تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى آيد و آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803859369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آينده سهام بانک صادرات بسيار روشن و اميدبخش است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ خرداد ۱۳۹۳ (۱۱:۵۸ق.ظ)
مدير عامل بانک صادرات: آينده سهام بانک صادرات بسيار روشن و اميدبخش است مدير عامل بانک صادرات گفت: آينده سهام بانک صادرات بسيار روشن و اميدبخش است و مي‌تواند با شيوه‌هاي رايج در بازار و از طريق حمايت، ارزش بورسي خود را حفظ کند.
به گزارش خبرگزاري موج، پيشرو، مدير عامل بانک صادرات با بيان اينکه، اين بانک، از نظر تنوع و گستره دارائي‌ها اعم از شعب فعال و امکانات و شرکت‌هاي تابعه و ... نيازي به معرفي ندارد و مي‌تواند با شيوه‌هاي رايج در بازار و از طريق حمايت و ... ارزش بورسي خود را حفظ کند گفت: اين در حالي است که براساس محاسبه ارزش دارائي‌هاي اين شرکت علي‌القاعده ارزش سهام بانک مي‌بايستي بيش از اين‌ها باشد.
وي ادامه داد: فارغ از محاسباتي که بورس در ايامي خاص براي کشف قيمت انجام مي‌دهد، اهالي بازار سهام با محاسبه ( NAV) و برخي محاسبات ديگر شامل برنامه‌هاي پيش‌رو، تهديدات و مخاطرات احتمالي و ريسک‌ها قيمت قابل عرضه يا خريد يک سهم را تابعي منطقي از ارزش خالص دارائي‌ها مي‌دانند. اين نسبت در مورد شرکت‌ها وسهام مي‌تواند اندکي متفاوت باشد. براساس آخرين محاسبه همکاران اينجانب ارزش خالص دارائي‌هاي اين بانک براي هر سهم رقمي خيلي بيشتر از ارزش جاري سهم در بازار بورس مي‌باشد.
پيشرو افزود: با اينکه سهامداران گرامي به اقتضاء شرايط و نياز و ... و تشخيص قابل احترام خود مبادرت به عرضه سهام بانک صادرات مي‌نمايند با اين وصف من معامله سهم را با اين فاصله قابل تأمل مي‌دانم. سهامداران عزيز صلاح خويش بهتر مي‌دانند. در اين زمينه لازم است به چند نکته اساسي توجه دهم.
ابتدا مطابق بودجه و براساس صورت‌هاي مالي اين بانک EPS کاملاً محقق بلکه تعديل مثبت هم داشته‌است. دوم اينکه در افزايش سرمايه ٢٦٠ درصدي که سبب رقيق شدن سهام بانک گرديد صرفاً زمين هاي بانک محاسبه و لحاظ گرديده و رقم عمده دارائي‌هاي بانک که ساير اموال غيرمنقول است محاسبه نشده است به عبارتي آثار تجديد ارزيابي دارائي‌هاي اين شرکت از جمله ساختمان‌هاي اداري مرکزي و شعب تاکنون به طور کامل خود را نشان نداده است. اين موضوع در حالي است که ساختمان‌هاي شعب خارجي اين بانک در کشور‌هاي اروپايي و منطقه خليج فارس صرفاً به قيمت دفتري در دفاتر ثبت شده‌اند.
مدير عامل بانک صادرات بيان کرد: سوالي که به صورت جدي مطرح است اين است که اين بانک داراي ساختمان‌هاي ارزنده در بهترين نقاط شهرهاي بزرگ است و مي‌توانند به طرق مقتضي تبديل به دارائي مولد شده و يا ارزش افزوده چندين برابري ايجاد کنند. بعضاً در نقطه‌اي از همين شهر در زمين و ملک بسيار ارزنده، يک شعبه فعال است. به عبارتي ظرفيت قابل توجهي وجود دارد.
وي اضهار کرد: براي ساماندهي و افزايش بازدهي املاک دو برنامه جدي داريم: اول استخراج ارزش ساير املاک شرکت و احتساب آنها در جاي خود و دوم فرآوري و استفاده بهينه از املاک بانک در سطح کشور در اولين قدم که به زودي شروع خواهد شد نسبت به ٥٠٠ قطعه ملکي که به صورت حداقلي مورد استفاده قرار مي‌گيرند اتخاذ تصميم خواهد شد. از جمله برنامه‌هاي بانک در اين زمينه بهينه سازي و ايجاد ارزش افزوده مي‌باشد.
وي درخصوص برنامه بانک درخصوص زمينه افزايش سودآوري شرکت‌ها افزود: براي تحقق افزايش سودآوري برنامه بازتعريف فعاليت شرکت‌ها و اصلاح ساختار آنها را در دستور کار قرار داده‌ايم. در اولين گام و با بهره‌گيري از افرادي مجرب و خوشنام در حال تهيه مدلي براي اداره بهينه شرکت‌ها هستيم. ترديد نفرمائيد دارائي‌هاي ارزنده‌اي در شرکت‌هاي تابعه اين بانک وجود دارد که بعضاً با انجام برخي اصلاحات جزئي مي‌توان شاهد بهبود بازدهي و اثربخشي شرکت‌ها بود. کوتاه سخن اينکه در جهت افزايش راندمان سرمايه گذاري‌ها طرح گروه مالي بانک صادرات ايران نهايي شده است تا ضمن رفع برخي نارسائي‌هاي موجود در شرکت‌ها شاهد افزايش سودآوري آنها باشيم. در همين خصوص بايد اشاره کنم به طور مثال شش ماه گذشته شرکت بيمه سرمد متعلق به اين بانک ضمن کسب حجم خوبي از بازار , در زمينه بيمه تسهيلات بانک بسيار موفق عمل کرده است که منافع اين رويداد به صورت چند جانبه به نفع بانک صادرات است. هرچند ايجاد اين شرکت پرتفوي دارائي‌هاي بانک را نيز بهبود بخشيده است.
پيشرو در پاسخ به اين سوال که گويا اين بانک از نظر ريسک مطالبات وضعيت مناسب و مورد قبولي دارد؟ گفت: بله به لطف خدا و تدابير هيأت مديره محترم و همت همکاران تلاشگر بانک صادرات ايران، نه تنها نسبت مطالبات غيرجاري بانک به کل تسهيلات کاهش يافته است بلکه از نظر قدرمطلق نيز اين نسبت در قياس با سال گذشته يک درصد کاهش يافته است که اين رقم در سطح کلان حائز اهميت است اين مقياس يک شاخص بين المللي است که بسيار مورد توجه کل ذينفعان از جمله واحد‌هاي نظارتي است. همينجا به مسئله مهم ديگري اشاره کنم و آن هم رشد نرخ مؤثر تسهيلات است. نرخ مؤثر تسهيلات که ميانگين وزني نرخ سود همه عقود و تسهيلات و خدمات باشد در اين بانک نزديک به دو درصد رشد داشته است.
وي افزود: قطعاً اين موضوع بر افزايش درآمدهاي بانک تأثير قابل توجهي خواهد داشت ضمن اينکه درآمدهاي ارزي بانک نيز افزايش يافته است. در خاتمه به سهامداران عزيز ضمن باور جدي به ارزندگي اين سهم، اين نويد را مي‌دهم که همه تلاش اينجانب و ساير نمايندگان شما در هيأت مديره و مديران مياني و اجرايي و کارکنان بانک صادرات ايران، حفظ بلکه تقويت ارزش دارائي‌هاي شماست و خدمتگذاران آنان در جهت اثبات اين مهم از هيچ کوششي فروگذار نخواهند کرد. با توجه به جمع فعاليت‌هايي که در بانک انجام گرفته مبين اين مطلب است که ارزش واقعي سهم خيلي بيشتر از قيمت جاري آن در بورس بوده و نويد افزايش قابل توجه در آينده نيز متصور است به عبارت بهتر آينده سهام اين بانک بسيار روشن و اميدبخش است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن