تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801190059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برج میلاد در هفته فرهنگی شهر قدس تابلو هزار رنگ خاطرات بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

برج میلاد در هفته فرهنگی شهر قدس تابلو هزار رنگ خاطرات بود شهرقدس - ایرنا - رواق هنر برج میلاد در هفته فرهنگی شهرستانها با عطر چوبهای اره شده تابلوهای معرق، بوی گل نم خورده هنرمندان سفالگر و نقش قالی که با گره روی گره و رنگ روی رنگ، نقش یوزپلنگ ایرانی در آن نمایان تر می شد، هر بازدید کننده ای را به کوچه باغهای پاک روستا می برد.


نوای موسیقی سنتی بر جذابیت نمایشگاه افزوده بود و هنگامی که ضربه های مضراب بر سنتور نواخته می شد حس خوش به آدمی دست می داد و دقایقی انسان را با رنج هایش جدا می کرد.
همنوایی موسیقی سنتی آرامش خاصی به انسان می داد و آدمی را مسحور خود می نمود.
هنگام برپایی موسیقی سنتی اغلب سعی می کردند همه لحظات را با موبایل های خود ثبت کنند و دقایق خوش را برای خود خاطره بسازند.
در گوشه ای از نمایشگاه زن جوانی در حال خوشنویسی و کتابت قرآن با نی برگرفته از دل نی زارهای دزفول است.
بطوریکه هر رهگذری را لحظاتی میخکوب می کند تا حرکات انگشتان بر روی کاغذ تماشا کنند.
در فضای بیرونی و محوطه باز برج میلاد پنجه های کشیده بر تار عاشیق ها بازدیدکنندگان را به دیار حیدربابا می برد.
نوایی که همراه تار به گوش می رسید ؛ حیدر بابا دنیا یالان دنیادی ...
اگر این نمایشگاه همین یک رسالت را داشت تا لحظاتی جوانان و نسل های نو را را با موسیقی سنتی و هنر آشنا کند، آن را به خوبی انجام داد.
هفته فرهنگی قدس، شهریار و ملارد در برج میلاد برگزار شد و آخرین روز (جمعه) روز شهرستان قدس بود تا در زمان اندکی نمونه ای از داشته های خود را عرضه کنند.
ˈمحمد حسن اسماعیلیˈ معاونت فرهنگی سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران درباره اهداف برگزاری هفته های فرهنگی شهرستانهای تهران به ایرنا گفت: هدف از برگزاری هفته های فرهنگی شهرستانهای استان تهران را ضرورتی انکار ناپذیر است و این شهرستانها به واسطه همجواری با تهران، سایه سنگین این شهر را همواره داشته و هنرمندانی که در فضای محدودشان فعالیت می کردند، قدرت عرض اندام را نداشتند.
وی با اشاره به جمعیت بالا و متراکم در شهرستانهای اقماری استان تهران، گفت: وجود قومیت های مختلف در کنار یکدیگر و خرده فرهنگها، شرایط ویژه ای را در این مناطق به وجود آورده که می توان از آنها در خلق آثار هنری و نمایش فرهنگی استفاده کرد.
اسماعیلی با بیان سیاستهای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در تمرکز زدایی، گفت: پرداختن به هنر شهرستانها به طور اختصاصی در این هفته های فرهنگی از دلایل برگزاری آنها بود.
وی با اشاره به ایجاد انگیزه و پویایی در میان هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر با اجرای این برنامه ها، گفت: هفته های فرهنگی شهرستانها، تحرکاتی را در بین هنرمندان ایجاد کرده که امیدوارم در طول سال شاهد تداوم تحرکات و استمرار آنها باشیم.
وی اظهار امیدواری کرد که این گرهمایی ها فقط به این هفته و روز خلاصه نشود و افزود: در این هفته ها، هر بار سه شهرستان معرفی شدند، که وجود هنرمندان در کنار یکدیگر می تواند باعث همگرایی و هم افزایی در میان هنرمندان منطقه شود.
ˈرضا کرم آبیانˈ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قدس و شهریار نیز در مراسم گفت: هنر فقط برای هنر و در گوشه ای قرار دادن خلق نمی شود، هنر به وجود می آید که دیده شود و وقایع یک سرزمین را ثبت کند.
وی از نیاز هنرمندان به ارائه آثار خود اشاره کرد و گفت: شاید تا مدتها فرصتی مثل امروز و ارائه آثار هنری در این برج فراهم نشود، اما از مسوولان درخواست می کنیم مکان ثابتی را در شهرستان ایجاد کرده تا هنرمندان در طول سال بتوانند هنرشان را در معرض دید علاقمندان قرار دهند.
وی با تاکید بر وجود فرهنگ حسنه هدیه دادن از دیرباز در میان ایرانیان، افزود: این به عنوان یک سنت پسندیده از قدیم در فرهنگ ما بوده و شایسته است آن را به گونه ای حفظ کنیم که با محصولات سنتی و هنری این مرز و بوم نهادینه شود.
در مراسم روز ویژه شهرستان قدس که با حضور فرماندار و معاونان و جمعی از همراهان وی به همراه مسوولان ادارات شهرستان و اعضای شورای شهر و شهرستان برگزار شد، دو تن از شاعران نسل قدیم و جوان شهرستان اشعارشان را خواندند.
اجرای برنامه موسیقی سنتی و سرود گروه ناشنوایان مدرسه استثنایی شهرستان قدس نیز از دیگر برنامه های این مراسم بود.
در محوطه باز برج میلاد جمع زیادی از مردم نظاره گر تئاتر خیابانی ˈسهرابی دیگرˈ بودند که از روز اول نمایش با استقبال گسترده بازدید کنندگان از برج میلاد مواجه بود.
تهرام/5570/1348

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




31/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن