تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816503696




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقدام تحریک آمیز پوتین، خشم آمریکا را برانگیخت


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



اقدام تحریک آمیز پوتین، خشم آمریکا را برانگیخت
دولت های غربی که با دخالت در امور داخلی اوکراین، از کودتا علیه رئیس جمهور قانونی این کشور حمایت کرده بودند، حال با حمایت روسیه از بخش دیگری از جامعه اوکراین، به شدت عصبانی می شوند.



به این مطلب امتیاز دهید

    به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، سفر ولادیمیر پوتین به شبه جزیره کریمه در سالگرد پیروزی روسیه بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم، خشم مقامات غربی را برانگیخت.     مقامات کشورهای غربی که از کودتا در اوکراین و برکناری رئیس جمهور قانونی حمایت کرده بودند، اکنون با جدایی کریمه و نزاع جدایی طلبی در بخش شرقی اوکراین، با چالش بزرگی روبه رو شده اند.    

    نگاهی به آخرین خبرها از اوکراین و واکنش سایت های فارسی زبان غربی به سفر پوتین به کریمه می اندازیم:     سایت وابسته به وزارت خارجه انگلستان؛ یعنی بی بی سی فارسی(bbc persian) با انتخاب این تیتر "خشم غرب از سفر پوتین به کریمه" نوشت:
    سفر ولادیمیر پوتین به شبه جزیره کریمه که به تازگی به خاک روسیه پیوسته با واکنش تند آمریکا و قدرت‌های غربی مواجه شده است. همزمان درگیری‌های خونین میان هواداران روسیه و طرفداران دولت موقت در جنوب شرقی اوکراین ادامه دارد.  
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، روز جمعه (نهم مه - ۱۹ اردیبهشت) برای شرکت در مراسم سالگرد پیروزی روسیه بر آلمان نازی در جنگ دوم جهانی به شبه جزیره کریمه سفر کرد.  
سفری که کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای آن را "تحریک آمیز و غیر ضروری" ارزیابی کرده است.  
جن ساکی، از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا، ساعاتی بعد از انتشار خبر سفر آقای پوتین گفت: "کریمه متعلق به اوکراین است و صد البته که ما اقدامات غیرقانونی روسیه در ارتباط با کریمه را به رسمیت نمی‌شناسیم."  
لورا مگنوسن، سخنگوی کمیته امنیت ملی کاخ‌سفید هم "تنها فایده" این اقدام رئیس جمهوری روسیه را "دامن زدن به بحران اوکراین" ارزیابی کرد.  
سخنگوی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم از سفر آقای پوتین و رژه نظامی در برابر او اظهار تاسف کرده است.  
دولت موقت اوکراین که روز جمعه مراسم مشابهی برای پیروزی این کشور در جنگ جهانی دوم و گرامیداشت قربانیان آن واقعه در شهر کیف برگزار کرد، این سفر را "نقض آشکار استقلال و تمامیت ارضی" اوکراین خطاب کرد.  
آقای پوتین، پس از حضور در مراسم رژه در مسکو که به مناسبت سالگرد شکست آلمان برگزار شده بود، برای حضور در مراسم مشابه در بندر سواستیوپل عازم کریمه شد.  
مقر ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه در این بندر واقع است و روابط عمومی دفتر رئیس جمهوری روسیه گفته است که آقای پوتین "در مراسم رژه با شکوه" ناوگان دریایی مستقر در بندر حضور خواهد یافت.  
دانیل سندفورد، گزارشگر بی‌بی‌سی که روز جمعه در بندر سواستیپول، محل دیدار آقای پوتین حضور داشته می‌گوید رژه امسال برای بزرگداشت پیروزی روسیه بر آلمان نازی، مراسم بزرگی نبود اما استقبال مردم از این مراسم چشمگیر و گسترده بوده است. او می‌گوید مردم سواستیپول روز جمعه با خود پرچم‌های سفید و آبی و قرمز روسیه را حمل می‌کردند و از ولادیمیر پوتین همچون یک "فاتح" استقبال ‌کردند.    

    سایت رادیو فردا(radiofarda) وابسته به سازمان سیا آمریکا، به افزایش تحریم های غرب علیه روسیه اشاره کرد نوشت:  
اتحادیه اروپا روز جمعه با افزودن چند شخص و شرکت به فهرست تحریمی اعمال شده علیه روسیه موافقت کرد و انتظار می‌رود این تحریم‌ها روز دوشنبه٬ ۲۲ اردیبهشت‌ماه اجرایی شوند.  
به گزارش خبرگزاری رویترز دیپلمات‌های اتحادیه اروپا روز جمعه ۱۹ اردیبهشت‌ماه اعلام کردند که در اعتراض به الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه٬ با افزودن نام ۱۵ فرد و همچنین چندین شرکت مستقر در شبه جزیره کریمه به فهرست تحریم‌ها علیه روسیه موافقت کرده‌اند.  
نام اشخاص و شرکت‌هایی که قرار است به فهرست تحریم‌ها اضافه شوند هنوز اعلام نشده است٬ اما به گفته رویترز به نظر نمی‌رسد نام شرکت‌های بزرگ روسی در این فهرست باشد.  
یانوش لِواندوفسکی کمیسر امور مالی اتحادیه اروپا٬ روز جمعه ۱۹ اردیبهشت‌ماه اظهار کرد که انتظار می‌رود این تحریم‌ها از روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه اجرایی شوند.  
وی در توضیح این تحریم‌ها گفت که این تحریم‌ها در زمره سخت‌ترین تحریم‌ها علیه روسیه به حساب نمی‌آیند و شدیدترین تحریم‌ها علیه روسیه در صورتی اجرایی می‌شود که مداخله روسیه در اوکراین به طور قطعی ثابت شود.  
اتحادیه اروپا تا کنون در ارتباط با جدایی کریمه از اوکراین٬ برای ۴۸ فرد روس و اوکراینی ممنوعیت ویزا قائل شده است٬ اما این نخستین بار است که شرکت‌ها نیز در این خصوص هدف تحریم اروپا قرار می‌گیرند.     ویدئو1  
سایت رادیو فردا در زمینه دیدار رئیس جمهور روسیه از شبه جزیره کریمه هم نوشت:  
هم‌زمان با تصمیم اتحادیه اروپا به گسترده کردن لیست تحریمی خود علیه روسیه٬ ولادیمیر پوتین٬ رئیس جمهور روسیه٬ از شبه جزیره کریمه دیدار کرده است.  
ولادیمیر پوتین پس از مشاهده رژه نظامی در سِواستوپول در کریمه گفت: «مطمئنم سال ۲۰۱۴ در تاریخ کشور ما به عنوانی سالی ثبت خواهد شد که ساکنان اینجا با قاطعیت تصمیم گرفتند تا همراه با روسیه باشند و وفاداری به واقعیت تاریخی و یاد و خاطره اجدادمان را اثبات کنند.»  
در همین روز٬ پیش از سفر به کریمه٬ رئیس جمهور روسیه با حضور در میدان سرخ مسکو نیز اظهار کرد: «اراده آهنین ٬ بی‌باکی و استقامت مردم شوروی بود که اروپا را از بردگی نجات داد.»    

 
  سایت دویچه وله(dw.de) متعلق به دولت آلمان، سفر پوتین به کریمه را "استفاده ابزاری از سالگرد پایان جنگ جهانی دوم" خواند و نوشت:  

حضور ولادیمیر پوتین در جشن پیروزی ارتش سرخ در کریمه انتقاد شدید سران کشورهای عضو اتحادیه‌‌ی اروپا و آمریکا را برانگیخته است. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، پوتین را به "استفاده‌ی ابزاری" از این سالگرد متهم کرد. او روز ۵ شنبه (۸ مه) در این رابطه گفت: «به نظر من باعث تاسف است که در چنین شرایط بحرانی‌ای، از این روز برای برگزاری مراسم رژه‌ی نظامی استفاده شود.» مقامات دولت موقت اوکراین، این اقدام پوتین را "تحریک‌آمیز" ارزیابی کرده‌اند.  
این نخستین بار است که ولادیمیر پوتین پس از الحاق کریمه به روسیه در ۱۸ مارس ۲۰۱۴ وارد این شبه‌جزیره می‌شود.     ولادیمیر پوتین، پیش از سفر به کریمه در مراسمی که صبح روز جمعه (۹ مه) به مناسبت سالگرد تسلیم آلمان نازی در جنگ جهانی دوم در میدان سرخ مسکو برپا شده بود، شرکت کرد. او در سخنرانی خود در این جشن، ضمن ستایش از "احساسات وطن‌پرستانه‌ی خلق‌های شوروی" گفت که این روز "اهمیت دفاع از منافع حیاتی میهن را به یاد ما می‌آورد".     پوتین در این سخنرانی، اشاره‌ای به وضعیت اوکراین نکرد. در کنار دمیتری مدودف، نخست وزیر و مقامات ارشد دولتی و نظامی روسیه، رهبران سیاسی شبه‌جزیره‌ی کریمه نیز در این مراسم حضور داشتند. در این رژه‌، واحدهای گوناگون ارتش روسیه با انواع تسلیحات مدرن و تجهیزات نظامی شرکت داشتند.     ویدئو2  
درگیری در شرق اوکراین


هم‌زمان در این روز درگیری‌های شدید میان نیروهای جدایی‌طلب هوادار روسیه و ارتش اوکراین در شهر بندری ماریوپل واقع در شرق این کشور ادامه پیدا کرد.  
به گزارش رسانه‌های روسی و اوکراینی، در این نبردها که از روز چهارشنبه (۷ مه) بر سر تصاحب بنای شهرداری ماریوپل آغاز شده‌، ۲۰ تن از جدایی‌طلبان کشته شده‌اند.  
خبرگزاری اینترفاکس اعلام کرد که نظامیان اوکراینی کنترل این ساختمان را به دست گرفته و مخالفان دولت را از آن بیرون رانده‌اند. یک خبرنگار بریتانیایی در باره‌ی این نبردها در توئیتر خود از "درگیری‌های شدید" در این شهر خبر می‌دهد.     اصرار در برگزاری همه‌پرسی   در همین حال جدایی‌طلبان هوادار روسیه در شرق اوکراین، خود را برای برگزاری همه پرسی در باره‌ی استقلال این منطقه آماده می‌کنند. ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه (۷ مه) از رهبران جدایی‌طلب خواسته بود تاریخ همه‌پرسی را که قرار است روز یک‌شنبه (۱۱ مه) صورت گیرد، به تعویق بیاندازند. ویاچسلاو پونوماریف، شهردار خودخوانده‌ی شهر سلاویانسک، در این رابطه به روزنامه‌ی آلمانی "بیلد" گفته است: «تاکنون کسی به من زنگ نزده که بگوید رفراندوم برگزار نمی‌شود.» او می‌گوید، با "مشورت با حامیان خود" به این اقدام دست ‌زده است.  
در این میان میلیون‌ها برگه‌ی رای‌گیری به مراکز برگزاری رفراندوم منتقل شده است. بر روی این برگه‌ها، تنها یک پرسش به چاپ رسیده: " آیا از اعلام استقلال و خودمختاری جمهوری خلق دونتسک یا لوکانسک پشتیبانی می‌کنید؟"




با نزدیک شدن روز برگزاری همه‌پرسی در شرق اوکراین، نگرانی و انتقاد رهبران کشورهای غربی نیز شدیدتر شده است. کاترین اشتون، هماهنگ‌کننده‌ی سیاست خارجی اتحادیه‌ی اروپا، ضمن محکوم‌کردن تصمیم جدایی‌طلبان گفت: «چنین رفراندوم منطقه‌ای بدون مجوز، مشروعیت قانونی ندارد و فقط به تشدید مناقشه دامن خواهد زد.»    

    سایت صدای آمریکا(voa) که سایت وزارت خارجه آمریکا محسوب می شود، نوشته است:     سفر ولادیمیر پوتین به کریمه در حالی صورت می گیرد که نیروهای مسلح روسیه در مراسمی به عنوان «روز پیروزی»، که هر سال به مناسبت پیروزی بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم برگزار می شود، قدرت خود را به نمایش گذاشتند.  
ساعاتی بعد، جن ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده سفر پوتین به کریمه را «تحریک کننده» و «غیر لازم» خواند و گفت کریمه متعلق به اوکراین است و «ما گام های غیرقانونی و نامشروعی که روسیه در این زمینه برداشته است را به رسمیت نمی شناسیم.»  
پیشتر در بامداد جمعه و پیش از سفر به کریمه، آقای پوتین از جایگاه ویژه در میدان سرخ مسکو از رژه ۱۱ هزار سرباز سان دید و از تجهیزات عظیم نظامی روسیه، که به مناسبت مراسم سالانه «روز پیروزی» به نمایش گذاشته شد، دیدن کرد.  
همزمان با سفر پوتین به این منطقه تازه جدا شده از اوکراین، درگیری هایی در روز جمعه بین نیروهای امنیتی اوکراین و شبه نظامیان طرفدار روسیه در شهر ماریوپل در جنوب شرقی اوکراین در گرفت.     444    

 

 

 

 




۲۰/۰۲/۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن