تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820498400




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسجد جامعی: شوراها برای کسب درآمدهای پایدار برنامه ریزی کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مسجد جامعی: شوراها برای کسب درآمدهای پایدار برنامه ریزی کنند رشت - ایرنا - رییس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور گفت: شوراها به منزله دولت های محلی باید برای کسب درآمدهای پایدار مبتنی ظرفیت های محلی، برنامه ریزی کنند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈاحمد مسجدجامعیˈ روز پنجشنبه در جمع اعضای شوراهای اسلامی مراکز استان ها در عمارت شهرداری کلانشهر رشت افزود: شوراها به منزله دولت های محلی تلقی می شوند و این دولت های کوچک باید بدون اتکاء به بودجه های دولتی، امور را بصورت کارشناسی پیش ببرند.
وی شناسایی ظرفیت های محلی را از جمله کارکردهای دولت های محلی عنوان و اظهارکرد: چندین کمیسیون از جمله کمیسیون خاص تهران و کلانشهرها و کمیسیون اجتماعی - فرهنگی در شورای شهر تهران تشکیل شده که رویکرد این کمیسیون ها پیگیری و حل مشکلات شهری است.
رییس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور ادامه داد: زمینه و امکان گفت و گوی شوراها با مدیران اجرایی کشور فراهم شده و این روند باید به ساختار اجرایی بین این دولت ملی و دولت محلی منتهی شود.
مسجدجامعی تصریح کرد: براساس قانون 103 شوراها، مسوولان اجرایی کشور باید برای تحقق نظام مالی محلی مبتنی بر درآمدهای پایدار از طریق شوراها اقدام کنند که تاکنون این اصل مغفول مانده است.
وی بر ضرورت امیدآفرینی و اطمینان بخشی به سرمایه داران و سرمایه گذاران در برنامه ریزی های توسعه تاکید کرد.
رییس شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این نشست اظهارداشت: چالش زباله سراوان در شهر رشت، موضوعی ملی است و باید در سطح ملی برای آن برنامه ریزی شود.
ˈرضا جمشیدی چناریˈ افزود: این زباله ها تنها مربوط به شهر رشت نیست بلکه شامل زباله 10 شهر دیگر استان گیلان و بخشی از آن زباله های مسافران و گردشگران است.
وی ادامه داد: تاکنون فقط در خصوص جمع آوری زباله ها، حرف زده شده و در عمل هیچ اعتباری برای جمع آوری زباله های شهر رشت اختصاص داده نشده تا بتوان نسبت به ساماندهی این معضل اقدام کرد.
به گفته جمشیدی چناری؛ دپوی زباله در منطقه سرسبز سراوان، بخشی از آب های زیر زمینی را نیز آلوده کرده و شورای چهارم اسلامی رشت قصد دارد برای رفع این معضل ملی، چاره اندیشی کند.
وی معضل زباله را فقط مربوط به رشت ندانست و گفت: اکثر کلانشهرهای کشور با این مشکل، دست به گریبان هستند.
جمشیدی چناری با بیان اینکه مشکل ترافیک شهر رشت مانند سایر مراکز استان ها متاثر از حمل و نقل استان است، یادآورشد: طرح های عمرانی که در سطح شهر رشت انجام می شود، با اعتباراتی که به مرکز استان اختصاص داده می شود، مطابقت ندارد.
وی از نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد استان خواست نگاه ویژه ای به شهر رشت داشته باشند تا مشکلات این کلانشهر برطرف شود.
نشست مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور که اولین اجلاس دوره چهارم شوراها محسوب می شود، روز گذشته (چهارشنبه) در عمارت شهرداری رشت آغاز به کار کرد.
این اجلاس دو روزه است که در روز نخست؛ روسا و اعضای شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور حضور داشتند و روز دوم اجلاس نیز با حضور اعضای شوراهای اسلامی مراکز استان ها برگزار شده است.
دستور جلسه روز نخست این اجلاس که با حضور اعضای شوراهای اسلامی هشت کلانشهر مشهد، قم، تهران، شیراز، اهواز، اصفهان، کرج و تبریز برگزاری شد؛ بررسی لایحه اصلاح درآمدهای پایدار و نیز مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر ورود سازمان بازرسی به مصوبات شوراهای اسلامی عنوان شده است.
فعالیت های شهرداری (بلدیه قدیم) با تصویب قانون بلدیه در دوره اول مجلس شورای ملی در سال 1286 خورشیدی آغاز شد و در شهر رشت نیز اولین شهرداری در سال 1304 فعالیت خود را آغاز کرد.ک/2
619/695

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن