تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819548542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار ایلام: آثار خشکیدگی جنگلهای زاگرس همه جهان را در برمی گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار ایلام: آثار خشکیدگی جنگلهای زاگرس همه جهان را در برمی گیرد ایلام-ایرنا- استاندار ایلام گفت: خشکیدگی جنگل های منطقه زاگرس مقوله ای خرد و محلی نیست بلکه آثار ویرانگر ناشی از آن نه تنها ایران و منطقه بلکه همه جای جهان در برمی گیرد.


به گزارش ایرنا، ˈمحمدرضا مروارید روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران با هدف بررسی پدیده خشکیدگی جنگل های بلوط منطقه زاگرس در سرسرای همایش های استانداری ایلام با حضور ˈلطیفیˈ معاون سازمان مدیریت بحران و ˈکیاکیجوریˈ معاون سازمان جنگل ها و آبخیزداری کشور اظهار کرد: دخالت بیش از اندازه بشر در چرخه طبیعت و عوامل ناخواسته مانند خشکسالی، پدیده ریزگردها، آفات و بیماری های مختلف باعث خشکیدگی درختان بلوط منطقه زاگرس شده است.
وی افزود: تغییرات مقوله ای طبیعی بوده که در طول زمان اتفاق می افتد اما مهم و ضروری مدیریت درست است که باید از تغییر و تحول بیشترین بهره برداری درست به عمل آورد و در این راستا هنر واقعی این است که تعادلی بین همه منابع خدادای ایجاد کرد.
مدیر ارشد استان ایلام ادامه داد: ارائه طرحی جامع در مورد خشکیدگی جنگل های بلوط بهترین راه حلی است که می تواند همه را به سر منزل اصلی رهنمون کند.
مروارید اضافه کرد: بهترین راهکار برای حفظ عرصه های طبیعی و رویشگاه های منطقه زاگرس اجرای طرح های آبخیزداری در جنگل ها و زمین های زیر اشکوب شیب دار است.
استاندار ایلام پیشنهاد داد که مرکزی با نام ˈمرکز تحقیقات زاگرس شناسیˈ راه اندازی و فعال شود تا پژوهش های دقیق و بررسی های علمی در حوزه مسائل و مشکلات این منطقه از جمله آفات و بیماری های منابع طبیعی و عرصه های جنگلی در آن اجرا شود.
وی ادامه داد: برای مقابله با معضل خشکیدگی جنگل ها که 11 استان کشور را زیرتاثیر خود قرار داده به عزم و اراده ملی نیاز است و باید در این راه دستگا های حاکمیتی مانند وزارت کشور نیز به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند.
مروارید گفت: مسوولان و مدیران حوزه زاگرس نیز باید تلاش بیشتری در این زمینه انجام دهند چرا که زندگانی، اقتصاد و حتی رزق و روزی مردم این منطقه در گرو جنگل های بلوط است.
استاندار ایلام تاکید کرد: برای جلوگیری از معضل خشکیدگی جنگل های منطقه به طور قطع مشارکت مردمی کارساز و راه گشاست و با ارائه راهکارهای عملی هم می توان به اقتصاد، زندگی و اشتغال مردم منطقه کمک کرد و هم عرصه ها را از نابودی نجات داد.
استاندار ایلام در پایان از برگزاری نشستی با حضور استانداران استان های درگیر در بحث خشکیدگی جنگل های بلوط زاگرس استقبال و آمادگی ایلام را برای میزبانی آن اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، 1/1 میلیون هکتار از جنگل های بلوط رویشگاه زاگرس اکنون به علت پدیده ها و عوامل غیرطبیعی مانند خشکسالی، گرد و غبار، بیماری و آفات مختلف خشک شده است.
ایلام با بیش از 100 هزار هکتار جنگل خشک شده مهمترین کانون خشکیدگی در حوزه زاگرس است.
استان ایلام 680 هزار هکتار جنگل با گونه غالب بلوط دارد. ک/2
702/565
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن