تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820641394




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران هفدهمین تولیدكننده آلومینیوم در جهان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: ایران هفدهمین تولیدكننده آلومینیوم در جهان خبرگزاری پانا: مدیر فلزات غیرآهنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: سال گذشته ایران با تولید حدود 350 هزار تن شمش آلومینیوم، 7درصد تولید جهانی را کسب کرده و در جایگاه 17 جهان قرار گرفته است.
۱۳۹۳ يکشنبه ۴ خرداد ساعت 13:17

به گزارش خبرگزاری پانا، مجید پورعطار در مراسم افتتاح سومین همایش بین المللی آلومینیوم ایران با اعلام این خبر افزود: از جمله مزیت‌های این فلز می‌توان به مواردی نظیر سبکی،‌ سازگاری با محیط زیست، قابلیت تبدیل به مواد، و قابلیت بازیافتی صددرصدی می‌توان اشاره کرد.
مدیر فلزات غیرآهنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در ادامه یادآور شد: آلومینیوم تابع اقتصاد کلان بوده و با انجام سرمایه گذاری‌های خارجی میزان تولید آلومینیوم افزایش دارد.
به گفته پورعطار؛ در افق 1404 میزان مصرف حداقل 1 و حداکثر 2 میلیون تن شمش آلومینیوم خواهد بود.
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ها و تدابیر لازم برای برون رفت از وضع فعلی صنعت آلومینیوم، افزود: گشایش اعتبار طرح آلومینوم جنوب با ظرفیت 13 هزار تن در سال و با مصرف 300 کیلووات آمپر برق همچنین اجرای طرحهای آلومینیوم جنوب و لامرد فارس، جاجرم خراسان شمالی، فاز سوم المهدی، خوراک رسانی کارخانه نفلین سینت سراب و توسعه آلومینیوم اراک و رسیدن به تولید بیش از 1 میلیون تن شمش آلومینیوم و ظرفیت 2میلیون تنی آن دور از ذهن نیست.
پورعطار در ادامه یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر کشورهای تولیدکننده آلومینیوم برخوردار از انرژی فراوان و دستیابی به بوکسیت، همچنین قابلیت سرمایه گذاری مشترک با معادن بوکسیت گینه گوناکری آفریقای جنوبی را دارد.
وی افزود: مهمترین بازارهای آلومینیوم کاربرد آن در بدنه خودرو بجای فولاد است.
پورعطار در بیان چالشهای موجود در این صنعت گفت: از دست دادن فرصت‌های ویژه برای دستیابی به بازارهای منطقه، پیشی گرفتن کشورهای حوزه خلیج فارس، کارکردن با ظرفیت 50 درصدی آلومینیوم هرمزال می توان ذکر کرد.
وی در پایان افزود: احداث کارخانه آلومینیوم همزمان با ایجاد نیروگاه برق سیکل ترکیبی در افزایش تولیدآلومینیوم اثر بخش خواهد بود.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن