگیر اخیر ارتش سوریه در مبارزه با تروریست ها افزود : دولت سعی می کند امنیت و ثبات و آرامش را به همه نقاط بازگرداند و مناطق ویران شده را بازسازی کند .
سفیر سوریه در خصوص پیشرفت های سوری ها در پرونده آشتی ملی نیز گفت : ما پیشرفت های خوبی در این زمینه داشته ایم و در این روزها می بینیم که مردم گروه گروه به خانه های خود باز می گردند .

**این روزها نمی توان عراق را از سوریه جدا دانست
سفیر سوریه افزود : امروز نمی توان صحنه عراق را از سوریه جدا دانست .سوریه از سه سال پیش تاکنون در معرض تهدید و حمله و جنگ همه جانبه گروه های تروریستی و تکفیری تحت حمایت آمریکا ، غرب ، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه بوده است ، آن ها به این تروریست ها کمک مالی و تسلیحاتی می کنند و اکنون می بینیم دامنه فعالیت خود را به عراق کشانده اند .

**هدف از جنگ ضد سوریه و عراق تضعیف محور مقاومت است
عدنان محمود خاطر نشان کرد : هدف از این جنگ ، ضعیف کردن سوریه ، تکه تکه کردن منطقه و به طور کلی ضعیف کردن کشورهای محور مقاومت است .
وی افزود : از ابتدای این جنگ ما شاهد اتحاد و یکپارچگی مردم سوریه بوده ایم ، آن ها یکصدا و یکپارچه خواستار مقابله با تفکرات تروریستی و تکفیری بوده اند و اینگونه این طرح ها و توطئه های دشمنان آمریکایی ، غربی و صهیونیستی به برکت فداکاری های مردم و شجاعت ارتش سوریه با شکست مواجه شده است و عاملان این جنگ با گذشت بیش از سه سال نتوانسته اند به اهداف خود برسند .
محمود تصریح کرد :هدف دشمنان ، ضعیف کردن سوریه و ضعیف کردن محور مقاومت و از بین بردن اراده مردم بوده است.

**ارتش به موفقیت های چشمگیری دست یافته است
سفیر سوریه در تهران اضافه کرد : با بررسی حوادث میدانی به این نتیجه می رسیم که ارتش سوریه پیروزی ها و موفقیت های چشمگیری در از بین بردن تروریست ها و تکفیری ها داشته و موفق شده است امنیت را به بسیاری از مناطق بازگرداند .
وی اضافه کرد : مردم با وجود تهدیدهای پیاپی تروریست ها به خانه های خود در محله های قدیمی حمص ، ریف دمشق ، عدرا و برخی مناطق دیگر بازمی گردند .

**مهم ترین متغیر در سوریه برگزاری انتخایبات ریاست جمهوری بود
سفیر سوریه خاطر نشان کرد: مردم سوریه با آزادی تمام در انتخاباتی آزاد و سالم بر اساس قانون اساسی سوریه شرکت کردند .
وی ادامه داد: مردم داخل و خارج سوریه استقبال بسیار خوبی از این انتخابات کردند ، میزان مشارکت مردم 73 درصد بود ، آن ها اراده خود را از طریق صندوق های رأی اعمال کردند و با رفتن به حوزه های رأی گیری رییس جمهروی خود را انتخاب کردند .

**حضور گسترده مردم پای صندوق های رأی به معنای تایید مبارزه با تروریسم است
وی تصریح کرد : مردم سوریه با استقبال از این انتخابات نشان دادند خواستار ادامه مبارزه با تروریسم و جریان تکفیری و بازگشت امنیت به کشور و بازسازی آن اند و می خواهند سوریه همچنان به صورت کشوری یکپارچه و قدرتمندباقی بماند .

**برگزاری موفق انتخابات در سوریه و عراق باعث تشدید حملات تروریست ها و تکفیری ها شد
عدنان محمود خاطر نشان کرد: انتخابات ریاست جمهوری سوریه و انتخابات مجلس عراق واقعیت جدیدی در منطقه و در کل جهان رقم زد .
وی خاطر نشان کرد: برگزاری موفق این انتخابات ثابت کرد طرح های تروریستی و تجاوزگرانه در خصوص سوریه و عراق با شکست مواجه شده است و این ها باعث شد تروریست ها و تکفیری ها روانه عراق شوند تا اراده مردمی را از بین ببرند .
عدنان افزود : امروز کسی نمی تواند این حقیقت را نادیده بگیرد و به اراده مردم سوریه و عراق بی توجهی کند ، مردم عراق و سوریه خواستار مبارزه با تروریسم و حفظ حاکمیت ملی خود هستند و به هیچ عنوان هیچ گونه دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیرند و تروریست ها و همه مردم جهان باید این را درک کنند .

**آمریکا ، برخی کشورهای غربی و منطقه ای و همچنین رژیم صهیونیستی مسئول مستقیم حمایت از تروریسم اند
سفیر سوریه در تهران اضافه کرد : این کشورها مسئول مستقیم کشتار مردم عراق و سوریه و عامل تهدید امنیت و ثبات همه منطقه هستند . عدنان محمود تصریح کرد : سوریه از ابتدای این جنگ ، در خصوص تهدیدهای تروریست ها برای سوریه و منطقه و کل جهان هشدار داد و اکنون نتیجه حمایت این کشورها را از تروریسم می بینیم .
وی با اشاره به وظایف جامعه بین الملل در خصوص مبارزه با تروریسم نیز گفت : جامعه بین الملل امروز باید با جدیت تلاش های ملموسی برای مبارزه با تروریسم و گروه های تروریستی و تکفیری انجام دهد و بر کشورهای حامی تروریسم فشار وارد کند تا دست از کمک های مالی و تسلیحاتی به تروریست ها و تکفیری ها بردارند و اجازه ندهند تروریست های وحشی روانه عراق و سوریه شوند و دست به کشتار و جنایت بزنند .

**هدف اصلی از اتفاق های اخیر در منطقه از بین بردن اراده مردم است
سفیر سوریه در تهران تاکید کرد: دشمنان با ایجاد چنین آشوب هایی در منطقه می خواهند مانع دستیابی مردم به اهداف و آرزوهایشان شوند ، آن ها نمی خواهند یکپارچگی ملی کشورهای منطقه حفظ شود و مردم منطقه حاکم خود باشند و حاکمیت ملی آن ها حفظ شود .

**رژیم صهیونیستی نقش بسزایی در حمایت از گروه های تروریستی دارد
سفیر سوریه در تهران تاکید کرد گروه های تروریستی و رژیم صهیونیستی با هم در ارتباط اند و در حقیقت دو روی یک سکه محسوب می شوند .
وی افزود : اتفاق هایی که هم اکنون در منطقه به ویژه در عراق ، لبنان و سوریه شاهد آن هستیم ، در حقیقت تلاش برای به اجرا در آوردن طرح های آمریکایی ، غربی و صهیونیستی برای نابود کردن مقاومت در منطقه به صورت کامل است .
وی ادامه داد: در این روزها می بینیم رژیم صهیونیستی با حمله به برخی مناطق در سوریه به حمایت از گروه های تروریستی فعال در سوریه پرداخت و البته پیش از آن نیز به این گروه ها کمک های لجستیکی می کرد و اطلاعات حساسی در اختیار آن ها قرار می داد ، این رژیم زمینه را برای جنایت تروریست ها در سوریه فراهم می کند و همچنین مجروحان این تروریست ها را در بیمارستان های خود نیز درمان می کند .
سفیر سوریه در پایان گفت : ما از آمریکا ، کشورهای غربی وبرخی کشورهای منطقه که حامی تروریست ها هستند می خواهیم به وظایف بین المللی خود عمل کنند و بر اساس قوانین بین المللی به مبارزه با تروریسم بپردازند .
خاورم **2041**1586

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن