تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802736476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ویژگی های شخصیتی و علمی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی در کلام مدیر حوزه های علمیه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




ویژگی های شخصیتی و علمی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی در کلام مدیر حوزه های علمیه خبرگزاری رسا ـ‌ مدیر حوزه‌های علمیه گفت: اگر شأن عالم دینی در گذشته درس و بحث و عبادت بود امام خمینی در کنار این‌ها مسائل اجتماعی و سیاسی را احیا کردند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی به روایت اسناد ساواک که در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، گفت: کاری که از سوی مرکز اسناد وزارت اطلاعات راجع به گردآوری سوابق بزرگان حوزه انجام می‌شود کاری سترگ است.
کتاب آیت‌الله فاضل لنکرانی به روایت اسناد ساواک بخشی از سوابق مبارزاتی وی است
وی با بیان این‌که کتاب حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی به روایت اسناد ساواک بخشی از فصل مبارزاتی آن مرجع تقلید است،‌ ابراز کرد: البته این تمام مبارزات حضرت‌ آیت‌الله فاضل لنکرانی نیست چون بخشی از مبارزات وی در در دست ساواک نبوده است.
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به درخشش حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی در میان حوزویان،‌ گفت: حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی در میان طلاب و روحانیان از جامعیت برخوردار است و در میان توده مردم نیز این‌گونه هستند.
کسانی که به دنبال منفع ت طلبی نیستند ماندگار می‌شوند
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شخصیت‌هایی که هدفشان عالی است، رنگ حقیقت دارند و به دنبال منفعت نیستند در دل مردم جا باز می‌کنند و در تاریخ ماندگار می‌شوند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: هر چیزی که پیوسته به ذات الهی شد و به نفع جامعه و مردم انجام گرفت ماندگار می‌شود.
حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی دغدغه دین داشت
آیت‌الله حسینی بوشهری مهمترین آرمان شخصیت‌هایی همچون حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی را دغدغه دین دانست و ابراز کرد: هر شخصیتی که دین مهمترین دغدغه او شد ماندگار است.
وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع)، ‌اظهار کرد: کسانی که برای بقاء و حرمت دین تلاش می‌‌کنند در دل‌های مردم جا باز کرده و باقی می‌مانند.
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به کارنامه درخشان روحانیت، گفت: اگر بنا باشد کارنامه درخشان روحانیت را ارئه دهیم، هر روز باید همایش بگذاریم.
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری یک بخش از کارنامه درخشان روحانیت را بعد مبارزاتی آنها دانست و ابراز کرد: بعد مسؤولیت پذیری و بر قله اجتهاد بودن روحانیت سر فصل قطوری از زندگی این مجموعه است.
نهضت‌هایی که روحانیت در آن حضور داشته موفق بوده است
وی تأکید کرد: نهضت‌هایی که به نتیجه رسیده نهضهت‌هایی هستند که روحانیت در آن حضور داشته و هر جا روحانیت کنار رفته آن نهضت موفق نبوده است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که نهضت عظیم انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) و حضور شاگردان ایشان به موفیت رسید‌، افزود: این روحانیت است که با یک حرکت زیبای انقلابی نهضتی از تبار نهضت انبیا الهی ایجاد می‌کند.
حوزه در کنار توجه به علم و دانش به مبارزه نیز اهتمام دارد
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به این‌که روحانیت حوزه را تنها یک مرکز آموزشی نمی‌داند، گفت: هنر حوزه علمیه این است که در کنار علم و دانش حوزه را به مرکز مبارزات و حرکت‌های بزرگ تبدیل کرد.
وی سخنان ساواک در مورد حضرت‌ آیت‌الله فاضل لنکرانی را مورد توجه قرار داد و افزود:‌ در مکاتبات ساواک آمده که حضرت‌ آیت‌الله فاضل لنکرانی آینده بسیار روشنی دارد.
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به بعد علمی حضرت‌ آیت‌الله فاضل لنکرانی،‌ بیان کرد: آن مرحوم در بعد علمی کم نظیر است؛ یک فاضل جوان در مسجد اعظم با تعداد فراوانی شاگرد که بزرگان حوزه به عنوان فاضل مدرس از او یاد می‌کردند.
شاگرد پروری از ویژگی‌های بارز حضرت‌ آیت‌الله فاضل لنکرانی است
وی شاگرد پروری را از دیگر ویژگی‌های حضرت‌ آیت‌الله فاضل لنکرانی توصیف کرد و اظهار داشت:‌ حضرت‌ آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیانی زیبا به شاگرد پروری مشغول بود و هرچه جلو آمد چهره او برای حوزویان و دیگران روشنتر شد.
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که حضرت‌ آیت‌الله فاضل لنکرانی آثار گرانبهایی را از خود به یادگار گذاشته است،‌ گفت: شرح جامع تحریر الوسیله امام خمینی(ره) از آثار گرانبهای آن مرحوم و مورد رجوع بزرگان و علمای حوزه است.
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری حضرت‌ آیت‌الله فاضل لنکرانی را شخصیتی ذو ابعاد خواند و ابراز کرد: شخصیت‌های عالم و فاضلی در حوزه بودند اما چند بعدی بودن خیلی مهم است؛ حضرت‌ آیت‌الله فاضل لنکرانی روزی که احساس می‌کند باید درس و بحث جدی داشته باشد در این عرصه حضور دارد اما روزی که آرمان‌های دینی را در خطر می‌بیند آن روز به مبارزه می‌پردازد تا صدای مظلومیت روحانیت به گوش مردم برسد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به دوران تبعید حضرت‌ آیت‌الله فاضل لنکرانی، خاطرنشان کرد: حضرت‌ آیت‌الله فاضل لنکرانی در یزد هر روز صبح به کتابخانه مراجعه می‌کرد و در کنار مبارزات به علم نیز اهتمام داشت.
امام مسائل اجتماعی و سیاسی را در کنار علم و عبادت احیا کرد
آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این‌که هر چه این شخصت‌های بزرگ را تمجید می‌کنیم بیشتر به بزرگی امام خمینی(ره) پی می‌بریم،‌ اظهار داشت: اگر شأن عالم دینی در گذشته درس و بحث و عبادت بود امام در کنار این‌ها مسائل اجتماعی و سیاسی را احیا کردند.
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که حضرت‌ آیت‌الله فاضل لنکرانی از دو جهت فردی و جمعی زبانزد بود،‌ گفت: حضرت‌ آیت‌الله فاضل لنکرانی در هر جایی که احساس خطر نسبت به دین و اسلام می‌کرد با صدور بیانیه به صورت جمعی و فردی یاری گر دین بود.
حضرت‌ آیت‌الله فاضل لنکرانی عالم به زمان بود
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری عالم به زمان بودن را از ویژگی‌هایی حضرت‌ آیت‌الله فاضل لنکرانی برشمرد و ابراز کرد: امروز روحانیت باید عالم به زمان باشد و به درس برای باقی ماندن دین اهتمام داشته باشد.
وی تأکید کرد: اگر درس خوانده شود و در کنار آن از دین و آرمان‌های دینی خبری نباشد، این درس در مکتب امام صادق(ع) نیست.
ایران اسلامی به برکت ولایت فقیه حوادث دشوار را پشت سر گذاشته
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت شناخت وظیفه در شرایط فعلی تأکید کرد و گفت:‌ امروز رهبری خلف صالح امام خمینی(ره) هستند آن روز حوزه در کنار امام ماند و انقلاب پیروز شد و بعد از ایشان در کنار رهبری بودند و انقلاب موفق است.
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به حوادث کشورهای منطقه، ابراز کرد: کوچک‌ترین اتفاقی در کشورهای منطقه آنها را تکان می‌دهد اما در کشور ما به برکت ولایت فقیه اتفاق‌های سختی را پشت سر گذاشته‌ایم./927/پ201/ج
 



۱۳۹۳/۳/۲۹






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن