تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819302103




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چتر عاطفی رئیس جمهوری - محسن کوهکن*


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

چتر عاطفی رئیس جمهوری - محسن کوهکن* در زمان رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری امریکا گاهی اوقات نامزدها حتی مراعات مسائل اخلاقی را نمی کنند؛ نه تنها از هم انتقاد می کنند بلکه گاه پیش آمده که به هم ناسزا هم گفته اند. اما تمام این حرف های بی ربط بعد از پایان رقابت و اعلام نتیجه تمام می شود.


وقتی رقابت تمام و فرد پیروز مشخص می شود، رقیب به منتخب مردم تبریک می گوید و اگر رقیب، رئیس جمهوری دوره قبل بوده نخستین جلد از کتاب خاطرات خود را به عنوان دستاورد تقدیم رئیس جمهوری جدید می کند. اینها شیوه های اخلاقی حکومتداری درست است که می توانیم آن را ولو از دشمنان خود یاد بگیریم. قطعاً و یقیناً آقای روحانی این آموزه را از غربی ها و امریکایی ها نگرفته است.
چرا که رئیس جمهوری معمم و ملبس به لباس روحانیت است و این شیوه را از روحیات و اخلاق اسلامی خود یاد گرفته است.
دعوت رئیس جمهوری از رقبای انتخاباتی خود کار بسیار صحیحی بود مشروط بر این که تنها حالت صوری نداشته باشد.
زمانی ما افراد را فقط به قصد احوالپرسی دعوت می کنیم اما زمانی می خواهیم از فکر، انتقاد و پیشنهاد آن ها در جهت پیشبرد کار خود استفاده کنیم. قطعاً شکل دوم، دستاورد های خوبی خواهد داشت.
نمی گوییم اگر رقبای انتخاباتی دعوت شده و نظر بدهند، در کشور معجزه می شود اما «تألیف قلوب» می کند.
نفس همین دعوت به طرفداران هر کاندیدا آرامش داده و این پیام را می رساند که «رقابت» ها به رفاقت، دوستی و همدلی تبدیل می شود.
خبر نشست نامزدهای انتخاباتی هم در جبهه طرفداران رئیس جمهوری و هم میان حامیان رقبا نویددهنده آرامش، صفا و همدلی است و باعث می شود از این پس انتقادها با بیانی ملایم و دوستانه مطرح شود.
اقدام رئیس جمهوری چتر عاطفی انسانی را پهن کرده که زیر آن، افراد مأخوذ به حیا شده و نحوه گفتار با یکدیگر را اصلاح می کنند.
ما در مواردی به دولت نقد داشتیم و در جاهایی- که کم نبوده- عملکرد رئیس جمهوری را تأیید و از آن حمایت کردیم. دعوت روحانی از رقبای انتخاباتی، کار پسندیده ای است و باید از آن تشکر کرد.
* یادداشت نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در روزنامه ایران
اول**1104

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن