تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818889716




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوکراین در آستانه انتخابات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




اوکراین در آستانه انتخابات خبرگزاری رسا ـ هرچند احتمال می رود ساکنان غرب کشور در رای گیری حضوری پرشمار داشته باشند اما در مورد میزان مشارکت مردم شرق تردیدهایی وجود دارد.



به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورونیوز؛ با نزدیک شدن به انتخابات روز یکشنبه اوکراین که در آن مرد ثروتمند صنعت شکلات، پترو پوروشنکو، با نخست وزیر سابق یولیا تیموشچنکو به رقابت می پردازد، مقامات اوکراین تصمیم گرفته اند بیش از هفتاد هزار نیروی کمکی را به منظور برقراری امنیت در سراسر کشور مستقر کنند.
هرچند احتمال می رود ساکنان غرب کشور در رای گیری حضوری پرشمار داشته باشند اما در مورد میزان مشارکت مردم شرق تردیدهایی وجود دارد.
یک شهروند کیف می گوید: «ما برای رای گیری می رویم، هیچ شکی نیست. دنباله روی مردم منطقه هستیم که از اوضاع بد خسته اند و برای بازیافتن عزتشان، در انتخابات شرکت خواهند کرد.»
دیگری که از شرق آمده می گوید: «من اهل اسلوویانسک هستم از استان دونتسک. موقتا به کیف آمده ام. هرچند ما را در استانمان از رای دادن منع کرده اند اما قصد داریم با خانواده برای شرکت در انتخابات به استان خارکیف برویم. آنجا رای خواهیم داد.»
نیروهای وفادار به حکومت، در شرق اوکراین هم مستقر شده اند. با وجود تعداد زیاد هواداران روسیه، برگزاری بدون تنش انتخابات در این قسمت از کشور به چالشی برای حکومت کیف بدل شده است.
بنابر آخرین نظرسنجیها، پترو پوروشنکو، نامزد میلیاردر غرب گرا، با کسب حدود 34 درصد آراء فاتح انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه خواهد شد.
این نامزد 48 ساله، که بخاطر آن که ثروتش را از طریق شرکت شکلات سازیش موسوم به “روشن” کسب کرده، لقب “پادشاه شکلات” را گرفته، قول داده که بحران شورشهای طرفداران روسیه در شرق این کشور و همچنین بحران روابط با روسیه را در فاصله سه ماه حل کند.
این در حالی است که بنابر نظرسنجیها، یولیا تیموشنکو، نماد انقلاب نارنجی 2004 اوکراین، با فاصله بسیار زیادی از آقای پوروشنکو، فقط حدود شش درصد آراء را کسب خواهد کرد.
میخایلو دوبکین، شهردار سابق خارکیف و نامزد طرفدار ویکتور یانوکوویچ، رییس جمهور ساقط شده اوکراین، هم به نظر می رسد حدود چهار درصد آراء را به خود اختصاص دهد.
این انتخابات تحت تدابیر شدید امنیتی و با حضور 75 هزار پلیس و نیروی داوطلب برگزار خواهد شد. /1409/ح

  


۱۳۹۳/۳/۱






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن