تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818908907




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست چین از ایران و روسیه، خشم آمریکا را برانگیخت


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



درخواست چین از ایران و روسیه، خشم آمریکا را برانگیخت
واشنگتن این سخنان رئیس جمهور چین را تحریک آمیز خوانده و با انتقاد از اظهارات مقام بلندپایه چینی گفت: چین کشوری است که مرزهای همسایه های خود را تهدید می کند.



به این مطلب امتیاز دهید

  به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، وب سایت شبکه خبری "فاکس نیوز" (Foxnews) با اشاره به "درخواست چین از ایران و روسیه برای تشکیل گروهی امنیتی در آسیا" نوشت: «رئیس جمهور چین در کنفرانسی که در شانگهای با عنوان تعامل و اعتمادسازی در آسیا به منظور افزایش نقش چین در منطقه و کنار زدن آمریکا برگزار شد، در حضور ولادیمر پوتین، پیشنهاد طرح ایجاد ساختار امنیتی را داد که بر پایه همکاری با ایران و روسیه استوار است و در این طرح نقش آمریکا را کاملا در امنیت آسیا حذف کرد.»     فاکس نیوز تصریح کرد: «چین با این اقدام نقش آمریکا را نادیده گرفته و خواستار معماری جدید در امنیت آسیا شده است.»     رئیس جمهور چین در سخنان خود به طور کلی به طرحی اشاره کرد که در آن کشورهای منطقه باید گروهی را تشکیل دهند که به تواند در صورت ایجاد تهدیدهای جدی در آسیا، با سرعت و به صورت واکنش سریع عمل کند و ساختار این گروه باید به گونه ای باشد که نفوذ آمریکا و تمام کشورهای غربی را در آسیا خنثی کند.     به نوشته این وب سایت خبری «واشنگتن این سخنان رئیس جمهور چین را تحریک آمیز خوانده و با انتقاد از اظهارات مقام بلندپایه چینی گفت: "چین کشوری است که مرزهای همسایه های خود را تهدید می کند."»     شی جین پینگ همچنین گفته است: «کشورهای آسیایی باید با هم در برابر مشکلاتی مانند تروریسم، جرائم فراملی، امنیت سایبری، امنیت انرژی و فجایع طبیعی باهم متحد شوند.   وی در پایان خاطر نشان کرده است: «آستانه تحمل ما در برابر تروریسم، جدایی طلبان و افراطگرایان، صفر است و باید با اتحاد در برابر آن بایستیم.»     شایان ذکر است، اتهامات جدید آمریکا علیه جاسوسی سایبری افسران چینی سبب تیرگی مناسبات دو کشور شده است. وزارت امور خارجه چین، "مکس باوکاس" سفیر آمریکا در پکن را فراخواند و ناخشنودی دولت چین از اتهامات وارده به افسران چینی را به وی ابلاغ کرد.    بنا به گزارش شین‌هوا، خبرگزاری رسمی چین، در این ملاقات مقامات چینی "بطور جدی" خواهان "موضع‌گیری و توضیح" آمریکا شده‌اند.     اریک هولدر، وزیر دادگستری آمریکا روز دوشنبه (۱۹ مه/۲۹ اردیبهشت) ۵ افسر ارتش چین را متهم کرد که "دست به سرقت اطلاعات محرمانه برخی شرکت‌های آمریکایی" زده‌اند. این سرقت از طریق حملات سایبری به این موسسات اقتصادی صورت گرفته است. دادگاه فدرال آمریکا در ایالت پنسیلوانیا علیه این افسران اقامه شکایت کرده است.    

    503    




۳۱/۰۲/۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن