تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819677983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گروه سیاسی اقتصادی عمانی از چابهار دیدن کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

گروه سیاسی اقتصادی عمانی از چابهار دیدن کرد چابهار - ایرنا - هیاتی سیاسی اقتصادی متشکل از نمایندگان گمرک، راه و ارتباطات، مالی، بنادر و مدیران بازرگانی بندر صحار عمان به سرپرستی یکی از مسوولان وزارت امور خارجه آن کشور از امکانات و فعالیتهای منطقه آزاد و بندر چابهار دیدن کرد.


به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان سرپرست این هیات در نشستی با مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، عضو هیات مدیره شرکت پتروشیمی توسعه مکران چابهار و مدیر پروژه راه آهن جنوب شرق کشور
گفت: بخشهای مختلف اقتصادی عمان خواستار تحکیم و توسعه روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران هستند.
ˈخالد بن حمد محمد الغیلانیˈ افزود: از آنجا که یادداشت و تفاهمنامه های بسیاری بین دو کشور وجود دارد باید در راستای اجرای آنها گامهای اساسی برداریم.
وی هدف از سفر هیات تحت امرش به چابهار را شناخت ظرفیتهای این بندر و منطقه آزاد برای سرمایه گذاری کشور عمان در بخشهای بندری، ترانزیت، ریلی و از طرفی پیگیری موافقتنامه چندجانبه عشق آباد اعلام کرد.
او گفت: موافقتنامه عشق آباد در صورتی جنبه عملی به خود می گیرد که تجار دو کشور اراده کنند زیرا دولتها و ملتها اقدامات لازم را انجام داده اند و حالا نوبت بخشهای خصوصی است برای همین امر باید اتاقهای بازرگانی دو کشور فعال و به صورت منظم جلسات داشته باشند و بخشهای مختلف را بررسی کنند.
محمد الغیلانی ادامه داد: به نظر من مشکل عمده کاهش تجارت بین عمان و ایران شناخت نداشتن تجار دو کشور از یکدیگر است.
وی با اشاره به زیرساختهای موجود در چابهار افزود: این همه ارائه خدمات خصوصاً در بخش بندری نشانگر توانمندیهای منطقه است و کشور عمان بسیار خرسند است تا از متخصصین ایرانی در زمینه دریایی و بندری استفاده کند.
این مسوول در وزارت خارجه عمان گفت: اجرای توافقنامه چند جانبه موسوم به عشق آباد به عنوان سند همکاری جمهوری اسلامی ایران، ترکمنستان، ازبکستان، عمان و قطر در زمینه حمل و نقل ریلی و زمینی باید با شتاب بیشتری انجام شود.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار نیز در این چارچوب گفت: چابهار به عنوان یکی از مهمترین کرویدرهای بین المللی به عنوان چهارراه ترانزیت کالا و انرژی دنیا یکی از مهمترین نقاط در تحقق اهداف تفاهم نامه چندجانبه کشورهای عضو تفاهمنامه عشق آباد است.
ˈشاهرخ انصاری آذربایجانیˈ افزود: با توجه نزدیکی فرهنگی، مذهبی و همجواری نزدیک دو کشور در نزدیکی آبهای اقیانوسی و روابط بسیار خوب زمینه های لازم جهت حضور و سرمایه گذاری تجار عمانی در ایجاد این زیرساخت آماده است.
مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: جمهوری اسلامی ایران از ظرفیتهای بسیاری برای توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی به ویژه درحوزه دریایی - بندری ترانزیت و انرژی برخوردار است.
ˈفیصل البلوشیˈ مدیر بخش بازرگانی بندر صحار بزرگترین بندر تجاری عمان نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آن بندر گفت: کشور عمان برای ساماندهی وضعیت حمل و نقل دریایی با استفاده از یک راهبرد بندری سهم بنادر خود را مشخص کرده و در همین راستا بسیاری از کالاهای تجاری را به سمت بندر صحار هدایت اما به دلیل فقدان تجربه کافی 50 درصد ساخت و توسعه بندر صحار را به بخش خصوصی واگذار کرد.
وی گفت: معتقدیم بندر صحار دروازه تجاری منطقه خواهد بود زیرا تمام امکانات از قبیل منطقه آزاد، منطقه ویژه اقتصادی، راه آهن، پایانه، قطار، فرودگاه و سایر بخشها در آن طراحی شده و مسیر دسترسی برای بازار عربستان تا بندر صحار وجود داشته که این اهمیت زیادی برای ما دارد.
1744/2729
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن