تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805837606




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سه ماه تعطیلی چه بر سر اندوخته های دانش آموزان می آورد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سه ماه تعطیلی چه بر سر اندوخته های دانش آموزان می آورد تهران بزرگ - ایرنا - با پایان گرفتن رسمی کار مدارس، دانش آموزان با داشتن اوقات فراغت فراوان تابستان خود را به مدت سه ماه آغاز کردند.


با به پایان رسیدن خرداد ماه، کار رسمی مدارس به اتمام رسیده است و دانش آموزان روزهای فراغت و تعطیلی خود را به دور از امتحان و درس و مدرسه آغاز کرده اند.
در فصل تابستان مدیریت اوقات فراغت برای دانش آموزانی که بعد 9 ماه درس خواندن، حالا به وقت استراحت رسیده اند مشکل بسیار بزرگی برای والدین است اما باید دانست که در صورت استفاده درست از این تعطیلات می توان از آن به عنوان دورانی اثرگذار و حتی نقطه عطفی در زندگی دانش آموزان تبدیل کرد.
از مشکلات خانواده ها در این روزها قرار گرفتن نوجوانان، در گروه هایی دوستی است که گاه باعث ایجاد مشکلاتی به خصوص پسرها می شود که شاید برای پر کردن اوقات فراغت خود دست به اعمال نابهنجار و حتی بزهکاری است.
اوقات فراغت در تعطیلات تابستان دوره استراحت مطلق نیست بلکه تجربه نشان داده در صورت تدارک آموزش های سرگرم کننده برای دانش آموزان، اوقات فراغت می تواند زمانی برای یادگیری دوباره با تحت الشعاع قرار دادن آینده آنها شود.
این دوران برای تربیت به شکل غیر رسمی بسیار مناسب است که این تربیت غیر رسمی غالباً به دلیل انتخابی بودن حتی بیش از تربیت رسمی در تغییر رفتار فرد مؤثر است.
به این ترتیب تدارک برنامه های آموزشی جالب برای دانش آموزان اوقات فراغت آنها از حالت کسالت بار خارج می کند و به جای روی آوردن به رفتار های ناهنجار از سر بیکاری در کنار یادگیری یک مهارت امکان اشتغال نیز پیدا می کنند و والدین وظیفه توجه به علاقه های فرزندان خود را در برنامه ریزی هایشان را بر عهده دارند.
دانش آموزان به دلیل تحمل فشار درس در دوران مدرسه می خواهند در تابستان به استراحت بپردازند. در این شرایط والدین برای فرزندان خود شرکت در کلاس های آموزشی است. به این ترتیب در بسیاری از مواقع برنامه های والدین برای اوقات فراغت بچه ها برای آنها حالت تکلیف پیدامی کند و با وجود هزینه زیاد این کلاس های آموزشی نتیجه چندانی به بار نمی آورد.
از دیگر مشکلات والدین ظهور گسترده تکنولوژی در شهرها و پر کردن نادرست اوقات فراغت از جمله بیدار نشستن تا پاسی از شب و گذراندن این وقت با برنامه های گاه بی محتوای تلویزیون یا ساعت ها بازی کردن بی هدف با رایانه و گوشی های جدید که موجبات ظهر از خواب بیدار شدن و سپری کردن بخش عمده ای از روز را به کسالت بیشتر دیده می شود.
داوود نجفی، متخصص روانشناسی می گوید: فیلم ها، مجموعه های تلویزیونی و به خصوص فیلم های اکشن جذابیت و کشش زیادی برای نوجوانان دارد همچنین فیلم های اکشن می تواند موجب تخلیه روانی شود ولی در صورت فراهم بودن شرایط می تواند زمینه ساز افزایش خشونت و الگوبرداری از رفتارهای خشن باشد.
وی افزود: عده ای از بچه ها به دنبال راهی برای تخلیه انرژی زیاد خود هستند و بهترین روش تخلیه انرژی را در زد و خوردی که از فیلم های خشن یاد گرفته اند، می بینند.
نجفی تصریح کرد: برخی از والدین حتی برای از پر کردن اوقات فراغت فرزندان خود، فیلمی مشهور را تهیه و بچه تنها به تماشای این فیلم می پردازند در نتیجه به راحتی خشونت را تمرین و زمینه پرخاشگری در آنها تقویت می شود.
وی افزود: این در حالی است که با برنامه ریزی برای دوره تابستان می توان استعدادها و علایقشان را کشف دانش آموزان را کشف، با یادگیری مهارت هایی و حتی شیوه هایی برای برقراری مناسبات اجتماعی بهتر با والدین، دوستان را تمرین کنند.
متخصص روانشناسی خاطر نشان کرد: با تدارک برنامه مناسب برای اوقات فراغت دانش آموزان می توانیم از یک طرف کسالت و از سوی دیگر خشونت و رفتارهای نابهنجار جلوگیری کنیم.
مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران نیز با بیان اینکه مدارس شرایط لازم برای تعطیلات تابستانی دانش آموزان را دیده است گفت: می توانیم از این دوران برای آموزش های غیررسمی که تاثیر بیشتری نیز دارد استفاده کنیم.
وی افزود: آموزش و پرورش در کنار برنامه تفریحی، آموزش لازم را برای دورنماندن دانش آموزان از درس و کلاس فراهم کرده است که والدین با ثبت نام در دوره های تابستانی اوقات فراغتی همراه با آموزش مناسب را برای فرزندان خود داشته باشد.
نباید فراموش کرد که تعطیلات تابستان برای دانش آموزان، اوقاتی برای به هدر دادن فرصت های آموزشی است بلکه والدین باید بدانند که این فرصت برای تثبیت هر چه بیشتر دوره های آموزشی سالانه به طور غیر رسمی و در کنار تفریحات و علایق دانش آموزان است.
به همین خاطر والدین باید از این دوران برای تضمین کردن آینده روشن فرزندان خود استفاده کنند و این مهم تنها با هدف گذاری درست و مناسب امکان پذیر خواهد بود.
تهرام/7561/564

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن