تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816411445




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوضاع سیاسی یونان در آستانه انتخابات


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اوضاع سیاسی یونان در آستانه انتخابات آتن- ایرنا- با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا، استانداران و فرمانداران، شهرداری ها و تعیین نمایندگان یونان در پارلمان اروپا، تبلیغات جهت برگزاری انتخابات شدت گرفته است.


به گزارش ایرنا از آتن، در جریان تبلیغات انتخاباتی طی چند روز گذشته، احزاب سیاسی ضمن تاکید بر اهمیت نتایج انتخابات، اقدام به اتهام زنی به رقیبان کرده اند تا جایی که روند اوضاع سیاسی کشور را نیز تحت تاثیر خود قرار داده اند.
ˈاونگلوس ونیزلوسˈ وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر یونان از حزب سوسیالیست پاسوک که با حزب راستگرای دمکراسی نوین در تشکیل دولت ائتلافی شرکت دارد، روز گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیون خصوصی ˈمگا ˈ با اشاره به نتایج نظرسنجی های به عمل آمده اعلام کرد ˈچنانچه این نظر سنجی ها درست از آب درآید، ادامه دولت ائتلافی با مشکلاتی روبرو خواهد شدˈ.
با توجه به اینکه حزب سوسیالیست پاسوک تحت عنوان این حزب در انتخابات شرکت نکرده و با عنوان جدیدی بنام ˈالیاسˈ یا شاخه زیتون در این انتخابات حضور دارد، رهبر حزب سوسیالیست پاسوک در این مصاحبه گفته است چنانچه حزب ˈالیاسˈ در این انتخابات آراء مورد نظر را کسب نکند، ادامه حیات دولت ائتلافی با چالش جدی روبرو خواهد شد.
وزیر امورخارجه یونان همچنین دراین مصاحبه گفته است : چنانچه مردم یونان اعتماد خود از احزاب ائتلافی دولت را از دست بدهند، کار ها سخت و ادامه حضور در دولت ائتلافی با مشکلات جدی روبرو خواهد شد.
براساس آخرین نظرسنجی های به عمل آمده، حزب چپ ائتلافی(سی ریزا) دومین حزب بزرگ یونان دراین انتخابات 23 درصد، حزب راستگرای دمکراسی نوین 21 درصد، حزب تندروی نئونازی خریسی اوگی(فجر طلایی)10 درصد، حزبˈ پوتامیˈ(رودخانه) 7 درصد، حزب چپ یونان( ک. ک ا)6 درصد، حزب یونانیان مستقل 5 درصد و حزب ˈالیاˈ یا پاسوک حدود 4 درصد و حزب چپ دمکراتیک( دی مار) حدود 4 درصد کل آراء را به خود اختصاص خواهند داد.
محبوبیت 4 درصدی حزب ˈ الیاسˈ یا همان حزب سوسیالیست پاسوک، باعث نا امیدی در احزاب تشکیل دهنده دولت ائتلافی یونان گشته و رهبر حزب سوسیالیست پاسوک و وزیر امور خارجه این کشور، رسماً دستیابی به این نتیجه را مشکلی در ادامه کار دولت ائتلافی اعلام کرده اند.
این اظهارات همچنین باعث نگرانی رهبر حزب راستگرای دمکراسی نوین به رهبری ˈ اندونیس ساماراسˈ نخست وزیر یونان شد و در همین ارتباط دیداری اضطراری بین رهبران دو حزب سوسیالیست پاسوک و حزب راستگرای دمکراسی نوین برای بعد از ظهر امروز (سه شنبه) ترتیب داده شد.
تحلیلگران مسایل سیاسی علت کاهش بیش از حد محبوبیت حزب سوسیالیست پاسوک که بیش از 20 سال حاکمیت را در این کشور در دست داشته است، همراهی و هماهنگی کامل با سیاست های دولت راستگرای دمکراسی نوین قلمداد می کنند زیرا مردم انتظار داشتند که حضور حزب سوسیالیست پاسوک در دولت ائتلافی از شدت ریاضت اقتصادی و فشار بر مردم بکاهد.
ˈ الکسیس چپراسˈ رهبرحزب چپ ائتلافی( سی ریزا) دومین حزب بزرگ یونان نیز بارها در جریان سخنرانی های تبلیغاتی خود از مردم خواسته است چنانچه خواستار رهایی از ادامه و تشدید سیاست ریاضت اقتصادی و اجرای خواسته های بانک مرکزی اتحادیه اروپا، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول موسوم به تروئیکا هستند، با شرکت در این انتخابات به نمایندگان احزاب تشکیل دهنده دولت ائتلافی رای ندهند.
این حزب بارها در تبلیغات خود اعلام کرده است مردم در این انتخابات باید بین سیاست های اقتصادی ˈ انگلا مرکلˈ صدراعظم آلمان که به یونان تحمیل می شود و یا اجرای سیاست مستقل و مردمی حزب چپ ائتلافی( سی ریزا) یکی را انتخاب کنند.
احزب سیاسی دیگر نیز با افزودن بر شدت تبلیغات خود و ابراز مخالفت با ادامه سیاست ریاضت اقتصادی، از مردم می خواهند با حضور در پای صندوق های رای در 4 خرداد ماه، به دولت ائتلافی و سیاست اقتصادی تحمیلی تروئیکا یعنی وام دهندگان خارجی به یونان رای منفی دهند.
در همین حال چندی پیش، پارلمان یونان مصونیت 4 نماینده حزب تندروی نئونازی خریسی اوگی ( فجر طلایی) را لغو کرد تا از توان حضور قوی نمایندگان این حزب تندرو در این انتخابات جلوگیری شود. رهبر و تعدادی از اعضای رده بالای این حزب نیز چند ماه پیش به دلیل حضور در فعالیت های جنایتکارانه توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند.
تحلیلگران معتقدند تعداد زیادی از کسانی که قبلا به حزب راستگرای دمکراسی نوین رای داده بودند، اکنون بسوی حزب تندروی نئونازی خریسی اوگی ( فجرطلایی) روی آورده اند و به همین دلیل دولت درصدد کاهش محبوبیت این حزب بر آمده است.
درهمین حال، احزاب چپ گرای یونان نیز حملاتی علیه یکدیگر صورت داده اند. حزب چپ یونان( ک ک ا)، حزب ائتلاف چپ یونانی(سی ریزا) را ادامه دهنده سیاست های اروپایی و نظام سرمایه داری قلمداد می کند که با ترفندهایی به دنبال بدست آوردن آراء بیشتر و احتمالاً حکومت در کشور بر آمده است.
این حزب معتقد است تنها راه رهایی کشور، خروج از اتحادیه اروپا، واحد پولی اروپا، ناتو و اتخاذ استقلال سیاسی و اقتصادی در کشور است.
اروپام**2170**1485** 1064
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن